Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Dream Empire

Publicerad 2010-03-31 09:17:56 i Eotd i lila, Sminkans EotD,


Jaha, då var det dags för en sminkning med skuggor från Make Up Store. Massor av skuggor faktiskt, vilket inte syns.

Jag började med en grund av krämhighlightern Dignity från Face. Den täckte jag sedan med Dream, en rosa eyedust. I globlinjen lade jag Empire, en lite mer lila eyedust men jag tyckte det blev blekt och försökte ge det mer djup med ögonskuggan Flamenco. det funkade inte så himla bra det heller och då duttade jag dit lite i MAC Fig 1 och sen blev jag sur och återgick till Flamenco igen. Highlighter i beige från Coastal Scents. Eyeliner är kajalen Deep Blue Sea från MUS med Metallic Wave, en blå skugga, ovanpå. Den är från MUS den med. Det blå blev dock lila när jag återigen försökte ge djup med Flamenco.

Vad har jag då lärt mig? Jo, om man vill ha ögonskuggor intensiva lägg dem direkt på basen. Lägg inte en ljus skugga under dem. Jag brukar aldrig göra så här och nu minns jag varför. Jo, ibland har jag gjort så här när jag vill ha extremt fina blendningar från svart till vitt, men inte annars.

Kommentarer

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2010-03-31 10:35:19

Alltid lär man sig nått :)

Postat av: Kerstin
Publicerad 2010-03-31 11:17:48

Jag tycker att det blev riktigt snyggt! Deep blue sea verkar vara en riktig höjdare!

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2010-03-31 13:42:53

ja du ibland kan man verkligen bli tokig när man inte får till sminkningen som man tänkt sig. Själv har jag idag upplevt den värsta sminkkatastrofen EVER. På morgonen gjorde jag en fin sminkning med mörkblått och turkost, men på väg till jobbet blåste det så förskräckligt att tårarna rann som tusan och när jag kom till jobbet så var i princip all turkos färg på ena ögat borta. Det var bara att ta ett papper och torka bort all skugga från locket och vara glad för att eyelinern och mascaran var oskadd så jag inte såg helt galen ut på jobbet. :(

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-03-31 14:50:02

Kajalen! Så är det defintivit...



Kerstin! Ja, den är kalasbra!



Fru Choklad! Visst är det trist med sådana dagar då det går åt helvete, rent ut sagt... Alla har vi dem ju, men man önskar man slapp.

Postat av: bella
Publicerad 2010-03-31 22:32:01

Helt rätt! Mörk färg direkt på primern:) Då händer det grejer:)

Deep blue sea eyepencil är väl underbar?!?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-01 07:47:26

Bella! JAg vet, men ibland slår det slint i huvudet...

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-04-01 09:46:19

Nej att lägga en ljus skugga över allt blir sällan bra... Fast slutresulatet blev fint i alla fall. Igår var jag på MUS:) Kom hem med en knallblå/turkos eyedust, Neutralizer Yellow och nya tidningen...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-04-01 11:44:32

Emma! Låter underbart! Nya saker och ny tidning! Nu måste inpirationen vara på topp!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela