Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Glitter Gal Red

Publicerad 2010-05-03 07:30:07 i Naglar - holografiska lack,


Här bjuder jag nu på ett av bloggens värsta bildspam, men jag kan inte hjälpa det. Det är ett lack med synnerligen svårfångad holoeffekt...


Glitter Gal i Australien gör lack i starka färger med holografiskt skimmer. Det är man inte för bortskämd med då de flesta hololack är i ljuva och bleka nyanser som violett och rosa och silver. När Pixeplpig, som bloggar som Polish Pig, berättade om märket i en tråd på Pret-ty så var jag tvungen att göra en beställning. Det blev fyra små flaskor i första omgången och den av första att testas är denna. Red.

Tråkigt namn på ett vackert lack. Bilderna ovan är tagna en mulen dag men i dagsljus.
Jag har tre lager av lacket men två hade räckt. Det är utmärkt både att lacka med och i täckningsförmåga och det torkar snabbt. Ett bra köp ur alla de synvinklarna alltså. Nackdelen är att den holografiska regnbågen lite uteblir. Istället får man en 3D effekt och ett spektra över naglarna med skimmer i rött, orange, guld och lite lila. Det är en holografisk effekt, men inte på samma sätt som i t.ex L8R G8R eller DS Original. Man får djupkänslan och så men något saknas för den perfekta upplevelsen. På vissa sätt påminner det mig mer om ett rött glitterlack som Precision Twinkle Toes till exempel, alla fall om man inte tittar noga. Men, som ni ser på bilderna, det finns något mer där. det är dock inte det fulländade röda hololacket, men det är vackert ändå. Jag gillar det verkligen!

Och i solsken på dess tredje dag som manikyr:

Massa små klickisar på lacket i solskenet!


Kommentarer

Postat av: Lina
Publicerad 2010-05-03 08:25:07

Ohh vad fint! Måste nog ta och göra en beställning därifrån....

Postat av: kertin
Publicerad 2010-05-03 08:59:31

Slurp, vad fint!

Postat av: Maja
Publicerad 2010-05-03 09:25:20

Riktigt glammig färg:)

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2010-05-03 09:27:09

Finns det nått riktigt rött hololack? Och då menar jag holoholo

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-03 11:38:54

Lina! Gör det!



Kerstin! JA, det är fint!



Maja! Visst är det!



Kajalen! Jag tvivlar på det. Det här är ju holo, men inte maximal holo. Har inte sett något mer holografiskt. Men man kanske kan göra ett själv?

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-05-03 12:08:07

Det här röda ser riktigt riktigt läckert ut! Ångrar lite att jag inte beställde det nu när jag får se det såhär! Hur är det jämfört med Nubars Prize? Prize är mer rosa va?



Jag har beställt fyra som aldrig verkar dyka upp, Dark Purple, Fushia, Deep Green och Green :) Hur lång tid tog det innan du fick dina?

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-05-03 12:55:14

Fint till tusen.

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-05-03 16:02:28

OMG vad underbart!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-03 16:43:37

Zizzie! Det tog ett par veckor för dem att komma. Kanske lite drygt två. Minns inte. Det var inte så farligt alla fall.

Prize är mycket mer rosa och mindre holografiskt. Prize har ju hologlitter men inte regnbåge och här har man en regnbåge men inte i hela färgspektrat.



Sminkjante! Ja! det är fint!



Sanna! Inte så tokigt va!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-03 20:43:40

Färgen är ju himla fin, men jag är egentligen inte så förtjust i lack med holografiskt glitter, det är regnbågen jag vill åt. Kan alltså hålla fingrarna i styr så här långt...

Postat av: adk
Publicerad 2010-05-03 22:23:33

åh jäklar vad snyggt…!

Postat av: marybeth
Publicerad 2010-05-03 22:41:12

Gah, måste ha detta! Fy så snyggt.

Postat av: Minimänniskan
Publicerad 2010-05-04 20:50:38

Cooolt!! Synd att det inte verkar finnas nåt som är verkligt holo. Det får nog bli en beställning av detta för att stilla min begäran. Tack för bildspammet, jag gillar ju sånt :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-05 06:25:00

Emma! Du får prova något av dem när vi ses nästa gång. Känna lite på dem, liksom.



Adk! Ja, tycker jag med.



Marybeth! Japp! Det måste du nog! Sambeställ med Minimänniskan vetja!



Minimänniskan! Jag gillar också bildspam! Hoppas du kommer gilla det när du väl får det. Det är väldigt fint faktiskt, om än inte 100% holoregnbåge. Färgen är fin, lystern är fin. Jag gillar det.



Postat av: Anki
Publicerad 2010-05-07 12:45:04

Jösses, är vad jag mäktar med att säga. Jag är personligen inte förtjust i hololack, så att den effekten uteblir gör absolut ingenting. Ett glitterlack med extra allt, det är definitivt min melodi!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-07 15:00:54

Anki! Gillar du inte holo-lack? Jag älskar dem!

Glitter Gal Red kan nog passa även den som inte vill ha holo, men den har ju en begränsad holografisk effekt.

Postat av: Jos
Publicerad 2010-05-07 15:53:32

Riktig lovely färg !!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela