Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Naughty or Nice

Publicerad 2010-11-06 17:49:37 i Naglar, vampy,


Okej, här kommer det lack ur China Glaze julkollektion som jag gillar minst. Jag börjar alltså med det sämsta och så jobbar vi oss upp. Jag har massor med inlägg på lager nu med lack från kollektionen, både swatchade och sådana jag burit som manikyrer, men den här blev det bara en swatch på för den är så hemsk. Usch och fy vilket bekymmer jag hade med detta. Naughty or Nice, en mörkt vinfärgad jelly som inte vill bli jämn... Flammig, flammig, flammig och tre lager. Hatar!

Färgen är traditionellt vampig och man har den i tusen varianter sedan innan, kanske inte i jellyformula men ändå. Jag är ingen stor älskare av jelly så det klarar jag mig utan. Jag tycker det här ser hemskt ut och faktum är att jag ogillade att måla med det så mycket att det inte kommer få en ny chans. Tyvärr.


Naughty or Nice var enligt mig inte så nice... :D

Kommentarer

Postat av: Emma
Publicerad 2010-11-06 19:06:26

Vilken härlig mörkrödlila färg, klassisk vampig eller?

Postat av: Efwa
Publicerad 2010-11-06 22:36:19

Alltså, jag använder aldrig nagellack längre eftersom det inte håller på mina naglar. Inte heller har jag kommenterat ett enda inlägg på någon blogg om något nagellack eller nagellacksmålning.

Men det här nagellacket var bland det snyggaste jag sett. Jag önskar jag kunde ha nagellack och långa naglar igen, bara för att få använda det här.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-11-06 23:13:26

Ja, det ser onekligen flammigt ut, särskilt på solbilderna. Trist! A

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-07 12:31:52

Emma! Klassisk ja, men jag tycker jag har många bättre i liknande färg.



Efwa! Oj, det var värst. Jag tycker den ser ut som skrutt när den blir så flammig.



Nailtastic! Visst blev det förfärligt. Jag är så besviken.

Postat av: Efwa
Publicerad 2010-11-07 16:33:38

Fast jag såg inte att det blev falmmigt :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-07 19:56:20

Efwa! Nej, då förstår jag. Färgen i sig är underbar, som russin, men flammigheten förtar mycket.

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2010-11-07 21:41:19

Jag tycker att den ser väldigt fin ut, men den låter ju lite marig att jobba med - synd!

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-11-07 22:30:58

Tråkigt att det inte var något bra lack.

Finns ju liknande lack med bra mycket bättre formula.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-08 18:38:08

Makeupoholic! Ja, färgen i sig är ju ljuvlig.



Sanna! Ja, det gör ju det fast kanske inte i jelly? Jag är så värdelös med jellylack...

Postat av: The Cat
Publicerad 2010-11-12 16:33:21

Tycker det ser läckert ut


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela