Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Glory med transafransar!

Publicerad 2010-05-29 09:42:36 i Eotd med lösgonfransar 2010, Sminkans EotD,


Okej, jag har varit tråkig och oinspirerad himla länge nu och vi behöver skaka lite liv i bloggen. Dessvärre är det knappast troligt att jag kommer lämna mitt arbetsrum för att göra glamorösa makeuper idag, speciellt som jag inte ska någonstans. Tack och lov för arkivet alltså! En gammal test av lösögonfransar ligger kvar och var kanske inte tänkt att publiceras eftersom resultatet av franstestet blev underkänt. Mer roligt än snyggt alltså och väldigt bångstyriga fransar bjuder vi på idag.

Grunden är NYX Jumbopenna i färgen Lemon. Ovanpå den hade jag eyedust Glory från MUS och lite Nightporter från NARS. Inlinern jag använde var Tigis gröna kajalpenna. Det är Lemon och Glory även under ögat. Den stora grejen här var alltså mina lösögonfransar från Elise. Dessa hade jag aldrig testat förut så innan de fick gå på fest ville jag känna efter om de var bekväma och användbara. Jag kan säga så här, de är för långa. De vill bli till raka flak istället för att böja sig efter ögats form eftersom de är så långa och täta och tunga. Elise gör rätt bra fransar annars men dessa superlånga vill inte bli riktigt snygga. De är lite för mycket helt enkelt, även om de är roliga. Jag har haft lika långa fransar från Ardell förut och de hade inte samma tyngd vilket fick dem att kännas bekvämare och dessutom gick de lättare att fästa. De här vill rakna i fästkanten i och med tyngden, om ni förstår hur jag menar. Rekomenderar alltså Ardell om ni vill ha riktigt, riktigt dramatiska fransar!

Kommentarer

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-05-29 11:55:41

Mamma Mia vilka fransar! Läckert! :D

Jag gillar verkligen de gröna skuggorna här. Borde försöka mig på något liknande ikväll kanske :)

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-05-29 11:58:21

Har du nåt bra tips på en svart vattenfast kajalpenna förresten? Att måla innanför fransraden med. Min har blivit gammal och torr så det är dags för en ny och jag känner att jag behöver lite tips :)

Postat av: liloo
Publicerad 2010-05-29 13:14:01

Damnnnn this is greattttt!

I thought it was a pic on a magazine ^^

Really dramatic, love it!

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-05-29 13:18:22

Vilka fantastiska dramafransar! Underbart! :-D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-29 13:49:33

Zizzie! Jag använder inte vattenfasta kajalpennor men de som sitter bäst på mig, och då sitter de verkligen bra, är Make Up Stores Black och Tigis svarta kajal. Jag rekomenderar båda varmt!



Liloo! Thanks!



Nailtastic! Tack!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-29 15:57:10

OMG! vilka fransar, vilket smink, verkligen fantastiskt... jag tycker visst att denna är fin, otroligt snyggt med det gröna under ögat, i och med att nästan hela locket döljs av fransen:)



Zizzie: Har du testat att ha gelliner på vattenlinjen? Jag har haft MACs svarta fluidline där ett par gånger och det har blivit så in i bängen svart och hållbart...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-29 17:29:10

Emma! Ja, den ser väl okej ut men det var verkligen svårt att få dit fransarna och det var ruggigt obekvämt. De var så himla tunga.

Postat av: suss
Publicerad 2010-05-29 18:24:59

Oj gud vilka härliga fransar!! riktigt coolt1

Postat av: Stephy
Publicerad 2010-05-30 01:38:17

riktigt coola fransar!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-30 08:07:57

Suss! Tack!



Stephy! Ja, de är väl det, på bild. :D

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-05-30 12:44:29

Tack för tipsen! Jag ska kolla upp dem :)

Postat av: ewe
Publicerad 2010-05-31 11:10:19

Den sminkningen var riktigt cool! Ögonfransarna gjorde den lite extra dramatiskt!:D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela