Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Till Badis

Publicerad 2010-03-18 13:51:42 i Linslekskategorin,


Senaste tiden har ju jag haft kul med kontaktlinserna och olika sminkningar. Nu har jag satt ihop en egen kategori för de här små alstren och ni får gärna fortsätta ha olika önskemål på vad för färger ni vill se. Här är Badbombens önskan, brun och grön lins mot lila smink. Smink i lila sägs ju passa bra mot gröna ögon och mot bruna, beroende på om det lila drar åt rosa/rött eller åt blått. Jag valde skuggorna Flamenco från Make Up Store i mörklila, en rödlila från Coastal Scents som ska likna MAC Vibrant Grape, ljuslila Grifter från Urban Decay och så är det highlightern June från Makeupcosmetics. Jag var stenhårt lila och valde också pennorna Ransom i blålila från Urban Decay och Lilac från Tigi samt lila eyeliner från Make Up Store. Sen blev det inte exakt lika, ser jag nu, för jag går olika högt upp med skuggan på ögonen, men det är alla fall samma färger och samma ordning.

Eftersom jag tyckte det här var kul så passade jag på att ta ett par bilder av mina ögon i naturlig färg och i lila lins också, så vi täcker in alla alternativ på en gång!

Så här ser sminket ut när jag blundar. Observera ful-linsens riktigt otäcka framskymtande! Hu! Creepy!
Alla fall, bas av NYX Jumbopenna Iced Mocha. Klassisk trestegare med Grifter i inre vrån, Flamenco i yttre och den från Coastal Scents i mitten. Ransom-pennan under ögat och Lilac som inliner. Ja, ni fattar hur jag gjort. Tanken var att ha både varma och kalla lila med i sminket och se vad som händer med ögonen och ögonskuggan sen beroende på färgen på irisen.

Bruna ful-linsen.

Gröna linsen.

Lila linsen.

Min helt vanliga, gråblåmelerade blick ser ut som diskvatten. Fast i hemlighet älskar jag min ögonfärg för den förändras med ljuset och är väldigt livfull, tycker jag. Måste skaffa mig blå kontaktlinser också, så vi får mer att leka med! ;D

Nå, vad har ni nu för tankar, åsikter och funderingar? Ska jag leka vidare med den här typen av inlägg? Vad vill ni i så fall se? Tycker ni de är roliga eller är det bara jag som tycker det är spännande?

Kommentarer

Postat av: Pernilla
Publicerad 2010-03-18 14:30:15

Mer sånt här, det är ju toppen att alla kan se hur färgerna skulle göra sig vid just deras ögonfärg. Eller?

Postat av: Lina
Publicerad 2010-03-18 16:08:18

De lila linserna är supersnygga! Vart har du köpt dem / vilket märke?

Postat av: Aila
Publicerad 2010-03-18 16:13:11

Vilken häftig jämförelse och så snygg lila mejk löveee

Postat av: Fia
Publicerad 2010-03-18 16:56:05

Vilka fina skuggor! Du är så himla kreativ! Jag skulle vilja se en svart sotning med olika linser. :)

Postat av: Karusell
Publicerad 2010-03-18 16:58:29

Jag gillar det! Jag tror iofs inte att man får en riktigt rättvis bild av färgade linser men en aning iaf. Tycker förresten inte att de bruna linserna är fula, bara läckert annorlunda. :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-18 17:11:19

Pernilla! Kanske ger det en idé alla fall, men jag tycker ju fortfarande att alla ögonfärger passar i alla skuggor, fast i och för sig, olika blir det ju. :D



Lina! Det är Cooper Visions Expression Accent i färgen Violet. De gröna är samma märke. utmärkta linser!!



Aila! Tack! Ja, sminket blev bättre än jag trodde det skulle bli. Var rädd att det skulle bli blekt med bara lila.



Fia! Okej, svart sotning beställd. Jag ska försöka redan imorgon om jag hinner!



Karusell! Nej, rättvis bild får man inte, men det är kul alla fall. Sen är det ju faktiskt så att alla varianterna är vackra på sina egna sätt. Och jag förstår vad du menar med annorlunda men i mina ögon ser de omänskliga ut. Vilket ju är coolt men kanske inte så snyggt. :D

Postat av: badis
Publicerad 2010-03-18 17:16:38

Tack rara, rara du! Gud vad du kan. Jag blev nu så sugen på både Tigi och UD-pennan, de skulle användas en himla massa. (Nu undrar jag om det är politiskt korrekt att på bröllopsgåvolistan skriva: "ej mer porslin tack men kan nån ro hit med en Ransom så heyhey!" ;D Nä, skämt åsido, vi har ingen lista öht men det rycker ren i klickfingret. ryckryckryck

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2010-03-18 17:56:26

Det är verkligen sjukt roligt att se bilderna på när du lekt med en sminkfärg kontra olika ögonfärger! Good education!!!!

Postat av: Desirée
Publicerad 2010-03-18 18:45:36

jag älskar den här typen av inlägg (fast jag måste erkänna att jag blir lite lite rädd av de bruna fyrkantiga strecken på linserna) , men det är jätteintressant att se hur olika färger ser ut mot olika ögonfärger.



blå/teal mot blå och bruna ögon hade varit roligt att se, då blå känns som en sån svår färg.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-18 19:17:13

Badis! Tigi-pennan hittar du på www.lyko.se och den är väl värd att äga! Ransom-pennan är inte alls så bra så den kan du skippa. :D



Fru Choklad! Vad bra att det är kul för er att titta på också! Jag har skitkul, men som sagt, kan inte säga att en färg är bättre mot någon speciell ögonfärg.



Desirée! Visst är de galet läskiga! Kommer aldrig våga ha dem på jobbet till exempel... Kul om du gillar inläggen. Det finns redan ett inlägg i kategorin med en blå skugga mot blått respektive brunt öga, men jag kan säkert göra en till med mer turkos eller så. Kanske mer grönblå skuggor?

Postat av: marybeth
Publicerad 2010-03-18 19:35:12

Jag gillar de här inläggen, kul att se hur det blir att se ut med olika ögonfärg!



Jag skall fundera på färgkombos... :)

Postat av: Josephine
Publicerad 2010-03-18 19:43:29

Jag älskar dessa inlägg och tycker att det är intressant det här med färger =)

Postat av: Nicole
Publicerad 2010-03-18 21:30:36

Jag tycker dessa inlägg är jättebra, som jag sa en gång innan en bild säger mer en tusen ord :) Linern var sjukt snygg.

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-03-18 22:17:02

Jag gillar dessa inlägg jättemycket! Dessutom tycker jag att de bekräftar mina matchningsteorier: alla ögonfärger passar bra i alla färger! Även om färgerna kompletterar varandra på olika sätt tycker jag inte att man kan säga att någon inte passar. (Som rödhårig har jag hört ett och annat från expediter om vad jag inte kan ha för färger...)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-19 08:19:09

Marybeth! okej! Vad bra!



Josephine! Ja, fast egentligen säger det inte så mycket. Inte på riktigt.



Nicole! Fast det är inte riktigt sant. En färgad kontaktlins ger alltid mer intensitet än ett naturligt öga. Om man ska vara petig.



Kerstin! Japp, alla ögon i alla färger! Håller med helt och hållet där!

Postat av: Isabell
Publicerad 2010-03-19 12:32:48

Rolig idé och jättefint smink! Jag såg att du har gjort en eldig sminkning med linserna, men jag vill peta in ett önskemål om en röd/vinröd variant :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-03-19 13:08:29

Alla är fina tycker jag. och ja, mer såna här inlägg, jag tycker det är kul! Gillar den svarta du la ut idag massor, det blev superhäftigt.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-19 18:35:02

Isabell! Okej, vinrött alltså. Ska klura ut något. :D



Emma! Ja, det är lite roligt. Alltid kul att leka med färg, vare sig det är skuggorna eller ögonen.

Postat av: Daniel
Publicerad 2010-09-11 14:04:40

Tigi-pennan och hela tigi smink hittar du billigast på hittar du på www.baressoshop.se


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela