Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Little Drummer Boy

Publicerad 2010-11-15 17:14:00 i Naglar i blått,


Av lacken i Tis the Season to be Naughty or Nice är det här den sämsta att måla med. Alla fall första gången jag provar. Det blir total översvämning på naglarna och jag är blå över hela fingrarna innan det experimentet är slut. Jag blir tvungen att helt göra om swatchen på lacket och här är försök nummer två. Det gick betydligt bättre.


När jag testar den här gången stryker jag av penseln noga innan jag för den mot nageln. Tunt, tunt målar jag sedan ett lager per nagel och får bättre kontroll än jag hade vågat hoppas. Så här ser det ut när jag är klar. Ingen clean up eller så utan direkt efter lackningen. Så ska ni använda det här lacket så var noga med att stryka av överflödet på penseln. Eftersom ett supertunt lager täcker så torkar det också fort. Sen är det en lite halvtrist färg. Väldigt mörkt blå med lite ljusare skimmer men nästan svart i de flesta förhållanden.

Kommentarer

Postat av: Emma
Publicerad 2010-11-15 18:30:19

Vilken vacker blå färg, köpte denna själv men har inte använt den än, kanske man ska?!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-11-15 19:08:51

Jag blir så kluven, om jag ska köpa detta eller inte. Tycker det ser fint ut men det är inget wow heller. Dina naglar däremot är fantastiska.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-15 20:29:19

Emma! Kanske det! Den är inte min favorit men den är absolut fin.



Pamsan! Nej, köp den inte. Det är en rätt hemsk formula. Tack för komplimangen!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-11-15 21:32:53

Färgen är fin, men jag känner inget starkt behov av just det här lacket. Att dess egenskaper inte är helt klockrena gör ju inte saken bättre.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-16 05:50:45

Nailtastic! Nej, det är inte så fantastiskt att jag skulle köpa det heller.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela