Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Sally Hansen Nail Prism "Lapis Amethyst"

Publicerad 2010-06-13 15:45:13 i Naglar - duokromatiska,


Ett nagellack till idag kan vi väl klara av? Jag kan lova bildspam igen eftersom jag har ett svårfångat lack att visa. Det är Sally Hansens duokromatiska lack Lapis Amethyst och tro mig, det är en mycket tydlig effekt IRL men kameran vill inte riktigt fånga det. Jag har gjort mitt bästa och jag tror ändå att ni får en ganska verklighetstrogen bild av lacket.

Det är ganska ljust så jag trodde att det skulle vara skirt. Det är det inte. Två lager täcker utan problem. Lacket är lite rinnigt men fungerar okej att måla med. Det torkar fort och här ser ni det utan överlack.

Basfärgen är en ljus lila eller lilarosa och så har vi en tydlig flash i lavendel med blåton och ljusblått. Färgerna går fint ihop så det blir ingen speciellt dramatisk effekt, men som sagt den är tydlig.

Jag tror det allra tydligast syns på bilden ovan, men lacket skiftar verkligen beroende på vinkel och ljus så klicka upp de små så ni kan se det i andra stadier också.


Jag avslutar med ett par bilder till, stora, tagna samtidigt. En med handen utsträckt mot ljuset och en med handen mot väggen. Hoppas ni gillade lacket och alla bilderna. Jag älskar mycket bilder och jag älskar duokroma lack så jag är glad som en lärka trots regnet. Var jag köpt det? På eBay så klart. Tror jag betalade $5 för lack och frakt. Det kan det väl vara värt? Det är ju så sött!

Kommentarer

Postat av: bella
Publicerad 2010-06-13 16:15:10

Vilken härlig färg!

Postat av: beautyvanity
Publicerad 2010-06-13 17:25:20

this varnish looks amazing! thanks 4 sharing

Postat av: Carina
Publicerad 2010-06-13 17:39:17

Har använt en hel del nagelvårdsprodukter ifrån Sally Hansen genom åren, men inga färgade lack. Tänkte köpa på mig några nu i veckan när vi åker till USA.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-06-13 21:31:58

Fantastiskt vackert! Varför görs inte fler duokroma laack? De är ju så spännande att titta på! :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-13 21:39:54

Bella! Visst är det lite speciellt!



Beautyvanity! Thank you!



Carina! Sally Hansen har massor av läckra lack, många riktigt bra också, som dessutom finns att köpa billigt på eBay.



Nailtastic! Håller helt med!

Postat av: Maackyy
Publicerad 2010-06-13 22:36:52

fina :D

Postat av: ellie
Publicerad 2010-06-13 22:38:21

Fint nagellack :P

Postat av: Åsa-Li
Publicerad 2010-06-13 23:08:03

Hej härligt lack. Det värsta är att jag vill ha ett själv nu. Jag måste nog säga att du är lite skyldig till min nagelacks sammling. Den har växt oroväckande. Jag skrev till dig och bad om tips om diskreta lack att ha på jobbet(jobbar sjuksköterska får ej ha nagelack igentligen)Jag fick flera fina tips och skaffade då dessa lack. Men nu har jag blivit inspirerad och skaffar lack i alla färger och du har med dina bilder insirerat till många inköp. Jag är jätte glad att det är många lack inlägg det är det bästa jag vet. Hälsningar Åsa-li

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-14 05:55:54

Maackyy! Tack!



ellie! Tack!



Åsa-Li! Vad roligt om du blivit inspirerad! Jag som älskar nagellack tycker det är lika roligt varje gång som någon annan får upp ögonen för min "passion". Det här lacket är helt klart värt att äga och det kostar inte mycket på eBay. Bra att man även som verksam inom vården kan gilla och samla på nagellack, det tröstar nog Emma lite för hon börjar ju sitt yrkesverksamma liv nu i dagarna och sörjer lite att hon inte får använda alla sina lack.



Det kommer fortsätta bli många lackinlägg eftersom jag har galet mycket att visa just nu. Kul att det är någon som tycker det är roligt! Kram på dig!

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-06-14 09:20:46

riktigt snyggt ju!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela