Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

OPI Koala Bear-y

Publicerad 2010-06-21 21:55:12 i Naglar i rosa,


Koala Bear-y var ett av mina första rosa favoritlack och det har lyckats behålla sin positiion. Det är en väldigt snygg färg faktiskt. Det har dessutom bra egenskaper. Enda minuset är penseln, som alltid med OPI, som är för bred för mig att hantera på ett vettigt sätt. Det kommer alltså lätt nagellack även på nagelbanden och huden runt nageln. Jag har försökt lära mig att måla utan att "lägga" penseln så att den bildar en solfjäder, men tycker det är svårt att måla med penseln som vore det en penna... Nog om mina problem med breda penslar och tillbaka till färgen. Det är en ganska djup rosa i glansig krämformula. Tre lager på bilderna tagna inomhus vid fönstret.


Det här är bilder tagna utan överlack. Jag hade nämligen två lager och överlack sedan dagen innan men valde att bättra på manikyren istället för att göra om den och målade ett lager till av lacket. Det behövdes för man kunde ana lite VNL efter två lager. Hur som helst så torkar lacket fort nog, om det bara är ett lager, för att man ska kunna skippa överlacket. Dessutom har jag just nu Poshé som överlack och det förlorar lystern så snabbt att Koala Bear-y kommer behålla sin glans bättre utan överlacket.


Lite bilder på hur det såg ut dagen innan, med två lager lack alltså, och Poshé som överlack. Här är manikyren helt nygjord. Bilderna är tagna i trädgården i morgonsol och några i skugga för att få variation.


Här kommer lite länkar till tidigare inlägg med Koala Bear-y:
15/7 2008 skrev jag detta. Då bar jag det på min födelsedag och bilderna i det inlägget är från två olika tillfällen för jag valde att slå ihop ett gammalt inlägg från arkivet med ett nytt. Jag bär faktiskt det här lacket med regelbundenhet men eftersom det redan finns i bloggen kanske man inte alltid visar det. Nu har det dock gått två år och man måste ju påminna lite om det. :D
Det var förresten med på min topp 20 lista. Också år 20008. Faktum är att det dessutom är ett av de lack som fortfarande skulle kunna övervägas för att få vara med i år. Men 20 favoriter blir bara svårare och svårare ju fler lack man får...

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-06-21 22:36:29

Det är en fantastiskt läcker rosa färg! jag borde köpa denna, det borde jag verkligen...

Postat av: Patricia
Publicerad 2010-06-21 23:17:16

Jätte fina nagellack du använder :). Målar du naglarna varje dag? ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-22 06:32:20

Emma! Ja, du som gillar rosa. Det är så vackert, du kommer älska det!



Patricia! Ja, det gör jag.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-06-22 07:40:49

Fantastiskt fint! Första gången jag lade en beställning hos H2T, innan mitt fanatiska lackintresse gjort entré, så ville jag ha denna, men den var slut. :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-22 07:51:46

Nailtastic! du får skaffa den nu istället! Den är väl värd att äga.

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-06-22 08:26:02

Ett riktigt klassiskt snyggt lack!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-22 12:51:46

Kerstin! Visst är det det!

Postat av: Gabbe
Publicerad 2010-06-22 18:59:48

Oh, sådan nyans av rosa är kanonfint! På bilderna ser den ut att likna OPI Miami Beet? Fast Miami Beet är kanske mörkare? Fint var det i alla fall och nu uppsatt på inköpslistan :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-23 07:12:39

Gabbe! Jag har nte Miami Beet så jag kan inte svara på det. Rosaröd är den alla fall. Jättefin. Ingen lila ton utan bara rosa men djup nog att kunna kallas rosaröd.

Postat av: Carina - TotalBeauty.se
Publicerad 2010-06-28 19:24:13

Den färgen är ju riktigt snygg. Jag älskar rosa lack. Min favostit just nu är... Isadora nr 119. Hade en annan favorit, men den ändrade sig och blev sämre i konsistensen. Ska plocka bort den ur min favorit lista.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela