Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Elemental Fire

Publicerad 2010-03-04 06:53:45 i Eotd i orange och gult, Sminkans EotD,


Jag gillar ju orange som ni vet så det blir orange nu igen här på bloggen. Idag är det Fyrinnaes pigment Elemental Fire, Red Panda och Avian Shapeshifter samt Polar Bear som fått sällskap av Fantastic från Makeupcosmetics.

Dignity är bas, som vanligt. Sen har jag börjat med att lägga Elemental fire i gult i inre ögonvrån. Mitt på ögonlocket övergår den i Avian Shapeshifter och sedan på yttre delen av ögonlocket och i globlinjen i Red Panda.

Längs brynbenet blandades Red Panda och Polar Bear till en guldorange smet. Det tonades upp i en ljusare nyans mot brynet men det syns knappt. Fantastic pressades över mitten av ögonlocket upp till brynet i en lodrät linje och tilld et använde jag fingertippen. Sen målade jag med Urban Decays penna Graffiti under ögat och med geleyeliner i mörkgrönt längs övre fransraden. Mer spännande än så blev det inte.

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-03-04 09:43:46

Verkligen eldigt och snyggt! Grymt snygga övergångar mellan skuggorna!

Postat av: Fåfängan
Publicerad 2010-03-04 10:17:58

Så himlans fint! Och läckert med den gröna eyelinern :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-04 11:03:29

Kerstin! Tack! Ja, det blev lite färg i solen som lyser så fint idag!



Fåfängan! Tack! Ja, jag älskar grönt till orange och gult!

Postat av: Aila
Publicerad 2010-03-04 11:13:27

Lovely☻!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-04 12:42:51

Aila! Tack!

Postat av: Isabell
Publicerad 2010-03-04 13:53:28

Heh, jag har liknande färger idag faktiskt. Supersnyggt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-03-04 14:40:18

Okej då, orange klarar sig utan svart. Men inte gult, för gult är fult utan svart. Cool sminkning för övrigt, mycket vackert skimmer i skuggorna...

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-03-04 15:58:25

Det här var jättefint. En härlig orange makeup, även om det är orange så känns det balanserad och inte så flashig (om du förstår vad jag menar). Jag gillar det här.

Postat av: haboubaa
Publicerad 2010-03-04 18:42:49

Jag brukar matcha rouge med läppglans,har kört detta tricket länge och trivs i det.Det var kul att läsa dina tricks

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-03-04 19:36:01

Vadå mer spännande blev det inte! Det är ju ursnyggt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-04 19:42:58

Isabell! Ja, visst blir man lite piggare och gladare av orange! En energikick!



Emma! Du har naturligtvis fel. Tror jag ska ge dig gult utan svart imorgon. Påminn mig om det. ;D



Sminkjante! Nej, jag håller med. det är en mild och fin orange!



Haboubaa! Låter som en jättebra tanke. Själv har jag inga trick alls eftersom jag nästan aldrig använder rouge. Emma däremot gillar rouge och har skrivit ett helt inlägg om hur man matchar. Läs det så får du lite tips och trick!



Ninni! Tack så mycket!



Postat av: Sanna
Publicerad 2010-03-04 19:57:39

Dina ögon blir så klara!:)

Postat av: haboubaa
Publicerad 2010-03-04 20:13:51

Har läst inlägget råkade kommentera på fel inlägg

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-05 06:54:27

Sanna! Tack! Ja, de blir alla fall blå! :D



Haboubaa! Okej, då förstår jag. Jag tänkte att det var konstigt att prata rouge med mig faktiskt.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela