Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Emmas Blue Girl

Publicerad 2010-05-17 17:35:07 i Boktema 2010,

Precis som Sminkan valde jag att tolka Charles de Lints bok Blue Girl med en sminkning i blåa toner. Jag passade dessutom på att måla lite blå snirklar, eftersom jag ”bara” har målat snirklar i svart och grönt, möjligtvis med lite silverinslag tidigare. Min tolkning av Blue Girl blev alltså en graderad blå historia med snirklar i två färger. Jag tycker den är fin, även om snirklarna är väldigt långt ifrån perfekta. Jag är ganska van vid det vid det här laget dock, så min toleransnivå mot halvtaskiga snirklar börjar bli hög. De ser som regel bättre ut på lite längre håll och dessa är inget undantag.

Hyn
Foundation: Elemental Beauty Soft Focus Sunshine

Concealer: Cover All Mix Set

Puder: Lucy Minerals Finishing Powder

Rouge: MAC Mineralize Duo Moon River
Ögon
Ögonbryn: Wet n Wild Brow Essentials, den mörka skuggan
Ögonskuggsbas: GOSH Waterproof Eye Shadow Stick Love That Beige

Ögonskuggor: MAC Sea & Sky och Viva La Diva Thunderstruck

Highlighter: Brite Bird Big, Mean, Yellow Dog

Eyeliner: Indelible Gel Liner Scuba Dive och MAC Fluidline Royal Wink

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Black

Mascara: L’oreal Double Extensions Beauty Tubes

Lösögonfransar: Ardell Hotties

Läppar
Läppglans: MAC Dazzleglass Comet Blue

På krämskuggan från GOSH applicerade jag den ljusa halvan av Sea & Sky i den inre ögonvrån och den klarblå halvan på mitten av ögonlocket. På yttre halvan applicerade jag mörkblåa Thunderstruck från Viva La Diva. Längs med övre fransraden målade jag sen en linje som fick löpa vidare ut mot brynet med mörkblåa Scuba Dive och med den gjorde jag även snirklar ute vid tinningarna. Sen kunde jag inte hålla mig utan gjorde fler snirklar med klarblåa Royal Wink, bara för att jag hade två blå gelliners. Därefter målade jag kajal och mascara och fäste mina favoritfransar från Ardell. Kinderna fick lite persikoton och munnen målades blåglittrig med Comet Blue ifrån MAC.

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-17 18:14:19

Helt underbart! Du passar verkligen i blått och snirklarna är ljuvliga! Tycker färgövergångarna är enastående och lystern på skuggorna också. Du är vacker som en dröm!

Postat av: ewe
Publicerad 2010-05-17 18:24:48

Vilket fint skimmer i ögonskuggan! Din sminkning matchar det nagellack jag har i dag:D

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2010-05-17 18:55:27

WOAH! Underbar färg och vilken jäkla lyster på skuggorna! Sjukt snyggt lagda som vanligt ;) Urtjusig är du!



(Halsbandet var hemskt fint till btw!)

Postat av: bella
Publicerad 2010-05-17 19:39:40

Förutom att jag tycker det är snyggt tonat och fina färger så gillar jag även ditt halsband:)

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-05-17 19:41:39

Underbart snyggt! De blåa nyanserna och skimret är fantastiskt!

Postat av: Miss PUSSY
Publicerad 2010-05-17 19:49:16

Underbart snyggt! Du passar fantastiskt i blått. :)

Postat av: Anonym
Publicerad 2010-05-17 20:52:23

Really original and artistic, love it!

The blending on the lids is just waouuuu.

Well done :)

xoxo

Postat av: Aila
Publicerad 2010-05-17 21:31:59

SNYGGT! Älskar blått ögonmejk ☺

Postat av: Sussanne
Publicerad 2010-05-17 21:35:56

extremt vackert emma! Och du är så duktig på snirklarna!

Postat av: Linda
Publicerad 2010-05-17 22:16:21

Sååå himla fint, vilken vacker övergång mellan färgerna!!!

Postat av: Vanessa
Publicerad 2010-05-17 22:35:26

ÅH VA SNYGGT EMMA!! :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-17 22:36:19

Sminkan: tack så mkt raring. Jag är belåten med denna så jag ska inte säga emot:)



ewe: Ja visst är det:) Åh låter spännande, antar att jag får se det imorgon om vi lyckas tajma varandra...



Sofia (nibblah): tack:) Ja det är jättefina skuggor och den basen ger väldigt mkt skimmer. Ja visst är halsbandet fint:) Jag gillar det skarpt...



bella: Tack så mkt:) ja jag tycker med det är fint...



Kerstin: Tack! ja visst blev det fin lyster:) Love that beige är bra...



Miss Pussy: tack snälla du:)



Liloo: Oh thank you, I'm so glad to hear that!



Aila: tack:) Ja men visst är det fint med blått smink...



Sussanne: Tack så mkt snälla Suss! De har blivit bättre, men jag känner mig tolerant ändå, och dessutom är jag nöjd med helheten.



Linda: Tack! vad glad jag blir:)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-17 22:36:47

Vanessa: Tusen tack raring:)

Postat av: Stephy
Publicerad 2010-05-17 23:04:28

Jag älskar ju blått, och denna sminkningen var verkligen sååå fin! du är så duktig emma!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-05-17 23:11:15

Du passar väldigt bra i blått och sminkningen är fantastisk :)

Postat av: Marina
Publicerad 2010-05-18 00:38:15

Ohh jag tycker det var urtjusigt! Verkligen snyggt blendat och en superfin kombo av blå färger!

Postat av: Fia
Publicerad 2010-05-18 09:12:37

Guud vad snyggt! Blått är verkligen din färg, det passar så otroligt bra till din hudton.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-18 14:22:26

Stephy: Tack så mkt:) ja blått är verkligen en härlig färg!



Zizzie: tack så mkt snälla du:)



Marina: tack! Blått är härligt och jag blev nöjd med denna...



Fia: tack! ja jag tycker det är fint på mig:)

Postat av: badis
Publicerad 2010-05-20 10:00:41

VACKER!!!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-20 22:09:03

badis: Tack:D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela