Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Queen of air and Darkness bonus

Publicerad 2010-03-16 21:09:18 i Boktema 2010,


Boktema bonus och tyvärr lite suddiga bilder. Det här är alla fall min alternativa tolkning av Queen Mabh. Grunden är en NYX Jumbopenna i svart. Den har jag målat på hela ögonlocket samt under ögat med. Sedan fortsatte jag med Dignity på brynbenet där highlightern skulle placeras. När jag fått fram formen på sminket plockade jag fram dels IsaDora-duon "Fake Black" och började med att lägga den svarta skuggan från den på hela ögonlocket och sudda mjukt ut på brybenet lite ovanför den svarta pennan. Ovanpå den svarta lade jag sedan en av mina lila Hot Pots från Coastal Scents. Den ska påminna i färgen om MAC Vibrant Grape. Jag lade den från inre ögonvrån till mitten av ögonlocket och sedan längs brynbenskammen.

När jag kommit så långt lade jag lila skugga under ögat och började förbereda lösögonfransarna. Jag applicerade limmet på dem och lade dem åt sidan medan jag böjde upp fransarna och gav dem ett lager mascara. Ögonbrynen fylldes i med mörkaste skuggan ur Wet'n'Wilds brynpalett. Sedan fäste jag fransarna, Ardells Wispies, och fortsatte till strassen. Om Mabh haft strass så svär jag att hon valt dessa! Oljelikt skimrande svarta. Ja, de ser inte svarta ut beroende på just det oljelika regnbågsskimret. Slutligen lade jag lite glittereyeliner längs övre fransraden samt under ögat.

Ja, det är min andra tolkning av Mabh, Queen of Air and Darkness. Den mäktigaste av féfolkens drottningar. Tyvärr gör inte bilderna sminket rättvisa för det blev verkligen fint. Jag är väldigt nöjd och tycker till och med strasset blev bra. Jag stod på balkongen när jag fotade men det räckte tydligen ändå inte till för att få skärpan i bilderna. Som den vakna läsaren har märkt så är det samma ögonskuggor som igår, med liten skillnad faktiskt, men det blev väl ganska annorlunda känsla alla fall?

Och ni som undrar varför jag inte svarat på kommentarer på min förra tolkning, ja, det är för att det har blivit knas. Jag kommer inte in på det alls. Ska maila blogg.se och be om hjälp.

Kommentarer

Postat av: Tintomara
Publicerad 2010-03-16 21:30:06

Herregud vilken vacker mejk! Det ser ut som något taget ur en saga. :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-16 21:52:04

Tintomara! Tack! Så är det väl kanske inte, men det värmer att få en sådan komplimang!

Postat av: Nicole
Publicerad 2010-03-16 22:09:04

oohh denna tyckte jag om lite mer, för den har mer mörker ^_^ lite djupare, sen har den strazz och glitter yaaay :D

Postat av: Josephine
Publicerad 2010-03-16 22:24:05

WOW! hur vackert och kreativt som helst! :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-03-16 22:25:03

Oh, fantastiskt snyggt ju! Jag gillar denna mer faktiskt, fast den andra är också fin. Klart annan känsla över denna trots att skuggorna är de samma och strassen är kanonfin till. Fem tussilagos av fem möjliga!

Postat av: Stephy
Publicerad 2010-03-16 23:41:53

ÅÅÅh denna var sjukt fin med! gillar nog denna mest! super duper snyggt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-17 07:01:24

Nicole! Vad kul! Tack!



Josephine! Tack! :D



Emma! Ja, annan känsla är det absolut. Okej, då vinner den här enligt er andra då. Men jag gillar snirklarna faktiskt.



Stephy! Tackar! Vad roligt att du gillar den!

Postat av: Linda
Publicerad 2010-03-17 08:17:51

Vackert kort o gott!

Postat av: Blogg.se
Publicerad 2010-03-17 10:02:40

test

Postat av: Mayaline
Publicerad 2010-03-17 14:32:15

Otroligt snyggt som vanligt!

Postat av: marybeth
Publicerad 2010-03-17 15:55:56

Oh! Lila, glitter, strass och lösfrallor. Jag älskar det.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-17 18:25:03

Linda! Tack!



Mayaline! Tackar!



Marybeth! Sant! Jag med!

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-03-17 21:11:54

Jag kommer inte heller in på ditt andra inlägg. Skumt! Bonusvarianten här är väldigt fin, tycker jag! Särskilt suddningen,stenarna och eyelinern tilltalar mig mycket!

Postat av: Helena
Publicerad 2010-03-20 09:06:29

Riktigt snyggt!!!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela