Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

China Glaze Frosty

Publicerad 2010-11-16 05:48:00 i Naglar i vitt, nude, beige,


Näst sist ut av lacken från China Glaze julkollektion blir Frosty. Den ser underbar ut i flaskan men jag har läst på andra bloggar att den är aningens skir. Jag valde att lägga två lager av den ovanpå det vita krämlacket Snow så jag skulle få det opakt. Det fungerade fantastiskt bra!

Som ni ser är det ett mjukt elfenbensvitt med glassfleck-skimmer. Det har liknats vid mitt hatobjekt nummer ett bland vita lack, White Kwik Silver men tack och lov är de inte så lika. Frosty är mycket snyggare enligt mig.


Två lager alltså, och över ett opakt krämlack i vitt. Det har samma sockerbitsvita färg som Zoya Ginessa och det känns lite omodernt men jag kanske vänjer mig och lär mig älska det? Ginessa är dock ett bättre val om ni är sugna på just sokerbitsvitt för en täcker med två lager.

Kommentarer

Postat av: Millie
Publicerad 2010-11-16 19:52:39

Jag fick mina beställda delar av China Glaze igår och idag. Ser fram emot att prova dem! :) Frosty är en av dem jag bara var tvungen att ha...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-16 20:28:59

Millie! Jag trodde jag skulle gilla det mer än jag faktiskt gör. Hoppas du kommer vara nöjd med färgen!

Postat av: roxcat
Publicerad 2010-11-16 20:48:44

Det här lacket måste jag ha! Hade något pärlemoliknande från Wet n Wild för femhundra år sedan som jag saknar, och det här kan nog fylla mitt tomrum.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-17 06:27:38

Roxcat! Ja, det påminner mycket om lack från "förr" tycker jag.

Postat av: Linda
Publicerad 2010-11-17 15:00:52

känns som dagens väder, så vackert! gick och kikade på träden ute, det är verkligen fint ute nu! iaf här i Uppsala.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-11-17 17:15:54

Linda! Ja, det är sant!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela