Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Earthy, Tribecca och Pressed Olive

Publicerad 2010-05-26 14:57:44 i Emmas FOTD 2010,

Här kommer en sminkning jag gjorde i förra veckan då jag och Erik var på födelsedagsfest hos hans mamma.  Jag körde lite mjuka gröna toner och jag blev väldigt nöjd med resultatet. Det framgår inte så tydligt här men i verkligheten tycker jag det var väldigt snyggt och fräscht och dessutom tycker jag att färgerna passar mig väldigt bra. Synd att den inte går hem lika bra på bild, men så är det ju ibland tyvärr.

Hyn

Foundation: Egen mix av Everyday Minerals Neutral Fair och Light Medium, båda intensive

Concealer under ögonen: Select Cover Up

Concealer i ansiktet: Everyday Minerals Intensive Fair

Puder: Lucy Minerals Finishing Powder Oil Control

Rouge: Wet n Wild Ultimate Minerals Loose Blush i Purely Mauve

Ögon

Ögonbryn: Wet n Wild Brow Essentials, den ljusa skuggan
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance

Ögonskuggor: MUS M/S Tribecca, E.L.F. Earthy och Everyday Minerals Pressed Olive

Highlighter: Makeupcosmetics February

Eyeliner: MAC Fluidline Shade

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Black

Mascara: L’oreal Double Extension Beauty Tubes

Läppar

Läppglans: Face Backsippa

Kommentarer

Postat av: Nicole
Publicerad 2010-05-26 15:38:48

va fint ^_^ passar super till ditt hår :D shade är så yummie

Postat av: suss
Publicerad 2010-05-26 16:06:56

så snygg du äär! Och himla fin sminkning! jag måste plocka fram tribecca någon dag, den är så fin! och earthly äger jag också nu ju :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-26 17:38:39

Nicole: tack så mkt:) Haha, ja kanske det... Jag vet, jag älskar Shade! Tyvärr börjar mitt ex kännas lite torrt.



Suss: Tack så mkt snälla du! ja gör det vet jag, Tribecca är ju verkligen en fantastisk skugga! Earthy är inte dum den heller förresetn, även om den inte är lika pigmenterad som Tribecca.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-26 17:38:43

Jag tycker du ser fantastisk ut, som alltid! Färgerna är verkligen vackra och du klär definitivt i grönt!

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-05-26 20:34:46

Jättefina färger1 Helt perfekta till dina ögon!

Postat av: liloo
Publicerad 2010-05-26 20:46:31

Love it, this green is so nice with your hair color, well done

xoxo

Postat av: Linda
Publicerad 2010-05-26 21:34:49

Jättesnyggt på fina du, Tribecca är verkligen en skugga du klär i!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-26 23:08:40

Sminkan: Tack så mkt raring:) Ja precis så känner jag, det är mina färger liksom...



kerstin: Tusen tack Kerstin:)



liloo: Thanks a lot! I really love these colors, and like you say, I think they go great with my hair etc:)



Linda: tack linda! jag älskar tribecca, den känns väldigt klädsam, känner mig alltid fin i den...

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-05-27 00:48:05

Åh vad snyggt! Du passar verkligen i grönt! :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-27 11:54:34

Zizzie: Tack så mkt snälla du! ja, jag tycker det är min färg:)

Postat av: Vanessa
Publicerad 2010-05-27 11:56:04

JAg tycker också du passar jätte bra ! Och du blir visst fin på bild , men jag förstår att färgärna blir bättre irl ! :P hihi

Postat av: badbomben
Publicerad 2010-05-27 13:00:09

Fina pics på fina Emma!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-27 16:03:26

Vanessa: Tack så mkt:) Haha, ja jag ska inte gnälla på det, men som sagt, färgerna var finare i verkligheten.



badbomben: Tack snälla badis:)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-05-27 16:22:36

Otroligt fint. Färgerna passar du jättebra i.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-28 13:54:38

Sminkjante: Tack. Det tycker jag med:)

Postat av: Potatisbruden ~ Michilicious
Publicerad 2010-05-28 17:42:22

Du passar superbra i den här sminkningen! Har du färgat håret? Du är jättesnygg iaf :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-28 19:23:56

Potatisbruden ~ Michilicious: Tack så mkt:) nej inte färgat, men klippt. Jag ska kasta i en toning ikväll tänkte jag...

Postat av: Mirjam
Publicerad 2010-05-30 03:25:21

jag älskar verkligen dina sminkningar, du är såå dukttig!

jag undrar om du bor i Örebro, känner igen dig så väl från ikväll, tror jag såg dig eller en kopia av dig iaf på Strömpis Örebro, var det du?

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-30 13:27:25

Mirjam: Tack så jättemycket! Nej jag bor inte i Örebro, men jag pluggar där. Åt avslutningsmiddag och festade på Strömpis med min klass igår, så ja det stämmer. Vad kul att du kände igen mig och hoppas du hade en kul kväll:)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-30 13:34:49

Mirjam: Och nästa gång får du komma fram och hälsa;)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela