Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Skimrande och glansigt

Publicerad 2010-05-12 06:53:18 i Eotd neutralt och klassiskt, Sminkans EotD,


Gissa vad! Det ni ser här ovan är en present från världens snällaste LipGloss Bitch! Nu, när jag är pigg nog att vilja sätta penseln i nytt smink så har jag så klart testat och resultatet ser ni nedan. Det är alltså en Quad Pro för grå ögon och ett Glam Shine Reflexion Gloss från L'oreal. Glosset heter #180 Sheer Cassis och är underbart!

Det blev något av en skimmerexplosion på mig idag. Jag hade skimrande Dignity som grund för skuggorna att fästa i och kombinationen med de skimrande skuggorna blev lite för mycket, tycker jag, men gjort är gjort. Jag borde så klart använt den medföljande krämskuggan som finns i quaden. Fördelen är att det är just skimmer, inte glitter, så det håller sig alla fall till ögonlocken och smiter inte ut i hela ansiktet. (Ja, jag talar om era skuggor Urban Decay!)
Det som är värre än skimmeröverdosen är att jag redan ser tendenser till att skuggorna creasar så en fet grund som Dignity verkar inte funka med de här skuggorna. Jag har ingen stor erfarenhet av L'Oreals ögonskuggor, tror jag har fått några av deras singelögonskuggor på något PR-event 2004  eller 2005 eller så, men jag använder dem inte så speciellt ofta. Det beror inte på att jag upplevt dem som dåliga utan för att de ligger i min sminkväska med mina andra fasta skuggor och därför sällan blir ihågkomna.  

Alla fall, tillbaka till sminket. Jag har lagt dem som i asken. Skugga ett på locket, skugga två i globlinjen och skugga tre som highlighter. Sen tog jag lite svart från en IsaDora-duo och gjorde en markering  det yttre v:et och runt ögat. Mascara och brynskugga. Klart. Färgerna i Quaden är väldigt ton-i-ton. Man uppfattar egentligen inte så stor skillnad mellan dem när de är på huden. Det hade varit ännu finare om mittenskuggan haft lite mer färg tycker jag.

Jag har ju "av naturen" gråblå ögon och quaden är för gråögda. Dessvärre envias jag med linser just nu, blå sådana idag, så ni får inte se om det är extremt klädsamt eller inte.

Läppglanset får ni däremot se! En riktig vinnare i min bok! Lätt känsla, lagom glans och färg och ingen obehaglig smak eller doft. Helt perfekt! Tusen tack LipGloss Bitch! :-*

Kommentarer

Postat av: Kerstin
Publicerad 2010-05-12 08:33:32

Både läppar och ögon ser jättefina ut! Jag gillar ju skimmerexplosioner =)

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-05-12 09:17:14

Vilken härlig palett och superfin sminkning. L'Oreals läppglans är alltid så sköna på läpparna och färgen är superfin också!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-12 09:19:36

Jag tycker att det här blev otroligt snyggt, både ögonen och läpparna. Vilken trevlig present! Synd att de creasade, men det funkar nog bättre om du testar med UDPP under.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-05-12 12:19:05

Ah, vad fint läppglanset är.

Postat av: Vanessa
Publicerad 2010-05-12 12:24:39

Ne va roligt jag använde exakt samma färger idag ..samma samma palette fast en annan förpackning! xD vilken telepati :P .. fast min var beetyligt mycket ljusar :P..fast jag ville göra en väldigt mjuk vardags make.. men du lyckades också jätte bra.. alltid så fint! :)

Postat av: Helena/LipGloss Bitch
Publicerad 2010-05-12 16:25:38

Vad roligt att du gillade!

L'Oréals skuggor funkar bäst på torr bas tycker jag, de är lite "feta" i sig själva på nåt vis.

Postat av: Honi
Publicerad 2010-05-12 18:52:03

Ohh den paletten gillar jag :) Perfekt till sommaren. Glosset ser riktigt fint ut!

Postat av: Maria, Hjärterdam
Publicerad 2010-05-12 20:51:03

superfint =)

Kul att få se läpparna också! =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-12 21:33:33

Kerstin! Ja, så klart du gör! :D



Ninni! Ja, läppglansen är mina favoriter!



Emma! Ja, det får bli en annan bas nästa gång.



Sminkjante! Det är ju det!!



Vanessa! Du förstod att jag använt svart också, eller hur? För min palett är också ljus. :D



Helena! Jag insåg att de var lite feta men försent. Ska testa på min torraste bas, Paint Pot, nästa gång. Tycker annars det blev rätt fint alltihop!



Honi! Ja, det håller jag med om!



Maria! Ja, det var ett tag sedan jag hade med läpparna. Har inte använt så mycket nytt på dem på sistone.

Postat av: Nicole
Publicerad 2010-05-12 22:32:46

Härlig sminkning :) kul att få se dina läppar och glanset var fin fint

Postat av: marybeth
Publicerad 2010-05-12 23:49:52

Jag vill ha båda! Jag älskar skimmer och jag älskar Glam shine! Jättefint!

Postat av: liloo
Publicerad 2010-05-13 09:15:50

Love this look, very soft and bright in the same time :)

Perfect with your blue eyes ;)

xoxo

Postat av: Kajsa Kavat
Publicerad 2010-05-13 12:07:47

Skimmer var det här, fint. Det piffar upp de annars så neutrala skuggorna. Läppglanser är ju också hur snyggt som helst, bäriga färger ftw!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-13 15:48:13

Nicole! Ja, det var ett tag sedan jag visade läppar i bloggen. Förr var det nästan varje dag. Tappade farten med det.



Marybeth! Ja, glamshine äger!



Liloo! Thank you!



Kajsa! Tack!

Postat av: Lovisa
Publicerad 2011-10-11 13:11:30

Gud vad fint de va! :)

Kan nada om smink haha :P


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela