Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Night Spark

Publicerad 2010-03-13 09:58:37 i Naglar i blått,


Nubar Sparks kom igår, som ni vet, och jag bestämde mig för att testa Night Spark först. Så här se rdet ut på mina naglar.

Ett lager lack, tre lager överlack, Nubar Diamont. Ändå knottrigt... Fan, vad trist. Jag hoppades verkligen att det inte skulle vara så. Det är ändå snyggt och gnistrande men det stör mig att ytan blir kornig. vad säger ni? Är det viktigt för er att nagellacket känns slätt? Hoppas de andra är mindre grova i texturen...

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-03-13 10:01:27

Det är en väldigt vacker färg och glittret är ju yum. Stör lite att det är knottrigt dock. Syns ju liksom så blir ju inte lika snyggt tyvärr. Dock har jag lack som alltid blir knottriga och som jag tycker är fina ändå, men visst är den knottriga ytan ett minus.

Postat av: Tintomara
Publicerad 2010-03-13 11:14:35

Supersnygg blå nyans, älskar färger som lyser. Jag tycker inte att en knottrig yta gör lacket mindre snyggt, men jag tycker inte om känslan av det. Jag vill ha en slät nagelyta.

Postat av: Josephine
Publicerad 2010-03-13 11:21:55

Verkligen härlig blå färg, och vad trist att det inte blir slätt. Personligen tycker jag att det inte gör så mycket, då har jag något att pilla på när jag inte har något att göra :P

Postat av: Wolfie
Publicerad 2010-03-13 11:53:52

Jag har precis samma problem med China Glaze C-C-Courange och även om färgen är ursnygg, så stör det mig nåt oerhört. Det går bara inte att låta bli att dra fingertopparna över och man vill bara pilla bort alla knottror. Jag blir retad över att det inte är blankt och fint och det är det inte, trots bra överlack överlack.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-13 12:36:16

Emma P! Ja, det stör alla fall mig något oerhört. Känner inte alls samma entusiasm nu som igår..



Tintomara! Visst är det så, man vill ha släta naglar. Men jag måste säga att det glittrar fint alla fall.



Josephine! Ja, jag pillar också, men mer irriterat. :D



Wolfie! Exakt! Så irriterande... Jag vill fila dem släta eller buffa dem, eller vad som helst...

Postat av: Ika
Publicerad 2010-03-13 14:53:20

Det stör inte mej nämnvärt mycket om lacket känns lite knottrigt. Hoppas du ändå känner för att swatcha de andra lacken i kollektionen trots alla ojämnheter. Night Spark ser jättefin ut så jag ser verkligen fram emot bilder på resten också.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-13 16:13:14

Ika! Jadå, så klart jag kommer göra det. Men entusiasmen är inte lika hög. :D

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-03-13 18:49:21

Gillar inte heller när de blir knottriga trots överlack! Ser riktigt fint ut iaf, jag gillar nyansen :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-13 19:09:32

Zizzie! Nej, visst är det irriterande. Men färgen är så vacker... Kanske kan man överse med knottrorna då? Jag funderar fortfarande...

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-03-15 09:17:00

Åh, vad typiskt. Ska det vara så svårt att göra ett glitterlack utan knottrig yta? Har varit helt säker på att jag vill ha hela kollektionen men tvekar nu. Färgen ser ju underbar ut men jag vill ha en sådan där glansig, glossig yta. Vore i och för sig bra om jag kunde hoppa över dessa lack. Känner stress (positiv sådan) över alla dessa lack jag vill inhandla. Är ju skönt om man kan stryka några från listan. :)


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela