Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Brite Bird-skuggor i liten mix

Publicerad 2010-05-15 07:05:06 i , Eotd i svart,


En ganska mörk sminkning med helbra skuggor bjuder jag på idag. Brite Birds Moa Im-pressed, LipGloss Bitch och Parad-ice med lite guld från Sminkans Sabina-trio. Inte så vårig direkt, det kan jag hålla med om, men det regnade så hårt i natt att jag vaknade och himlen ser mulen och mörk ut. Förhoppningsvis bryter solen fram lite senare idag.

Som fäste för skuggorna använde jag Face Dignity. Moa Im-pressed i mörkbrunt lades på ögonlockets yttre två tredjedelar. Innerst lades LipGloss Bitch i rödlila och den fick också följa brynbenet över globlinjen. Sedan tog jag parad-ice i vitt och lade i inre ögonvrån längs näsan upp mot brynet och som highlighter. Lite av den guldiga från Sminkans Sabina fick ge färg både under ögat och ovanför den lila på brynbenet. Lite svart kajal men ingen eyeliner.

Kommentarer

Postat av: Josephine (Makeuponista)
Publicerad 2010-05-15 10:11:29

Så snyggt! Fina, murriga färger som tonats in kanonfint! :)

Postat av: Liloo
Publicerad 2010-05-15 10:21:20

Really intense, love it this is gorgeous

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-15 10:37:34

Väldigt snyggt, om än ovårigt som sagt. Passar bra till ett riktigt regnväder, det ser lite ut som himlen en regnig ruggig dag...

Postat av: Stephy
Publicerad 2010-05-15 10:52:34

Super snyggt! är det inte lustigt att så fort det blir lite varmare känner man sig nästan syndig som använder mörkare färger? ;)

Postat av: Mayaline
Publicerad 2010-05-15 11:33:22

Underbart skimmer, Brite Bird skuggorna är verkligen bra. Åska var det första jag tänkte på när jag såg sminkningen!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-15 16:21:22

Josephine! Tack! Jag älskar de här skuggorna!



Liloo! Thank you! I love the colors myself.



Emma! Ja, men lustigt nog klarnade det upp väldigt snabbt här och är strålande sol. Har till och med bränt mig på axlarna trots sfs 50...



Stephy! Det är det verkligen. Jag älskar ju mörka färger men det känns ändå "fel" på något sätt. Som att man borde ha korall vare sig man vill eller inte.



Mayaline! Ja, åska hade vi i natt. Nu på dagen har det varit så vackert som man kan önska. Högsommarvärme och strålande sol.



Postat av: kerstin
Publicerad 2010-05-16 11:34:33

Åh så fint!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-16 14:27:57

Kerstin! Tack!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela