Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Gilded Treasure

Publicerad 2010-11-02 20:53:00 i Naglar i guld, koppar, brons,


Gilded Treasure är ett lack från en gammal China Glaze kollektion, We Adorn You från 2007. Från samma kollektion har jag två andra lack, Eyes Like Sapphires och Soft Sienna Silks. När den kom köpte jag bara Eyes Like Sapphires men ni vet ju hur det är, plötligt hamnar det flaskor i ens ägo och samlingen växer. ;)

Ni ser en dygnsgammal manikyr på bilderna och det är dels i kallt ljus och skugga och dels vid köksfönstret i morgonsol. Lacket är en riktig skönhet. En ganska neutral gulguldig, neutraliserad av silverskimret alltså. Den skär sig inte mot min hudton. Det är helt fantastiskt vackert skimmer i den. I och med lackets skirhet så kommer skimret fram bra också.


Nackdelen med det är just skirheten. Efter fyra lager börjar jag bli ledsen och slutar lacka. Inte helt opakt nu heller men jag hoppades att det alla fall skulle torka utan problem. Jag fixade det med alla naglar utom en, pekfingret på vänsterhanden, som ni ser. Eftersom lackets skimmer och ton är så helt underbart så kommer jag använda det som layeringlack i fortsättningen tror jag. Om jag inte har väldigt bra tålamod en dag. Jag skulle dessutom, trots de många lagren, ändå rekomendera den här skönheten till guldälskare just för skimret och den oerhört bärbara nyansen. Sällan har jag sett ett så klädsamt guldlack på mina grisskära fingrar.


Lacket finns att köpa hos många e-tailers som Head2Toe och 8ty8 men jag köpte mitt från Le Polish Boutique.

Kommentarer

Postat av: Fia
Publicerad 2010-11-03 10:24:55

Vilket glammigt lack! Perfekt för julsäsongen!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-11-03 11:30:48

I mina tankar är guldiga lack underbara men tyvärr tycker jag de är väldigt svåra att bära i verkligheten.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-03 22:12:00

Fia! Ja, det är det nog! Det har så fint skimmer!!



Sminkjante! Det är ju väldigt stor skillnad på guldfärgerna. Vissa blir jättefina på.

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-11-04 08:42:04

Jättefint! Jag får just nu i besatta tankar om att hitta de perfekta guld- och silverlacken. Det finna ett och annat att välja på!

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2010-11-04 21:20:51

En ursnygg guldig färg, men den skulle absolut inte passa till min hudton, tyvärr :-(

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-11-06 08:48:26

Inte så tokigt. Den kollektionen kom nog innan jag började shoppa lack på nätet för jag har inget från den...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela