Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Lilaglittrig

Publicerad 2010-03-13 12:31:45 i Eotd i lila, Sminkans EotD,


Emma önskade sig en lilaglittrig makeup av mig idag. Självklart får hon det. Sen blev det inte discokula, som hon kanske hoppades eftersom hon ville se inspiration från Nubar Sparks-lacken, men lite diskret glitter alla fall.

Jag har använt två saker jag fått av Emma, dels Face Eye Fix och dels ett lila glitter från Hot. Eye Fix är alltså basen för sminket. På ögonlocket ligger Fyrinnaes mjuka, lila ögonskugga Delvian. Den har fått gå upp på brynbenet en bit och sedan har den suddats in i Tasmanian Devil, också från Fyrinnae men gammelrosa. Från inre ögonvrån och upp som highlighter ligger Pure Luxes ljusrosa skimmerskugga Kitten. Delvian lades även under ögat och så avslutade jag med det lila glittret under ögat och över ögat i en sorts grov eyeliner.  Bryn och fransar målades lätt och så var jag klar med en lite glammigare vardagssminkning.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-03-13 15:39:03

Jag tycker att det blev jättefint. härligt med lilaglittrigt! Det lila glittret från HOT är väldigt fint, fast det är snyggare IRL...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-13 16:12:28

Emma! Tack! Jag lider av samma som du gjorde nyligen. Blekheten...

Postat av: Stephy
Publicerad 2010-03-13 16:13:52

Super fint sminkan! det behöver inte alltid vara discokula!

Postat av: Aila
Publicerad 2010-03-13 17:51:34

Åh, lila...så vackert!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-13 19:08:37

Stephy! Nej, disco behöver det kanske inte vara, men den blev rätt tråkig...



Aila! Tack du, vad kul om du gillar den. Jag är lite tveksam. Känns blekt.

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-03-13 19:35:27

Jättesnyggt när du lägger glittret sådär under ögat! Som ett stjärnregn!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-13 20:30:41

Ninni! Tack! Vad fint det låter när du säger så. Kändes inte som ett stjärnregn...

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-03-13 23:16:11

Nja, jag tycker att det kom fram bättre på dig. kan vara för att din glitterlinje är så mkt bredare kanske...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela