Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Champagne på Café Satin

Publicerad 2010-05-24 05:56:29 i Eotd neutralt och klassiskt, Sminkans EotD,


Solen är framme igen efter gårdagens regn. Hoppas det inte blir jättevarmt bara, jag tycker det blir så kvavt i mitt klassrum då. Några få veckor kvar nu, man får bita ihop och kämpa sig iväg. Just nu är det inte roligt ska jag säga. Jag är trött och sliten och det syns på mig. Rätta, rätta, rätta är mantrat som går runt i mitt huvud men sommarlovet rycker ju närmare och närmare.

Krämhighlighter som bas, ögonskuggor från Makeupcosmetics, Café Satin och Champagne. Café Satin på två tredjedelar av ögonlocket, yttre delen alltså, och Champagne överlappande på de två inre tredjedelarna. Cream Cat från Brite Bird som highlighter. En eyelinervinge med Define-a-Line från Maybelline. Slarvig mascara. Klar.
Tog lite bilder i sol och lite i skugga. Blev inte direkt roligare för det. Jag har ingen riktig inspiration just nu när det gäller smink. Det är lite sminkpausvarning faktiskt. Finns en del sparat i arkivet så jag kan nog hålla bloggen igång ett tag, och nagellack har jag ju massor att visa, men smink går trögt nu. Förmodligen för att jag inte fått  tillbaka energin efter att jag varit sjuk och det är så himla mycket att göra just nu. Nå, vi får se hur det blir med allt. Det är ju inte fel med en nagellacksblogg heller, och Emma finns ju alltid och kan visa hur fin hon är!

Kommentarer

Postat av: Josephine (Makeuponista)
Publicerad 2010-05-24 07:39:55

Oavsett om inspirationen inte är på topp så finns vi läsare kvar! Jättefin sminkning, härlig lyster i skuggorna! :)

Postat av: liloo
Publicerad 2010-05-24 09:57:51

Love this lotd, really bright and soft!

I gave you a blog award, check aout my blog ;)

xoxo

Postat av: Honi
Publicerad 2010-05-24 11:41:34

Som Josephine så hänger jag också kvar oavsett inspirationen, ingen kan ju alltid vara på topp :)



Ser superfint ut, lite vardagsglammigt sådär :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-24 11:42:39

Jag tycker du är toppenfin i det här! Och det märks ju väldigt sällan på bloggen om din inspiration inte är på topp eftersom du är så otroligt produktiv när du är inspirerad:)

Postat av: suss
Publicerad 2010-05-24 12:58:30

oh jordnära och fint!

Postat av: Nicole
Publicerad 2010-05-24 13:59:15

äsch alla har sina såna low inspo. perioder :*)men jag har inte märkt att den har varit low men m an känner ju sånt oftast själv...Din energi kommer snart tillbaka, kanske när sommarlovet börjar ;-)

Detta är en fin och mjuk sminkning

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-05-24 15:09:29

Inte kul när man är trött och det inte finns tid till vila. Jag brukar hitta energi när jag sminkar mig så när inspirationen tryter och jag inte vill sminka mig så är det svårt att ladda batterierna. Hoppas det ljusnar.



Jättefin sminkning.

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-05-24 16:27:27

Jag hu vad man längtar till lov och semestrar! Fin sminkning här ändå =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-24 19:02:08

Josephine! Tack! Skönt att höra. Du är rar!



Liloo! Thank you! You are too kind!



Honi! Vad skönt att höra! Sen blir det väl inte helt tomt på bloggen men kankse inte så roligt som det kunde bli heller. :D



Emma! Jag vet! Men nu kan det bli svårt att räcka ända fram till september... :D



Suss! Tack!



Nicole! Nej, det är klart du inte har märkt det, det kommer inte synas än på ett tag. Kan leva på gamla meriter. :D



Sminkjante! Precis så är det. Och slutar man sminka sig så blir det en ond cirkel... Nå, jag har ju inspirationen kvar att måla naglarna!



Kerstin! Något så enormt! Vill ha semester NU!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela