Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Contempo – nu i blankt utförande

Publicerad 2010-03-11 20:06:56 i Emmas NOTD i rosa, lila och rött,


Jag visade ju Nubar Contempo för er redan i höstas, men det kan vara värt att kika på igen faktiskt. Särskilt som jag här har lackat med ett blank överlack, Contempo är ju matt egentligen. Det är verkligen ett otroligt fint lack både i matt och blankt tillstånd. Dessutom är det bra att måla med, jag har bara ett lager Contempo på bilderna och en topping av Nubar Diamont Seal & Shine, Nubars urbra överlack som dessvärre börjar ta slut här hemma. Blir till att köpa ny flaska men får allt vänta till nästa CSN, särskilt efter att jag råkade klicka hem ett litet Bare Escentuals-kit från Strawberrynet tidigare idag…

Kommentarer

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2010-03-11 21:25:18

Väldigt snyggt med överlack. Tror jag gillar det mer som glansigt än som matt faktiskt.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-03-11 21:54:40

Fru Choklad: Över lag så är det ju snyggare med glansigt. Dock tycker jag att det är kul med variation, och Contempo gör sig faktiskt väldigt bra som matt med.

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-03-11 22:20:04

Ser väldigt läckert ut :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-11 22:23:09

oooooh! rött skimmer! Härligt Emma! det är ett vackert lack, utan tvekan!

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-03-11 22:44:47

Underbar röd färg! Helt perfekt, till och med! Spännande med jordgubbsbeställning i faggorna =)

Postat av: Aila
Publicerad 2010-03-12 12:09:58

Lovely, påminner lite om Mavalas Ottoman som jag har och gillar så mycket!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-03-12 15:05:38

Zizzie: Det är det verkligen. Kan tänka mig att du skulle gilla det:)



Sminkan: Ja, visst är det ljuvligt:) är mkt glad för det. Ja för alla lacken i den här kollektionen, är så trevligt med lite Nubar-lack som inte är gröna eller bruna.Vill ha Nubar i alla färger liksom:D



kerstin: Ja, visst är det fint:) Mycket trevligt att måla med dessutom, åh vad jag gillar Nubar...



Aila: Ja, det gör det kanske. Har inte det lacket tyvärr, men ser det ut som Contempo är det garanterat vackert:)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela