Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Multifärgat med Barielle

Publicerad 2010-03-20 11:36:10 i Emmas NOTD övrigt,

Igår fick jag äntligen mitt efterlängtade Barielle-paket ifrån Nailmail. Jag har verkligen varit haft enorma cravings efter Barielle så jag beställde hela 9 stycken lack, min största Nailmail-order hittills. Dessvärre strulade det ju till sig med Karins leverans ifrån Barielle och en del av lacken restnoterades så alla 9 var inte med i paketet som kom igår. Men jag fick hela 6 lack så jag är rätt nöjd ändå, särskilt som de är så himla snygga. Här under ser ni alla lacken jag fick igår:  Slate Of Affairs, Out-Grey-Gous, Secret Encounter, Decadence, Cotton Candy och Hidden Hideaway. De lack jag väntar på är Date Night, Blackened Bleu och Lava Rock.

Eftersom jag hade fått massa nya lack och faktiskt hade omålade naglar när de anlände så ville jag såklart testa omgående. Sen var det ju såklart svårt att välja färg och jag bestämde mig därför för att ge fem av mina nya lack en chans och måla en nagel i varje färg, inspirerad av Kerstin och för all del även lite av mig själv. Jag har dessutom haft planer på att göra en ny variant ganska länge, även om jag hade tänkt mig att använda lack från China Glazes Rodeo Diva-kollektion. Nu blev det Barielle istället, men det ena behöver ju inte nödvändigtvis utesluta det andra.

Här målade jag i alla fall naglarna med Barielle, på vänsterhanden målade jag tummen med Out-Grey-Gous, pekfingret med Secret Encounter, långfingret med Slate of Affairs, ringfingret med Hidden Hideaway och lillfingret med Decadence. Högerhanden målades i samma ordning fast spegelvänt. Alla lacken täckte med två lager och var trevliga att måla med. Möjligtvis var Slate of Affairs lite tjockare i konsistensen och lite bökigare att få jämt men slutresultatet blev bra ändå. Ja just ja, överlack är Poshe och med det torkade lacken snabbt, mycket trevligt. Jag tycker att de är så fantastiskt snygga, alldeles otroliga verkligen. Möjligtvis så kan jag väl säga att de två lila kanske inte är så unika för min samling, men jag är inte särskilt ledsen för det. Det är fina och bra lack och jag är toppenglad för dem, även om jag såklart längtar efter de tre restnoterade…

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-20 11:39:04

De är verkligen vackra! Lite avis blev jag nog på de du har som jag inte beställde. Men, vad sjutton, jag beställde nagellack idag, från NYX, så jag ska inte gnälla. :D

Postat av: Tina (Beleza)
Publicerad 2010-03-20 12:38:27

De ser riktigt härliga ut. :)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-03-20 13:34:55

Alla är verkligen otroligt vackra. Jag beställde också Slate of Affairs, men har inte hunnit testa det ännu.Det ser otroligt vackert ut på dig. :-)

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-03-20 15:12:17

Härliga färger! Helst pek- och ringfinger såklart ;) Jag ångrar lite nu att jag hoppade över Barielle men jag överlever nog... kanske... ;)

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-03-20 15:46:28

Allihop ser superfina ut! Jag gillar nog allra mest Slate of affairs.

Postat av: Fia
Publicerad 2010-03-20 17:05:52

Snygga färger! Jag gillar och ångrar att jag inte beställde. :)

Postat av: Aila
Publicerad 2010-03-20 17:14:06

Får man fråga vad kalaset gick på?

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-03-20 19:13:16

Sminkan: Visst är de vackra. men du har ju så många lack, och som sagt, du har ju beställt från Nyx med;)



Tina: De är jättefina, verkligen!



Nailtastic: Tack. De är underbara hela bunten tycker jag. Slate of Afffairs är väldigt fin och jag tycker att färgen känns rätt unik med. Fast den hade gärna fått innehålla lite mer skimmer...



Zizzie: haha, ja det är klart att du gillar dem:) Ja då, du överlever. kan trösta dig med att secret encounter är väldigt lik cowgirl up och att hidden hideaway påminner en del om midnight ride om än ngt ljusare. Tycker överlag att finishen på Barielle påminner rätt mkt om China Glaze.



Ninni: Ja, det tycker jag med:) Jag gillar nog inte den mest, men det är den färgen som känns mest unik, i alla fall i min samling...



Fia: De är urläckra! ja, det kan ju kännas surt, men det går säkert fler tåg:)



Aila: Klart man får:) 479 kronor ska jag betala, men då är det för alla 9 och inte bara de som kom igår. Jag tycker det är ett helt okej pris, billigare än Isadora och trevligare lack:)

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-03-21 11:26:22

Vad kul att du också kör mulitfärgat! Lacken ser fantastiskt fina ut! kul med lite ovanligare färger. Skimret i Slate Of Affairs ser superfint ut!

Postat av: Karin
Publicerad 2010-03-21 23:32:39

Vi fick några stycken av Blackened Bleu och Lava Rock, speciellt Blackened Bleu var grymmefin! Så jag längtar också till att resten kommer! :D

Jag har Slate Of Affairs nu iaf, älskar denna nyans av blå/grå!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-03-23 11:03:54

kerstin: Ja visst är det:) Jag tycker att den kunde ha lite mer skimmer, det framkommer faktiskt tydligare på bilderna än på nageln...



Karin: ja jag har förstått att det var så. Ska bli jättekul när resten kommer:)Det är verkligen en speciell nyans, väldigt tjusig...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela