Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Charla

Publicerad 2010-06-26 22:06:16 i Naglar i blågrönt&turkos,


Midsommaraftonens lack kanske ni vill se? Jag valde att ta fram Charla från Zoya, ett lack som, precis som Wild at Heart från Color CLub, fått ligga i månader och vänta på sin debut. Det beror precis som i det förra fallet på att lacket är så vackert att jag ville spara det till ett speciellt tillfälle. Det och att jag var livrädd att glittret skulle vara jobbigt att ta bort.

Levde hon upp till mina förväntningar och farhågor då? Ja och nej. Förväntningarna infriades med lätthet. Hon är så vacker, Charla, att det är nästan ofattbart. Djupt turkosblå med grönt och guldfärgat glitter. Jag har inte kunnat slita ögonen från mina naglar på hela tiden jag bar henne. Det är ett av de vackraste lack jag någonsin sett. Farhågan om att det skulle vara svårt att ta bort kom dock på skam. Det gick både snabbt och oväntat enkelt. Det innebär att jag snart kommer prova mitt andra glitterlack från Zoya, Ivanka, som också legat och väntat i flera månader.

Jag har verkligen försökt fånga det ljusspel och färgspel som blir i lacket men jag kan inte det. Det är omöjligt att få fram den gröna tonen. Det här, ovan, är det närmaste jag kommit med att få fram det dubbla färgbudskapet. Lacket påminner mig om fiskfjäll med sina täta, släta små glitterkorn som ligger som ett fjällpansar och lir helt slätt. Bilderna på flaskan som ni kan klicka upp visar färgspelet något men inte helt. Det är så mycket bättre "på riktigt".


Förvarnad av andra bloggare om Charlas skirhet valde jag att lägga en bas med beigefärgade lacket #192 från Depend. Ovanpå det är det två lager av Charla och det ger då fullständig täckning. Det var, som jag nämnde tidigare, inga problem med borttagningen heller. Det här lacket är underbart! Jag kan inte nog understryka att det är vackrare än några bilder kan visa. Ni måste helt enkelt se det på riktigt och på era egna naglar. Det är förtrollande!

Kommentarer

Postat av: bella
Publicerad 2010-06-26 22:32:06

wow vilket lack!

Postat av: Anonym
Publicerad 2010-06-26 22:42:15

WOW! är verkligen det enda man kan säga, vilket glittrande sommarhav!

Postat av: Basteth
Publicerad 2010-06-26 22:42:49

Konstigt, min signatur trillade bort i förra kommentaren, nåja, fint är det i alla fall.:)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-06-26 23:04:08

Så fantastiskt! Precis som Basteth så tänkte jag på glittrande vatten när jag såg det. Helt jävla otroligt faktiskt!

Postat av: Lina
Publicerad 2010-06-26 23:57:07

Ah älskar Charla, är en av mina favoriter också och otroligt svårfångad på bild! Vackert, jag tänker på sjöjunfrufenor av någon anledning....

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-06-27 00:39:42

Det här står helt klart på min önskelista! :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-27 07:01:10

Bella! Ja, lätt ett av de vackraste jag sett!



Basteth! Ja, det är vackrare än vackert! Sommarhav låter bra!



Emma! Ja, det är otroligt! Du måste nog faktiskt ha det. :D



Lina! Ja, en helt rimlig association faktiskt. Utan tvekan.



Zizzie! Ja, det ska den göra! Det här är så vackert!!



Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-06-27 08:28:46

Charla är verkligen en skönhet. Ser fram emot att höra vad du tycker om Ivanka! :-)

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-06-27 10:41:03

Dösnyggt helt enkelt!

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-06-27 10:46:46

Alldeles magiskt vacker! Wow!! Jag tycker att Zoya verkar lite dyra, men nu "måste" jag nog snart skaffa hem ett gäng =)

Postat av: Aila
Publicerad 2010-06-27 13:53:23

Åh, Charla är så snygg;)!

Postat av: Natalie
Publicerad 2010-06-27 17:41:26

Oh, vilket underbart lack, var kan man köpa dessa?

Postat av: SkönaShamrock
Publicerad 2010-06-27 19:30:40

Härlig färg!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-28 09:26:03

Nailtasic! Ivanka ser underbar ut! Min mamma bär den just nu!



Ninni! Absolut!



Kerstin! Så dyra är de inte på eBay t.ex. Kolla runt lite! Jag köper mina på eBay eller från Beverly Beaute.



Aila! Ja! Visst är hon!



Natalie! Ebay eller Beverly Beaute.



Shamrock! Ja, jag håller med.



Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-06-28 09:45:26

Men...vad gör du Sminkan? ;) Jag blir alldeles köpgalen. Nu är det ju en jäkla massa lack jag MÅSTE köpa. Jag som tänkt försöka hålla i mina semesterbesparingar. Hur ska detta nu gå? Frågan är...ska jag köpa Zoya eller Nubar först? Får nog bli Zoya-lacken eftersom de känns så mycket mer sommar.

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-06-28 10:34:47

Det är helt underbart. Jag håller med dig i alla avseenden. Jag kunde inte heller hålla blicken borta när jag hade Charla. Jag blev dock lite besviken på hållbarheten, det började flagna efter 3 dagar, det brukar inte glitterlack göra.

Postat av: CC
Publicerad 2010-06-28 12:12:49

OJ, ja det här var läckert!!!

Postat av: Anonym
Publicerad 2010-06-28 15:42:04

Jag blev lustigt nog lite besviken på min Charla. Men det kanske var brist på sol när jag bar det. Men det lär ju bli gott om tillfällen att bära det igen, så jag ska inte ropa hej innan jag är över bäcken.. ;)

Postat av: Minimänniskan
Publicerad 2010-06-28 20:55:40

Stainade inte Charla dina fingrar när du tog bort det? Jag firade midsommar med värsta smurffingrarna =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-28 22:42:06

Pamsan! JA, ta Zoya nu när det är soligt!



Sminkjante! Jag brukar sällan hinna slita på mina lack men det var ändå tråkigt att höra. Charla smärtade det mig att ta bort så hon kunde nog fått åka med lite längre om inte andra lack pressat på om att bli testade.



CC! Galet läckert!



Anonym! Smaken är ju olika så alla måste ju inte älska Charla. :D



Mini! Nej, faktiskt inte. HAde inga problem med det, tack och lov.



Postat av: Linda
Publicerad 2010-06-29 20:41:06

åh vill ha


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela