Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Lite beautyshopping i Malmö

Publicerad 2010-03-06 09:43:55 i Emmas sminkväska,

Här kommer lite bilder från den shopping jag hann med i helgen när jag var i Malmö. Eller nej, nästan allt är därifrån, men glittret och ceraten köpte jag faktiskt när jag kom hem. Tycker att det är finfina grejer med undantag från limmet. Det kommer jag aldrig använda och ångrar redan att jag köpte. Dels verkar det jobbigt med flaska och sen måste man tydligen ha en remover till det. No nix att jag kommer använda det.

 

I övrigt tycker jag att det är finfina grejer. Var ni uppmärksamma i måndags så vet ni att jag redan har testat stiftskuggan. Ja i dne lila sminkningen också förresten. Lite tidigt att säga men mitt första intryck var mycket bra. Ja jag har testat mascaran med, och ceraten också. Ceraten har jag haft massa förut, de är bra och känns som bra och naturliga produkter till ett vettigt pris. Mascaran upplevde jag också som bra vid första testet, men det är ju lite tidigt att säga. Recension kommer framöver men den kan ni nog få vänta på, jag vill testa ingående innan jag uttalar mig.

 

Och så en stor bild på glittret och den röda ögonskuggan. Jag är så nöjd med båda två. GOSH reades på Matas när jag var där. 40 % var det på båda skuggorna, vilket resulterade i att de kostade 60 kronor styck, fynd… Glittret kollade jag på i Malmö men avstod från att köpa. Sen var jag i Örebro igår och då hade de ett enda kvar av de på Skönhetscompagniet som säljer ut Faces produkter just nu. 50 kronor kostade det istället för 165, ännu mera fynd!

 

Slutligen en bild på min underbara T-shirt, även dne köpt i malmö. Visst är den underbart fin! Jag är av åsikten att alla hästtjejer borde ha en hästtischa och denna är både fin och skön, happy happy! fast jag ska inte ha den när jag går på fest. Men jag ska inte sova i den heller, vi ska gå på stan ihop och så tror jag. den är lite stor tyvärr, hade behövt en storlek mindre. Men nu hade de inte det och jag ville ha den!

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-06 09:46:41

Åh, jag vill ha GOSH-grejerna och det gröna glittret... Avundsjuk! Och det lät som du hade en trevlig helg i Malmö.

Postat av: Josephine (Makeuponista)
Publicerad 2010-03-06 09:53:15

Härlig shopping, ser fram emot att se dig använda glittret, för det var ursnyggt! :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-03-06 09:57:18

Sminkan: Ja, jag förstår dig helt och hållet, de är ju så fina och GOSH-grejerna gillar jag verkligen! Helgen var mkt trevlig, lite kort bara.



Josephine: Ja! jag ser med fram emot det. Hade tänkt testa det redan den här helgen, men nu är jag dunderförkyld så får skjuta fram det lite tyvärr... Det är verkligen otroligt snyggt.



Postat av: kerstin
Publicerad 2010-03-06 10:40:37

Åh så fina fynd! Jag är också väldigt sugen på GOSH-stiften, men känner att jag får nöja mig med mina colour-definers så länge... Hästtröjan är jättefin!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-03-06 11:13:33

Kerstin: GOSH-stiften är mycket bättre än dem! Om jag var du skulle jag hugga ett när de är på rea, de är så värda 60 spänn. Om du ändå kilar in på Matas kan du väl passa på att fråga om de säljer ut GOSH eller om de bara har lite vanlig hederlig rea?:) Jag skulle vilja ha fler faktiskt... Och ja det tycker jag med att den är:D

Postat av: haboubaa
Publicerad 2010-03-06 11:41:35

Nice,det gröna glittret från face var ju jättsnyggt och även den röda ögonskuggan.Svårt att hitta en fin röd ögonskugga.Vilken tur du hade 50 kr för faceglittret vilket fynd.:)

Postat av: Karusell
Publicerad 2010-03-06 11:45:41

Alltid kul med sminkshopping. :) Jag gillar inte heller limmet, mina ögon börjar rinna bara jag öppnar flaskan. :D Gillar Lena Furberg (inspirerade?)tröjan också, tror att jag har kvar några hästtröjor i gömmorna jag med. :)

Postat av: Isabell
Publicerad 2010-03-06 12:13:16

T-shirten är jättesöt <3 Och vad kul att du lyckades fynda både glitter och ögonskugga. Mascaran är jag nyfiken på, jag väntar med spänning på en recension!

Postat av: bella
Publicerad 2010-03-06 16:04:10

Nästa gång du är i Malmö så hälsa på mig Make Up Store:-)!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-03-06 16:37:45

haboubaa: Det är ursnyggt och ja, ett riktigt kap. Är mkt nöjd med det, ville verkligen ha ett gräsgrönt glitter.



Karusell: ja det är ju det:) Aj då, det låter väldigt starkt. Blir nog papperskorgen helt enkelt... Ja, jag skulle gissa att det är Lena Furuberg som har ritat hästen faktiskt. tycker den är väldigt lik hennes hästar. Har dock inte hittat någon signatur eller något vilket iofs verkar lite skumt... Fin är den iaf:)



Isabell: Ja, visst är den:) Ja, jag lyckades bra där, hihi. Det kommer absolut en recension, men dröjer kanske ett tag för vill testa ordentligt först. tycker den verkar bra dock av det jag har sett hittills.



bella: Aha, du jobbar där alltså. Vilken affär? Var inne i några men blev inga köp denna gången. Var himla sugen på Sight dock, vilken otroligt snygg skugga det är! Sen drog MAC mer dock så blev inget köp på MUS och efter MAC hann jag helt enkelt inte tillbaka till MUS...

Postat av: ewe
Publicerad 2010-03-06 18:02:50

hahah jag antar att det där är den mycket omtalade häst tishan;)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-03-06 18:04:23

Vadå antar?! Erkänn att den är så fin att du gråter av avund!

Postat av: Fröken Frodig
Publicerad 2010-03-06 18:58:50

Matas hos mej rear också GOSH! 40%. Var faktiskt inne idag och köpte en kajal, ett nagellack och en mascara. Har ingen aning om nåt av det är bra, GOSH! är inget märke jag provat nästan något av. Hoppas mycket på att mascaran är bra!



Var har du köpt ceraten? Är det nåt märke du testat innan? Jag älskar cerat (fast jag kallar alla sorter "lypsyl") och är ständigt på jakt efter nya att prova!

Postat av: Fröken Frodig
Publicerad 2010-03-06 19:00:58

Ja, och som vanligt läste jag inte inlägget ordentligt innan jag skrev kommentaren. Som när jag pratar ungefär, tänker inte innan jag öppnar mun ;) Såg ju nu att du har provat lypsylen tidigare!

Postat av: Elena
Publicerad 2010-03-06 20:14:10

aaah, Mulle!

Inte du alltså, utan hästen ser ut some Mulle :3

Postat av: ewe
Publicerad 2010-03-06 20:21:31

haha tårar är det ont om men vem vill inte ha en sådan tish?;P

Postat av: Kerstin
Publicerad 2010-03-07 13:37:27

Jag ska fråga när jag kikar inte!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-03-07 18:46:36

Fröken Frodig: Ingen fara, så jag mest hela tiden:)jag tycker att ceraten är jättebra som sagt, och de doftar dessutom under bart. Hoppas att du gillar dina grejer från GOSH, jag är väldigt förtjust i mina än så länge...



Elena: haha, nej jag fattar:) Fast den är väl inte så lik Mulle egentligen, mest Lena Furubergs andra hästar tycker jag.



ewe: Precis min mening;)



Kerstin: Okej, vad snällt:)

Postat av: Vanessa
Publicerad 2010-03-08 10:33:40

Jag är verkligen ingen häst tjej men t-shirten vad söt ^_^

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-03-08 15:34:04

Vanessa: Se där, den kan uppskattas av icke-hästtjejer också:) Härligt!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela