Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Lila med TMM, MUC och Brite Bird

Publicerad 2010-03-05 16:05:21 i Emmas FOTD 2010,

Här kommer en liten sminkning i lila som jag gjorde igår. Jag har känt mig ruskigt oinspirerad ett tag, men den här veckan har det känts roligt att sminka sig igen. Har faktiskt sminkat mig alla dagar utom idag och om jag sminka mig i helgen med blir det otroligt hög sminkstatistik för mig denna vecka.


Hyn

Foundation: MAC Mineralize Loose Light

Concealer under ögonen: MAC Select Cover Up Concealer NW 20

Concealer i ansiktet: Everyday Minerals Intensive Fair

Puder: Everyday Minerals Silk Dust

Rouge: Fyrinnae Glow Blush Mesmerize
Ögon
Ögonbryn: Clarins brynpalett, den mörkaste skuggan
Ögonskuggsbas: Gosh Waterproof Eye Shadow Stick Love That Beige
Ögonskuggor: Makeupcosmetics Amy, Taylor Made Minerals Sucker och Brite Bird Color Me Crazy

Highlighter: Everyday Minerals Floating Feather

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Black

Mascara: MAC Studio Lash Fix

Eyeliner: Lila glitter från HOT Makeup

Läppar
Läppglans: Face Backsippa


Egentligen borde det här ha blivit en fin sminkning för alla skuggorna är kalasfina. Dessvärre så sabbade jag det hela med att misslyckas med eyelinern. Det var ett sånt glitter i två steg som jag mixade och det klumpade och dummade sig. Hade blivit bättre med en svart eyeliner helt enkelt, men det är så dags nu. Fast egentligen blev det inte så tokigt, det var faktiskt riktigt fint i verkliga livet och jag är övertygad om att jag spred mycket glamour över vårt hyresgästmöte i stallet med hjälp av glittret i alla fall.

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-05 16:13:19

Verkligen fin lila och som alltid är du tvärsöt, men jag förstår vad du menar. Eyelinern smälter in lite för mycket med skuggorna på bild. Tror också att det var ännu finare i verkligheter när det skimrade och glittrade i olika ljus. Och du är fin, tro inte annat! Riktigt härlig färg och fint rouge med!

Postat av: Tess
Publicerad 2010-03-05 19:18:41

Grymt snyggt! :) Kram <3

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-03-05 20:13:41

Sminkan: Tack:) Ja men precis, en mörkare eyeliner hade blivit mkt bättre. Men det ser sämre ut på bild också som sagt... Och ja rouget är fint. Det har du med, du borde använda det på kinderna lite!!!



Tess: Tack så mkt:)Kram

Postat av: Helena
Publicerad 2010-03-05 20:45:03

Hej! Tyckte det var fint att kanten på den lila ögonskuggan var så skarp! Jag brukar också göra rätt skarp kant, medan andra tjatar om blending, blending, blending...

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-03-05 20:52:35

Helena: Hej. Tack så mkt! Ja jag vet, många tjafsar om blending, men jag tycker också om skarpa kanter. Brukar till och med gå över skuggan lite extra i kanten efter highlightern, gillar liksom inte när den lägger sig över och tar ner intensiteten... Sen utesluter det såklart inte att det kan vara fint med ett blendat resultat, men det är ju kul att variera sig:)

Postat av: Stephy
Publicerad 2010-03-05 22:35:39

babe! jag gillar med skarpa kanter och ibland blendar jag bara för "att det ska vara så". Du är tokfin!!!

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-03-05 22:43:24

En sån grym lila-lila färg. Med det menar jag att den är så lila att den är lila. Fniss!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-03-05 23:39:09

Läckert! Grym lila färg och glittret gjorde inte saken sämre :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-03-06 09:49:42

Stephy: Tack sweetie! Ja, det är väl så. Jag brukar blenda men sen ångra mig:)



Ninni: Ja alla tre är fantastiskt snygga lila skuggor. Och ja, jag förstår hur du menar. De är ju verkligen lila, inte rödlila eller blålila liksom...



Zizzie: Tack. Ja, det är verkligen kanonfina skuggor alla tre. Fick hem en stor burk av Sucker igår faktiskt, så nu har jag alla tre i full size:)Nja, men glittret var lite ljust, hade varit snyggare med en mörkare eyeliner...

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-03-06 10:43:00

Jättesnyggt! Jag tycker absolut inte att eyelinern ser sabbad ut =)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-03-06 11:14:38

Kerstin: tack:) nej okej, vad bra. Den var nog både bättre och sämre i verkligheten. Glittret kom farm mer, men samtidigt så syntes det också att den var lite ojämn...

Postat av: Tintomara
Publicerad 2010-03-07 08:24:33

Väldigt vackra lila skuggor! De passar fint till din ögonfärg. :-)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-03-07 18:43:34

Tintomara: Tack. Ja jag tycker det med faktiskt, lila och grönt blir bra ihop...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela