Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Äntligen semester!

Publicerad 2010-06-18 09:55:21 i Eotd i lila, Sminkans EotD,


Idag börjar min semester äntligen! Hurra! Jag firar det med en liten sminkning i lila, rosa, grönt och gult. Nu ska jag vara på landet i massor av lata veckor och bara njuta av trädgården, katterna, naturen och djuren omkring mig och en stor hög med böcker och en stor hög nagellack!

För att fira sommaren och ledigheten plockade jag fram min Manlypalett och använde en massa skuggor ur den. Grönt, gult, lila, vinrött, rosa och gulvitt. Basen är GOSH Waterproof Eye Shadow Stick Love That Beige och jag började med en gul skugga innerst på ögonlocket, sen en ljusgrön på mitten, vinrött och lila längst ut i ett yttre v och så längs globlinjen. Det lila tonades lite i rosa och sedan gulvitt som highlighter. Blå pennan Deep Blue Sea från MUS som ram runt ögat och en aningens mascara. Det är väl nästan hela regnbågen, va? Eller en matchningskatastrof beroende på hur man ser det. Lite roligt alla fall och den gröna lyser verkligen mitt på ögonlocket, som en startsignal för semestern!

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-06-18 10:15:15

Jag tycker det här var extremt snyggt faktiskt! Inte alls nån matchningskatastrof, det ser jättefint ut...

Postat av: liloo
Publicerad 2010-06-18 10:16:17

love the combo color and the liner is just perfect in this color :)

love it ( as usual) ;)

xoxo

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-18 10:22:23

Emma! Du är så fin! Jag är inte missnöjd själv heller. Tycker det är en rolig och somrig makeup!



Liloo! Thank you! :D

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-06-18 10:40:30

Vilka vackra färger och de passar verkligen fint ihop. Jag tycker inte alls att det är en matchningskatastrof, tvärtom! Älskar otippade kombinationer som faktiskt funkar. :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-18 16:04:21

Nailtastic! Vad bra! Jag var lite orolig för en massa tråkiga kommentarer när jag publicerade, speciellt efter den där länkningen på blogg.se portalen, som tack och lov tagit bort nu. Vågade knappt publicera...

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-06-18 16:55:58

Härligt med semester och härliga färger =)

Postat av: Josephine (Makeuponista)
Publicerad 2010-06-18 17:54:27

Vad skönt med semester! Fin makeup! :D

Postat av: Potatisbruden ~ Michilicious
Publicerad 2010-06-18 19:59:14

Fett cool sminkning :D ♥


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela