Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Emmas guide till mineralrouge: Taylor Made Minerals

Publicerad 2010-03-27 15:38:39 i Emmas guide till mineralrouge,

Min mineralrougeguide har ju slumrat ett tag, men nu tycker jag det är dags att vi blåser lite liv i den igen. Dags för ännu ett märke vars rouge jag verkligen älskar, Taylor Made Minerals. Jag köpte en full size av knallrosa Flush när jag gjorde min allra första beställning från TMM, för ca 2 år sedan men sen dess har jag legat lite lågt med att testa deras rouge. Jag beställer inte så ofta från TMM och Flush har liksom blivit lite bortglömd här hemma men för ett litet tag sen bestämde jag mig för att köpa en stor burk av Centaur därifrån och då kastade jag även med fyra samples på deras rouge i färgerna Abundance, Dandy, Gossamer och Hubris. Jag var på väg att beställa en stor av Dandy för den såg så perfekt ut på sidan men sen stoppade jag mig själv för att allvarligt, jag har aldrig nånsin tagit slut på ett rouge, inte ens ett sample. Jag har så många rouge jag alternerar mellan att de helt enkelt inte ens är i närheten av att ta slut så det finns helt enkelt ingen anledning för mig att beställa stora burkar om det går att få samples. Alltså nöp jag mig själv hårt i armen och plockade bort min stora burk med Dandy och la till en sampleburk istället.

Sen kom då de små sampleburkarna och jag insåg att yes, Dandy är perfekt, men den är också väldigt dryg så mitt sample kommer räcka länge. På TMMs hemsida står det att ett rougesample räcker till minst en applicering. De måste prata om helkroppsappliceringar för jag har använt Dandy säkert 10 gånger och den hotar inte på något sätt med att ta slut. Det är dryga produkter alltså, och trevliga att arbeta med, men de är inte helt jämna i kvaliteten. Dandy, Abundance och Flush är helt underbara alla tre, ger jämn snygg färg och lite, lite skimmer, bara sådär att det ser ännu snyggare ut. Hubris har jag bara testat en gång, men den upplevde jag inte alls som lika trevlig. Den har inte alls samma pigment och den blir inte lika jämn och fin på kinderna som de andra. Gossamer är trevlig, men så himla ljus att det egentligen mer är en highlighterfärg, så den har helt enkelt kommit lite i skymundan. Jämför man dessa rouge med Fyrinnaes så är de över lag lite skirare än de jag har testat, men det är inte på något sätt en nackdel, snarare gör det TMMs rouge lite mer lättjobbade då Fyriannes är hyperpigmenterade. Flush är ju helt galen i burken, men jag lovar, den blir inte alls så crazy på, den går att få betydligt mer nedtonad på kinden. Nu hittar jag ingen FOTD-bild med Flush, men jag ska försöka fixa det framöver så ni får se hur den blir på. På swatchbilden är den ju väldigt stark, men där får ni tänka på att jag bara har plockat upp färg med en tops och gnidit runt lite efter tycke på handen.

 

En sak som kan vara värt att nämna är dock att färgen är lite ojämt fördelad i Dandy och Abundance, den innehåller små korn i rosa som skiljer sig från färgen på resten av burkens innehåll. Det märks inte när man plockar upp pigmentet på borsten och applicerar det på kinden, men det kan ju ändå vara värt att känna till.

Sammanfattningsvis så är det här kanonfina rouge, även om kvaliteten är lite mixad. Dandy, Flush och Abuandance kan jag verkligen rekommendera, de är suveränt bra och hör absolut till mina favoritrouge. Sen har vi Hubris som inte riktigt blir någon favorit och Gossamer som är lite i ljusaste laget, om än trevlig att jobba med. Är ni sugna på att testa mineralrouge i lös form rekommenderar jag TMMs variant varmt, de har flera riktigt bra mineralrouge och de finns i 9 färger varav flera av dessa verkligen tilltalar mig. Ett sample i påse kostar 1 $ och ett sample i burk 1,5 $. Vill ni köpa fullstora burkar finns det två storlekar att köpa, en burk med 5 gram kostar 5,50 $ och en burk med hela 10 gram kostar 8,50 $. Riktigt trevliga och prisvärda rouge alltså, klart värda att spana in! På swatchen ser ni Flush överst, därefter Dandy och Abundance i nästa rad och underst ligger Gossamer, som nästan inte syns, och allra sist Hubris.

4/5 får TMMs rouge av mig och det är ett sammanvägt betyg då de flesta känns som femmor, medan Hubris inte är värd mer än en trea. Dessutom få de ett litet avdrag för färgkornen i Dandy och Abundance…

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-27 15:44:33

Alltid roligt att läsa dina mineralrougeinlägg! Jag tror dessutom alltid att jag är sugen på att skaffa en del av dem, men sen nyper jag mig i armen och kommer ihåg hur ofta jag använder rouge. Inte ens en gång i månaden... :D

Postat av: Emelie
Publicerad 2010-03-27 15:46:20

Wow vilken häftig färg Flush har!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-03-27 16:22:28

Sminkan: tack raring, du är snäll. Ja, du borde använda mer rouge. Är ju bedrövligt, tänk på dina fina stackars tigisar som ligger där hemma oanvända...



Emelie: Flush är otroligt häftig i färgen. Det går att få den lite mindre häftig också dock, som tur är:)

Postat av: Josephine
Publicerad 2010-03-27 17:12:25

Flush ser fantastisk ut! =)

Postat av: Aila
Publicerad 2010-03-27 20:16:01

Det verkar vara lite påskkärring varning över Flush☻

Postat av: Desirée
Publicerad 2010-03-27 20:31:01

Abundance såg fin ut, men jag ska nog hålla mig i skinnet den här gången. Har en hel hög med samples från Silk Naturals som jag är förtjust i och borde använda upp först.



Postat av: Emma P
Publicerad 2010-03-27 20:59:36

Josephine: Den är jättefin!



Aila: haha, ja det är det nog om man tar för mkt, men det går att få den väldigt skir och fin, så jag har aldrig upplevt att det skulle vara ngt problem.



Desirée: Ja den är fin. Aha, då har du lite att leka med:) Man behöver ju inte ha alla sorter, även om det kan kännas frestande.

Postat av: Linda
Publicerad 2010-03-27 23:06:29

Abundance gillas av mig, och om Flush är den rosa högst upp på handen måste den nog införskaffas!!!

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-03-27 23:18:27

Jag är överförtjust i sånna här inlägg och läser med stort intresse. Jag älskar rouge! Bara ordet rouge låter ju urhärligt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-03-28 11:00:49

Linda: Ja Abundance är trevlig. Japp, Flush är den översta, den är verkligen knallrosa, men det går att få den mer dämpad också.



Ninni: Tack så mkt, vad roligt att höra! Åh ja, rouge är verkligen underbart...

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-03-28 12:00:01

Ojojoj! Flush ser ut som en riktig karamell :)

Postat av: badbomben
Publicerad 2010-03-28 12:12:12

Åh, love detta inlägg! Dandy & Flush intresserar, Flush just för att det är så inyourfejsigt påsktantadara-mysigt.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-03-28 12:40:48

Zizzie: Hihi, den ser ut som en karamell:) Eller en överstrykningspenna...



badbomben: De är jättefina båda två! haha, ja den kan nog lämpa sig om man vill vara påskkärring, fast lite bredare användning än så har den allt:)

Postat av: Nicole
Publicerad 2010-03-28 23:19:36

kul att läsa, färgerna är verkligen läckra men Flush och abundance mmm yuimmie säger jag bara

Postat av: kertin
Publicerad 2010-03-29 10:58:37

Så fina! Flush verkar helt fantastiskt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-03-29 14:40:25

Nicole: vad roligt:) ja, de är toppenfina! Fast jag gillar Dandy mer än Abundance...



kerstin: Den är otroligt häftig! Fast rätt normal på kinden, bara extra rosa.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela