Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

BB Couture for men, Intake Value

Publicerad 2010-05-13 16:57:25 i Naglar i vitt, nude, beige,


Som jag skrev i inlägget nedan så ogillade jag verkligen Kelly's Green på mina stackars fingrar. Alltså bytte jag nagellack precis nyss. Dagen har ju varit ganska regnig så efter att ha jobbat i trädgården och blivit kall och våt i skurarna beslöt jag gå in och då passade jag på. Jag valde Intake Value från BB Coutures manslacklinje.



Mina händer är inte i toppskick, det vet jag, men här ser de extra hemska ut eftersom det är acetontorka på fingertopparna och väldigt ostädat efter lackandet. Jag ville dock fota medan det var uppehåll i regnandet, och de stunderna är rätt korta, så det blev lite hastigt och lustigt. Lackets fina kvaliteter syns dock bra!
Lacket är en liten kamelont. Det är gråbeigelilarosa. Skiftande med ljuset. Helt underbart! Ett lager täcker utan problem men kan bli flammigt om man har otur så två är nog att föredra. Jag har två lager på lillfingret och ringfingret men ett på pek- och långfingret. Glansen är fantastiskt fin! Det är lite krämlackskänsla över det men det finns ett dolt skimmer i det. Skimret är guldfärgat och syns förmodligen bättre i solsken men, som dagt, här regnar det.



Jag tycker lacket har en klassisk och snygg färg. I vissa ljus, när den kalla tonen av grått och lila dominerar, känns det väldigt klädsamt men inomhus i lampsken blir det för mycket beige för att jag ska vara begeistrad. Glansen är dock superb och nu tänker jag inte lacka om en gång till idag. Två gånger får räcka.  


Vi avslutar med en liten bild på min baby som är ute med mig på promenad i trädgården. Mycket spännande dofter i luften. Den andra tjejen får gå lös så henne kunde jag inte fota.

Kommentarer

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-05-13 19:10:53

Snyggt lack och fantastiskt tjusig kisse! :D

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-05-13 19:19:57

Men hallå, du är ju inte kille! Fniss! Äh, det var ett ovanligt dåligt skämt. Jag tycker kissen är underbar, det var det jag skulle skriva egentligen. Grå lack är inte riktigt min grej, men grå kissar är mysigt!

Postat av: liloo
Publicerad 2010-05-13 19:22:32

Love the notd, really soft and classy :)

Your cat is beautifull ( like you said, cat are just amazing ;) ).

xoxo

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-13 21:23:25

Ganska fint, men lite trist tycker jag. Siri däremot vilken skönhet! Och vilken fantastiskt söt och gullig bild!!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-13 22:03:49

Zizzie! Visst är hon söt!!



Ninni! Huvudsaken är att du gillar min kissekatt!



Liloo! I think she is very pretty! :D



Emma! Visst är hon söt! Hon är rätt duktig också på att gå i koppel.



Postat av: CC
Publicerad 2010-05-13 23:04:58

Grå lack är inte min grej...o för män?? nä, killar ska ha blanka polerade naglar eller svarta enligt mig, inget annat haha



Kisse är suuperfin!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-14 06:09:58

CC! Jag tycker nog färgen skulle funka både på tjejer och killar.

Alla katter är söta men jag tycker så klart mina är lte extra... :D

Postat av: Helena
Publicerad 2010-05-14 08:20:11

Riktigt snyggt!!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-14 13:15:56

Helena! Ja, jag tycker nog också det!

Postat av: badbomben
Publicerad 2010-05-15 08:17:31

Kissemisskisskisskisspurrnauuuuu! <3

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-15 16:25:58

Badis! Haha, ja, du skulle sett henne idag. Hon har varit med hela tiden i sitt koppel som jag förövrigt seriekopplat med alla koppel vi har. Hon har fastnat i syrénerna, bränt sig på en nässla, sett ett rådjur och klättrat i en björk. Semester!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela