Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Rosenrosa (23/6)

Publicerad 2010-06-23 07:04:52 i Eotd i rosa och rött, Sminkans EotD,



En rosa och gul makeup blir det idag. Jag ville vara aprikosrosa men hittade ingenting som riktigt funkade i gömmorna så jag valde att göra en rosa tolkning med gula inslag. Som vanligt är det min 120 palett av märket Manly som plockats fram och basen är GOSH Waterproof Eye Shadow Stick Love That Beige.

Jag började med att lägga en mellanrosa skugga från mitten av ögonlocket och ut mot tinningen. Den förstärkte jag med lite mörkare rosa i det yttre v:et och så blendade jag ihop nyanserna. På inre halvan av ögonlocket målade jag med kycklinggult. En utmärkt nyans för gröna linser! Jag känner mig som ett påskris! Hur som helst så avslutade jag med lite svart eyeliner och inliner Blonde från IsaDora. Mycket enkelt och mjukt idag alltså. Ganska fint tycker jag. Jag är nöjd med dagens tolkning!

Andra som varit med idag är Sminkdivan Helena med en korallfärgad sminkning. Så här vacker var Sanna i sina lupin skuggor. Och hennes tolkning från igår heter Asfalt och maskrosor.

Kommentarer

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-06-23 08:58:06

åhhh en av mina absoluta favoritfärgkombos!

Hade också tänkt köra den idag, men nu tar jag styvmorsviolen istället tror jag ^.^

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2010-06-23 09:28:59

Härligt tema och underbar tolkning! Älskar färgkombon, särskilt med linserna till!

Postat av: Kerstin
Publicerad 2010-06-23 09:56:35

Alldeles ljuvligt vacker! Färgkombinationen är helt underbar!



Jag har hakat på så smått med lite turkost: http://skimmerskuggan.blogspot.com/2010/06/turkosa-blommor.html

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2010-06-23 10:02:48

Jag tycker du ser ut precis som liljan (?) på fotot!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-06-23 10:06:51

Åh, det blev ju supervackert! Och kajalen har rätt, likheterna med liljan är stora. Guld och rosa är verkligen en vacker färgkombination på smink.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-06-23 12:10:39

Vilken ljuv, sagolikt vacker sminkning! Vad härligt att ha semester och ha massor av tid att leka med smink och lack. :-)

Postat av: Emilie
Publicerad 2010-06-23 15:13:55

Jättefint <3 :) Jag älskar dina/era teman!

Postat av: Emilie
Publicerad 2010-06-23 15:45:33

Emma P : Det är verkligen fint! Jag kände att jag skulle bli så arg på mig själv om jag inte köpte det så det fick följa med hem, och jag är inte ledsen för det ^^

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-06-23 17:49:31

Fantastiskt fint! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-23 18:15:31

Sanna! Äsch, det spelar väl ingen roll? Vanessa har ju tolkat en av mina bilder som jag tagit ut för den här temaveckan men som jag visar imorgon. Det blir ju ändå så olika.



Sofia! Ja, det är ju det som är så roligt med färgade linser. Man kan leka lite med dem.



Kerstin! Vad fint att du hakade på! yay!



Kajalen! Ja, jag fick fram den lite snabbt för att rädda upp situationen. :D



Emma! Nu är det ju faktiskt kycklinggult och rosa, men tack! Jag är rätt nöjd.



Nailtastic! Ja, det är skönt att vara ledig! :D



Emilie! Vad roligt att höra! Tack!



Zizzie! Tack!



Postat av: Emma P
Publicerad 2010-06-23 22:27:32

Ja jag skrev fel, menade gult, sorry...

Postat av: Nicole
Publicerad 2010-06-23 22:27:41

vad fint :) vaäldigt romantiskt och skirt :)

jag har också hängt med på ert tema och såg att vi körde på samma toner i sminkningen igår :)

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2010-06-24 08:22:37

Gult och rosa är så fint ihop. Det blir ljuvt och lite sårbart på nått sätt. Jungruligt som en nyponros! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-24 10:35:35

Emma! Ja, jag ville bara retas lite. Och tänk så stor nytta jag haft av alla mina kycklinggula! Det hade man ju inte trott...



Nicole! Vad roligt!



Fru Choklad! Ja, kanske det. Jungfruligt lät ju inte så roligt i och för sig, men jag förstår vad du menar.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela