Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Funky french inspirerad av Druscilla

Publicerad 2010-05-10 17:03:36 i Emmas NOTD nail art,

Inget boktema idag som ni nog redan har märkt. Jag har helt enkelt inte hunnit med. Vi satsar på ännu en veckas boktemavila och hoppas på att nästa måndag ska bli bättre ur temasynpunkt.

Vi är ju här på bloggen riktiga vampyrfans och som sig bör för sådana har jag ännu en gång kastat mig över Buffy och vampyrerna. Jag har precis avslutat andra säsongen och där figurerar ju Druscilla och Spike rätt flitigt. Jag är inget stort fan av Druscilla, jag tycker mest att hon är en knäpp och läskig tjej, men jag har vid flera tillfällen lagt märke till hennes naglar. Hon bär ofta, kanske alltid, funky french-manikyrer. De färger jag har sett henne i är svart med vita tippar och röd med vita tippar. I det sista avsnittet hade hon dessutom superlånga naglar, men jag misstänker att det var för att hon lättare skulle kunna slita av halsen på Kendra, för jag har tidigare inte reflekterat över att hon skulle ha särskilt långa naglar.

Vare sig man nu gillar Druscilla eller ej tycker jag att man kan fascineras och inspireras av hennes naglar, så det är precis det jag har gjort här, en funky french inspirerad av Druscilla. Sen kunde jag såklart inte motstå att ge den lite mer Emma-prägel med en nagel i motsatt färgkombination, något som jag tycker blev väldigt lyckat faktiskt. Lacken jag har använt är Liquid Leather ifrån China Glaze och Underwear ifrån Rescue Beauty Lounge. Två lager av båda lacken har jag använt, både för tipparna och för basen. Underwear täcker väldigt bra men har lite trist yta och hållbarheten var inte mirakulös. Liquid Leather har grym glans men skulle faktiskt kunna vara lite mer täckande om ni frågar mig. Tipparna har jag gjort med såna där små klistermallar, jag är nämligen inget esse på att frihanda…

Kommentarer

Postat av: Miss PUSSY
Publicerad 2010-05-10 17:12:24

Oj, oj! Supersnyggt!



Förresten så har jag fått hem mina två lack. Må vara att Sultry Red var supersnyggt, men jag har aldrig - aldrig! - sett något så snyggt som Red Stallion. Löjligt snyggt. Jag sitter bara och glor på mina naglar och dreglar. Konstant. :D

Postat av: Sussanne
Publicerad 2010-05-10 17:43:45

snyyggt! är ett buffy fan jag med.. har försökt mig på svarta naglar med vita tippar men har absolut inte lyckats.. skitsnyggt!

Postat av: Viola, Killer Colours
Publicerad 2010-05-10 17:48:45

Så himla coolt! Älskar detta!

Postat av: Aila
Publicerad 2010-05-10 18:28:41

OMG, det här var riktigt koolt!!!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-10 18:45:28

Det här är ta mig fan den snyggaste manikyr jag sett på år och dar! Wow! Emma, du inspirerar! Så läckert!

Postat av: Miss Anthropia
Publicerad 2010-05-10 20:21:47

Wow!!! Grymt läckra naglar, och vilken underbar blogg^^ Massa med inspirerande tips och bilder.Jag har just lagt upp vampyr bilder på min blogg om det skulle vara intressant;)

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-05-10 20:25:55

Supersnyggt! Jag tänker mer på pianotangenter än på vampyrer =)

Postat av: Fia
Publicerad 2010-05-10 20:27:55

Skitsnyggt! Jag har också lagt märke till Drus naglar, löööve them. Ja, jag håller med om att hon är lite läskig, men det är lite av hennes charm. Jag är dock desto mer förtjust i Spike. Honom skulle jag kunna ge en arm eller två för. ;)

Postat av: AnnicaB
Publicerad 2010-05-10 21:37:27

Wow - häftigt. Jag får 60-talskänsla av dem, typ Carnaby Street och mods på 60-talet. Häftigt

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-10 22:10:40

Miss Pussy: Tack:) Åh nej, fy vad hemskt! Om du säger det måste jag ha den, jag bara måste!!! Rackarns, det här var inte bra. Kanske får bli en sparkling nail-beställning för mig med...



Sussanne: tack:) ja det är en bra serie! Nej, det kan ju vara lite knepigt. Få vita lack har ju så bra täckningsgrad, iaf vad jag upplever...



Viola, Killer Colours: Tack snälla:)



Aila: tack tack!



Sminkan: Tack raring, vad snäll du är:) jag tycker med den är cool. Fast egentligen är det ju druscilla som inspirerar:)



Miss Anthropia: Tack så mkt, vad roligt att höra! Och det låter absolut intressant, ska in på din blogg och kika...



kerstin: Tack:) Haha, ja det ser ju mer ut som det. vampyrkopplingen är lite mer långsökt...



Fia: Tack! ÅH! Jag med, jag med!!! Spike alltså:D När han kom gick Buffy från att vara en medelmåttig serie till att vara en superspännande serie i mina ögon:)



Annica B: Tack! ja det har du kanske rätt i... Lite 60-tal är det nog:)

Postat av: Kabuki-Emma
Publicerad 2010-05-10 22:42:17

OMG! Supercoolt!

Postat av: Nicole
Publicerad 2010-05-10 23:27:12

gaaah ni är så grymma på naglar...orkar typ aldrig måla mina...nu ser de ut som skit bröt en så allablev kapade hehe...tycker detta är sjukt coolt

Postat av: Karin
Publicerad 2010-05-11 00:21:55

Snyggt!

Postat av: Marina
Publicerad 2010-05-11 00:52:50

Jädrar va coolt! Håller med Sminkan, det apsnyggaste jag sett på länge! Emma rules!!



(nu kanske du får två kommentarer från mig, den första försvann av nån anledning...)

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-05-11 08:50:26

Skitsnyggt!!!

Säger som Lady Gaga: Lav Lav Lav:P

Postat av: Fia
Publicerad 2010-05-11 09:41:08

Ingen kan säga "peckish" och "love" som honom! Ingen! :D

Postat av: Vanessa
Publicerad 2010-05-11 10:07:20

Grymma naglar!! :D

Postat av: Elena
Publicerad 2010-05-11 11:14:40

Jätteläckert!

Blev superinspirerad, tack :D

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-05-11 11:23:59

Supercool manikyr! En av de finaste jag sett faktiskt. Gillar att den är crazy, men ändå "ren" på något sätt. Inte för plottrig. :-)

Postat av: Miss PUSSY
Publicerad 2010-05-11 13:34:24

Emma: Förlåt. ;)

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-05-11 14:06:22

Läckert värre där! Kul med en tuff variant på den franska :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-11 16:16:31

Kabuki-Emma: Tack:)



Nicole: Åh tack:) jag tycker det är jättekul med lack. Fast snart ska jag börja jobba på sjukhus så då är det by by till mina vackra lack. Då kan jag möjligtvis lacka tånaglarna och händerna på helgerna:(



Karin: Tack.



Marina: tack snälla du! Vad kul att så många gillade den:)



Sanna: haha, tack:D



Fia: Tell me about it!!! Du anar inte hur många gånger jag har hört honom säga what's wrong love till Buffy! Det får mig att rysa av välbehag...



Vanessa: tack sötis:)



Elena: Åh, det är det bästa berömmet, tack!



Nailtastic: Åh wow, vilket beröm, tusen tack! Ja jag tycker med det, kul fast inte för kul liksom...



Miss Pussy: jag överlever nog;)



Zizzie: tack:) ja, jag tycker det är roligare med en funky french helt klart...

Postat av: badbomben
Publicerad 2010-05-11 18:03:59

Snyggt och riktigt "perfekt", så fint du fått manikyren grejad. Jag gillart'! Litet shack-crueladevil.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-12 12:09:08

Badis: Tack:) Jag gillar den med. Och du har rätt, de är lite de vil över den...

Postat av: pjamasfrida
Publicerad 2011-08-07 17:54:25

Åh fyyy vad snyggt! Har alltid undrat, lägger du på först lacket du vill ha på hela nageln, i det här fallet svart, och sen sätter på en sån där "mall" ovanpå det när det torkat och målar det vita utefter det? Drar inte mallen/"klistermärket" med sig den svarta färgen sen när man tar bort det då? Visserligen är ju inte klistret särskilt starkt, men ändå (:

Svara gärna i min blogg, är dålig på att komma ihåg att kolla svar i andras kommentarsfält! ^^

Postat av: Emma P
Publicerad 2011-08-07 23:26:11

pjmasfrida: Har svarat i din blogg men skriver även svaret här, annars kommer jag tro att jag har glömt...



Vad roligt att du gillade min manikyr:) Yes, jag målar först basfärgen och sätter sen mallen över när det torkat. Brukar inte va ngt problem med att basfärgen följer med men man får va lite försiktig så att man inte får med sig sjok av den nya färgen...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela