Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Evernight

Publicerad 2010-03-08 05:38:49 i Boktema 2010,


Idag ska jag illustrera något inspirerat av Claudia Greys roman Evernight. Vampyrer och internatskola igen. Tredje gången i den här kategorin. Räknar vi vampyrer i skolmiljö är det fjärde gången... Det är dock helt okej, tycker jag. Vampyrer är alltid kul! Jag funderade lite på hur man skulle kunna göra något som alla fall är lite nytt, men som vanligt kom jag inte på något och ser ut som jag alltid gör. I stort sett alla fall. Meningen är att jag ska illustrera en natthimmel med stjärnor. Månen är den stora strasstenen i inre ögonvrån och vintergatans rand är glittret under ögat. Varför jag gjort det här valet? Ja, jag var nog lite snabb och hoppade från del ett av den här serien till del två. Den heter Stargazer. I och för sig nämner man även i ettan Biancas passion för stjärnskådning, och det är lite det som fått styra valet. Dessutom, är det alltid natt så är det väl stjärnklart ibland? Då kanske det ser ut på natthimlen som i min makeup? Vem vet...

Grunden för skuggorna är Dignity från Face Stockholm, en krämhighlighter som ger fint fäste för pigmenten och gör dem extra blendningsbara. Därefter använde jag pigmenten Equality och Warrior Mage från Fyrinnae och så en svart från IsaDoras Fake Black-duo. Jag började med den svarta skuggan i ytterkanten av ögat. Den fick bygga upp ett V som drogs ut lite mot tinningen. Ovanpå den och på mitten av ögonlocket samt brynbenet placerades Warrior Mage som är en gnistrande mörkgrå skugga. Lite ljusare men också gnistrande silvriga Equality placerades längst in och högst upp på brynbenet. Jag kunde ju ha gjort min himmel svartare men tänkte leka lite med författarens namn också, Grey.

Lite svart kajal runt ögat och ut lite i yttre ögonvrån och så mascara och lösögonfransar med blå strass. Jag borde tagit ett par med vit strrass, jag vet det och jag har massor av sådana, men de blå låg överst och jag gillar dem så jag tog dem alla fall. Sen blev det stjärnformad strass och en måne av strass i inre ögonvrån. Brynen fylldes i och en vintergata i silverglitter hamnade under ögat. Det var det.

Kommentarer

Postat av: Ika
Publicerad 2010-03-08 08:57:26

Åh vad fint det blev! Du är som vanligt så himla duktig!

Noterade att vi inte har Claudia Greys böcker på mitt bibliotek - äsch då! Blev sugen på att läsa dem.

Postat av: Vanessa
Publicerad 2010-03-08 10:26:57

Är det dom fransarna som finns med i tävlingen? :D jätte fina !! och fin fin sminkning :)

Postat av: Fia
Publicerad 2010-03-08 10:40:09

Riktigt snyggt! Och den grå skuggan är ju to die for!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-03-08 12:31:53

Sparkly sparkly! :) Så läckert med glitter och stjärnor och allt.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-03-08 14:56:31

Men hallå, en stjärnhimmel känns väl visst nytt?! Du har iaf inte gjort ngt överflöd av sådana. Gillar din tolkning, dessutom tycker jag att det är supersmart med månen och sjärnorna, för att inte tala om att stjärnhimlen är grå. Du är duktig på att hitta på smarta tolkningar av boktemat!

Postat av: Isabell
Publicerad 2010-03-08 15:20:00

Jättevackert och inspirerande! Månen och stjärnorna är klockrena! När du beskriver din tolkning blir det nästan poetiskt :)

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-03-08 15:34:53

åh vad glammigt! stjärnorna är verkligen prickeb över i:t

Postat av: ANNNAAAH ♥
Publicerad 2010-03-08 15:45:39

fin blogg. :]

följa varandra med bloglovin? :*

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2010-03-08 16:06:31

Otroligt vackra färger i den här makeupen!

Postat av: Kerstin
Publicerad 2010-03-08 16:35:25

Så vackert! Fransarna och stjärnorna är underbara!

Postat av: Klara
Publicerad 2010-03-08 17:52:40

Hjälp, du har verkligen sminkat ögonen jättefint!

Postat av: Emma
Publicerad 2010-03-08 18:25:00

Åh vad snyggt! :)

Postat av: Potatisbruden, <3 x'3
Publicerad 2010-03-08 19:58:26

Vad fint!

Postat av: Linda
Publicerad 2010-03-08 20:10:40

Vackert som 17, en stjärnhimmel!

Postat av: bella
Publicerad 2010-03-08 20:23:58

Stjärnorna va fantastiska! Ser ut som du är hämtad från tusen o en natt:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-08 20:36:19

Ika! BAra att beställa från adlibris!



Vanessa! Ja, det är de fransarna! visst är de fina!



Fia! visst! Jag gillar också!!



Pamsan! Ja, det blev fint!



Emma! Okej, lite nytt kanske, men lite traditionellt med.



Isabell! Tack! Vad roligt att du tycker det!



Sanna! Tack!



Anna! Tack. Använder tyvärr inte bloglovin' själv.



Makeupoholic! Tack så mycket!



Kerstin! Tack!!



Klara! Tack!



Emma! Tack så mycket!



Potatisbruden! Tack så mycket!



Linda! Åh, tack!



Bella! Vad roligt att höra! Tack!

Postat av: Nicole
Publicerad 2010-03-08 22:58:28

så fin sminkning :D väldigt magisk känns den som, tycker att man verkligen får känsla utav natt och måne, super gjort!

Postat av: Lina
Publicerad 2010-03-08 23:55:27

Ohh vad fint och lösögonfransarna är helt underbara!!Kom de med strassen eller är de egen gjorda?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-09 05:45:22

Nicole! Tack så mycket!



Lina! Nej, det är samma som de vi tävlar ut i nagellackstävlingen. Alltså kommer de med strassen. :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela