Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

L.A.Girls Metal "Antique Gold" + ChG "Gold Digger"

Publicerad 2010-05-23 12:06:12 i Naglar i grönt,


Det här är ett tag sedan jag hade men jag har inte hunnit publicera det så jag klämmer in det nu. Det är ännu ett superfint lack från L.A.Girls, den här gången från deras Metals. Det är mörkt olivgröna Antique Gold som jag visar er. En verkligt vacker färg som känns unik i min samling. Närmaste kompisarna är väl OPI At Your Quebec and Call. Andra lack är betydligt ljusare eller mörkare eller grönare.

Det är otroligt läckert alla fall. Två lager täcker och det blir inte några penselmärken eller andra irriterande fel på lacket, det är helt perfekt trots en viss strävhet.

Som ni ser har jag här gjort en "Emma" och lackat en nagel med guldglitter. Det känns verkligen inte som jag men man kan ju prova alla fall. Glittret är China Glaze Gold Digger. Ett tätt guldglitter med bra täckningsförmåga. Jag visste inte innan hur bra det skulle funka så jag har grundat med ett guldlack för att få en bra och opak bas. Därefter lade jag ett lager av Gold Digger. Jag tror det var en bra strategi så jag slipper kämpa för mycket med att bli av med glitterlacket sen när jag vill byta. Två lager av det hade dock förmodligen kunnat täcka tillräckligt för att vara acceptabelt.

Jag tycker lacken är fina men jag föredrar en enhetlig manikyr ändå. Eller så behöver jag bara vänja mig. En nageldekoration på ringfingret har jag ju inget problem med så förmodligen är det bara en vanesak.
Men vad säger ni? Är det inte fina lack! Jag är kär i L.A.Girls! Billiga och bra och massor av fina färger!

Kommentarer

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-05-23 12:19:23

woho, det där har jag beställt samtidigt som nyx-grejerna:D

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-23 13:16:11

Jag är lite kluven till såna här färger. kan inte riktigt bestämma mig för om jag gillar dem eller ej. Kul att du gjorde en Emma förresten! Jag tycker det är fint på dig med!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-23 16:16:14

Sanna! Bra där! Det är ju skitsnyggt!!



Emma! Du är konstig. Mycket konstig. Jag förstår dig inte när det gäller detta. :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-23 23:01:26

För att jag gillar avvikande naglar eller för att jag inte vet om jag gillar lacket?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-24 06:07:40

Emma! Det senare så klart, men det förstod du säkert. De avvikande naglarna är jättefina på dig så att du gillar det är inte konstigt. fast okej, du kanske inte är konstig annars heller. Olivtonade och brungröna lack är inte allas kopp med te och jag kan respektera det.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela