Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Depend #199

Publicerad 2010-05-28 14:57:02 i Naglar i grönt,


Här kommer det ett, vad gäller bilder, överambitiöst inlägg igen. Jag vet att det är massor av bilder men faktum är att jag gillar det! Det är roligt att se lack i olika ljus och vinklar, tycker jag, och jag hoppas att jag tillför något även för er. Det här lacket har ni ju sett på sjutusen nagelbloggar redan men här får ni det i sol, i dagsljus utan sol, inomhus men utan lampa, ja, på alla sätt jag kom på.

Vi börjar med lite bilder där solen var framme men inte lyste direkt på naglarna. En mjuk pistageaktig grön med lite värme. Snyggt! Jag gillar det verkligen!

I solen fräts det gröna ut och den gula tonen förstärks.

När solen gått i moln ser det lite svalare ut igen.

Inomhus blir det lite mer vitgrönt.  I lampljus ser det tippex-aktigt ut med en sjuklig grönton. Jag får en liten "glow-in-the-dark"-vibb av det. Självklart är det inte självlysande men det är så täckande och så vitbaserat att nageln ser nästan sådan ut. Det är ett riktigt roligt lack alltså! Två lager på mina bilder och aningens sträv känsla när man lackar men fint resultat ändå. Det flyter ut och blir jämnt på nageln och mitt enda problem är ett katthår på en pekfingernagel men det kan ju inte lacket lastas för. Väl värt att införskaffa alltså.

Kommentarer

Postat av: Josephin
Publicerad 2010-05-28 16:53:07

Vilket fint lack och roligt med så många bilder! Päronglass tänker jag på! =)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-28 19:25:08

Väldigt sött lack. Josephine har rätt i päronglassparallellen för övrigt.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-29 09:36:06

Josephine! Ja, vad bra om det ärkul med bilderna. Jag vill ju ha mycket bilder!



Emma! Det är jättefint! Jag gillar det verkligen!

Postat av: Wolfie
Publicerad 2010-05-29 12:20:48

Jag köpte 199an (två Dependlacker för 40kr på ICA MAxi :-D) i veckan och använde den till Konad stämpling på Zoya Suvi, men resultatet såg mest kritgrön ut. Kanske man ska byta plats på lackerna, 199 som bas och Suvi att stämpla med? På dina bilder ser 199 jättesnyggt ut:-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-29 13:51:09

Wolfie! Jag skulle inte stämpla med Suvi för den är så skir. Kan du inte prova med ett annat, mer täckande grönt i så fall?

199 blir kritgrön eller tippextonad i svagt ljus som t.ex inomhus.

Postat av: wolfie
Publicerad 2010-05-30 22:18:19

Jag använde Envy ocg det funkade hyr bra som helst. Så bra att att en expedit på BR grabbade tag i min hand och utbrast att det var det snyggaste mani hon sett och hade jag gjort den på salongen där i Stinsen?? Näää, jag har fixat dom själv svarade jag varpå hon tyckt att jag skulle starta egen salong och min 14 årliga son svarade "vi har sagt det till henne". En feelgood em om någon :-D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-31 05:45:46

Wolfie! Ja, Envy måste ju vara den perfekta partnern! Jag tycker också du ska ha en egen salong för det är nog väldigt roligt. Eller så blir det jobb som allt annat efter ett tag och det är bäst man har det som hobby. :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela