Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nubar Midnight och 2010

Publicerad 2010-06-29 07:41:45 i Naglar i svart, grått, silver,


Midnight är det tredje lacket från Night Sky-kollektionen som Nubar nyligen släppt. Det är ett mörkt asfaltgrått, eller gråsvart, lack med massor av skimmer. Det är matt, hela kollektionen är matt, men matta lack är ju väldigt användbara då det kan varieras med ett lager överlack och då bli ett vanligt skimmerlack. Jag visar bilder på lacket både med och utan överlack här så ni kan se skillnaden. Först tre klickbara utan överlack och sen en med tummen utan överlack men övriga naglar med.


Nubar firar också sitt tioårsjubileum och passade då på att släppa ett glammigt flake-lack som de kallar 2010. Det är flakes i guld och kopparrött i en lite guldig bas. Jag har lagt det på ringfingret, som ni ser.


I vissa ljus fångar det upp lite gröna toner men huvudsakligen är det guld, rött och koppar som flakesen gnistrar i. Alla fall över det här lacket. Det är jättevackert!

Alla tre versionerna har ni här. utan överlack, med överlack och med flakes. :D
Nedan ser ni bilder på lacket i skugga då alla övriga bilder tagits i sol.

Kommentarer

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-06-29 09:23:53

Vackert! Blir speciellt sugen på flakeslacket. Känns som ett måste. :) Det matta lacket är lika snyggt både med och utan överlack. Mums.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-06-29 11:59:14

Jag är såå sugen på flakelacket! Midnight är inte riktigt min kopp te, tyvärr.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-29 12:58:38

Pamsan! Ja, det är roligt att kunna variera med matt och blank yta. Jag tröttnar väldigt fort på matt, det är inte riktigt min grej i alla lägen.



Nailtastic! Flakelacket ser himla fint ut. Ska snart prova det ovanpå något annat lack och se hur det blir då.

Postat av: Aila
Publicerad 2010-06-29 16:17:18

Kunde inte låta bli så jag klickade hem flakelacket;))!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-06-29 19:51:06

Finfint! Både de matta och flakeslacket...

Postat av: Potatisbruden ~ Michilicious
Publicerad 2010-06-29 20:25:26

Ahh, me wants 2010! Flakes får mig ALLTID på fall! <33

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-29 22:30:18

Aila! Ja, det gjorde du rätt i!



Emma! Ja, de är okej.



Potatisbruden! Jo, det är fint.

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2010-07-02 18:57:26

Tycker det är vackert med topplack men rätt trist utan. Har du Nfu.Oh #49? Är det likt 2010? Ser så ut

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-02 23:01:31

Kajalen! Ja, jag har den och nej, inte så lika. 2010 har mindre, rundare flakes och mildare färg skulle jag säga.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela