Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Barielle Falling Star

Publicerad 2010-05-26 21:07:36 i Naglar i blått,


Barielle Falling Star har jag precis lackat med. Ett mellanblått lack med kopparglitter i.

Det är definitivt unikt i min samling med de rätt stora, spridda glittren i en blå krämbas. Det krävs två lager och lacket känns tjockt och klumpigt på penseln men kladdar inte.

Torktiden är ganska lång. Det tar mer än en timme även med Seche Vite innan lacket torkat. Ytan är dessutom skrovlig även efter två lager överlack. Ni ser bilder tagna i solsken på balkongen och det är väl helt okej. Jag är inte hänförd över färgen som ser lite väl prickig ut för min smak. Jag föredrar en skimrigare bas för sådana här lack tror jag. Det är alla fall något som jag tycker känns lite fel. I skugga eller indirekt ljus blir det intressantare att titta på lacket.

Ovan i solsken, nedan i indirekt ljus i ett norrfönster.

Och en kattbild också för det har ni ju vant er vid nu. :D

Kommentarer

Postat av: Anonym
Publicerad 2010-05-26 21:23:22

varför målar du inte hela nageln? det där ser jättekonstigt ut i mina ögon.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-26 22:12:43

Anonym! Jag tycker det är snyggt med en milimeterbred kant så inte lacket hamnar på huden. Har jag bra kontroll på lacket lyckas jag, men oftast inte. Kanske det ser konstigt ut för dig men jag vill ha det så.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-05-26 23:10:46

Ja, det är ett coolt lack helt klart, känns väldigt unikt med det glittret i den färgen.



Anonym: Jag brukar måla mina naglar på samma sätt som Sminkan, mycket för att det underlättar otroligt då man slipper kladda så på huden. Ska jag måla hela nageln slutar det som regel med att jag målar nagelbandet med...

Postat av: Marina
Publicerad 2010-05-26 23:17:40

Åh det där lacket har ju jag också, fick det i går faktiskt. Synd om det inte är så roligt... det är ju helt klart annorlunda med kopparfärgat glitter i blått lack ändå.

Postat av: Karin
Publicerad 2010-05-26 23:28:21

Du borde testa Orlys Flash Dry. Jävlar i havet vad bra den är! Efter 10 minuter med Nubars Diamont shine och Flash Dry-droppar över är mitt lack torrt, även Falling Star. Alltså sova-utan-märken-torrt.

Postat av: Anonym
Publicerad 2010-05-26 23:31:12

Har inte fått mitt ännu, men efter att ha tittat på en del bilder av det så känner jag mig inte så intresserad av det. Grejen var väl att jag hade fått för mig att det var silverglitter och inte kopparglitter. Men det är absolut unikt.



Jag brukar f.ö. måla hela nageln. Om det är bra formula på lacket är det inget problem att låta bli att måla på huden. För den delen, om det hamnar på sidorna om nageln ramlar der ju bort efter några timmar. Nagelbandet är helt klart värre att få bort färgen från. Fast jag har nog hellre lite färg på nagelbandet än en bit nagel utan färg. Smaken är som baken delad!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-05-27 00:57:50

Jag målar inte heller hela nageln och det borde ju vara frivilligt? ;)



Gick inte direkt igång på färgen på det här lacket men blått har ju aldrig varit min färg heller :) Kan dock tänka mig att köpa nåt liknande i lila eller rött!



Kattbilder piggar alltid upp! :D



Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-27 05:52:15

Emma! Coolt kanske men jag vet inte om jag är så förtjust ändå.



Marina! Annorlunda är det helt klart!



Karin! Jag gillar inte Orlys produkter. Inget jag har provat har känts speciellt lyckat så jag avstår nog. Dessutom torkar mitt nagellack i vanliga fall på tio minuter med de överlack jag använder så problemet är rätt begränsat.

Men tack för tipset alla fall!



Anonym 2! Ja, jag bryr mig inte så mycket om jag målar utanför, som du säger så försvinner det ju rätt snabbt. Jag tycker dock det är snyggast när jag har kontroll nog att hålla lacket en milimeter från huden. Det är mitt ideal. Sen blir det oftast inte så eftersom jag inte är stadig nog på handen och lacken ofta pölar ut för mycket.



Zizzie! Ja, alla får göra som de vill med sina naglar tycker jag. Har inte funderat på hur du eller någon annan gör men det är ju trevligt om vi är fler än bara jag som gör så.



Nej, lacket är inte min kopp te heller men det kan alla fall ses som intressant och på det viset ha ett berättigande i samlingen.

Postat av: liloo
Publicerad 2010-05-27 10:31:45

Pretty notd, love it, with red glitter mmmmmmmmm.

xoxo kitty lol

xoxo

Postat av: badbomben
Publicerad 2010-05-27 13:01:51

Kisimisi! <3 PUSS! PÅ NOSEN!



Läckert lack också! Hoppas du orkar liten me jobbstressen. Kram!

Postat av: CC
Publicerad 2010-05-27 13:16:51

Kisse har enormt uttrycksfulla ögon...hon ser ut som en gammal själ :)

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-05-27 16:12:14

Jag gillar inte heller när man målar hela vägen till nagelbandet, det ser oftast så himla kladdigt ut när man målat på nagelbandet. Enligt många proffs ska man sluta en mm från nagelbandet. Detta lack är ljuvligt vackert såg det hos Vacker och underbar också, synd på torktiden... hatar kladdiga naglar.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-27 17:32:53

Liloo! Thank you!



Badis! Tack!



CC! Ja, säkert. Hon är en raring!



Ninni! Ja, och synd på att det är en PITA att ta bort...

Postat av: anonym 1
Publicerad 2010-05-27 18:21:33

det var absolut inget illa menat, jag bara undrade=)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-27 19:45:39

Anonym 1! Jag tar inte alls illa upp. Ingen fara. :D

Postat av: Sarah
Publicerad 2010-05-29 09:43:08

Det var f.ö. inte alls meningen att jag skulle vara anonym, vet inte vad som blev fel där. Jag är alltså "anonym 2".

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-05-29 09:46:00

Sarah! Det blir ju så ibland med blogg.se. Verkar ofta vara strul med just kommentarsformulären. Kul att du kom tillbaka! Välkommen!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela