Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Regntunga skyar

Publicerad 2010-06-30 09:23:28 i Eotd i grått och silver, Sminkans EotD,


Idag har vi en mulen morgonhimmel och några tunga regndroppar har redan fallit. Det ska tydligen bli skurar och kanske lite åska, vi får se dagen an. Jag är inget stort fan av sol i så generösa mått som vi fått sista tiden så jag säger inte nej till en regnig dag. Sommaren kan ju inte bara innehålla sol och skratt, ibland måste man få regn också. Här är min regnmakeup!
Det är en bas av GOSH Waterproof Eyeshadow (så klart, om det ska regna!) i färgen Love that Beige. Sen är det skuggor från min 120 palett från Manly.

I botten ligger en vit skugga från frans till bryn. En svart penna, Oil Slick, från Urban Decay som ram runt ögat. Sen är det svart, mörkgrått, silver utifrån yttre ögonvrån och inåt på ögat. Globlijen behölls mörkare med den mörkgrå skuggan, men inte svart för så hård kontrast ville jag inte ha. Ja, det är allt. En enkel sminkning men i en vacker färgskala. Grått är så fint!

Kommentarer

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-06-30 09:34:49

Snyggt!

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-06-30 10:38:42

Jättefint. Mig gör det inte så mycket att det regnar när jag jobbar bara det blir fint väder igen till helgen. :-)

Postat av: Potatisbruden ~ Michilicious
Publicerad 2010-06-30 11:29:32

Snygg sminkning! Här är det sol ^__^

Postat av: Kerstin
Publicerad 2010-06-30 14:19:51

Väldigt vackert! Jag som jobbar fortfarande, tycker nästan att det kan vara skönt med lite regn. Hemskt, men sant.

Postat av: Simone
Publicerad 2010-06-30 14:46:04

Grymt fin sminkning. :)

Postat av: Monica Hansen
Publicerad 2010-06-30 15:24:58

Ja, vart tog solen vägen? Men snyggt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-30 16:55:12

Zizzie! Tack!



Ninni! Det blev ju inget regn, bara retades med mig lite imorse...



Potatisbruden! Ja, dessvärre blev det sol här med.



Kerstin! Men vadå hemskt? Jag längtar efter regn!



Simone! Tack!



Monica! Dessvärre var det bara mulet en liten stund på morgonen. Solen har definitvt visat sig resten av dagen.



Postat av: Isabell
Publicerad 2010-06-30 21:37:39

Vackert! Jag tycker att den här sminkningen påminner om Nubar Midnight :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-07-01 21:28:20

Snyggt och dramatiskt! Gillar den skarpa "överkanten"...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela