Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Nationaldagsfirande

Publicerad 2010-06-06 09:01:59 i Sminkans EotD,


God Morgon alla läsare! Idag är det Sveriges Nationaldag och Emma frågade mig förut om jag skulle ha blågula naglar. Nej, det har jag inte, men jag bestämde mig för att ha en blågul sminkning. Jag vaknade jättetidigt så jag har redan varit uppe och fixat med den och jag kan säga så här, den är inte ljuv och fin, den är mer dramatisk och galen. Blått och gult är inte världens lättaste färger speciellt inte om man är inne på ett flaggtema...

En cut crease blev det alla fall och självklart är det blått och gult. Jag valde Manlypaletten för detta. Basen är GOSH Waterproof Eye Shadow Stick Love That Beige som Emma talat så väl om och Skimmerskuggan var gullig nog att köpa till mig. Sen är det blå kajal från Tigi som ram runt ögat och kycklinggult och flaggblått och gulvitt från paletten.

Visst är det en sminkning som påminner om flaggan! Jag tycker alla fall det. Ska ni ha något blågult på er idag? Vi svenskar är ju lite försiktiga i vårt firande av nationaldagen, jag själv är inget undantag. Jag kommer alltså inte kasta mig ut på gator och torg och vifta med pappersflaggor och sjunga nationalsången. Nej, jag kommer vara hemma idag och ta hand om tvätten och städa lite, se några avsnitt av CSI och läsa senaste delen av Melissa Marrs serie om älvorna i Huntsdale, Radiant Shadows. Vad ska ni hitta på? Något kul eller är det bara en vanlig söndag för er också?

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-06-06 10:43:35

Hihi,du körde lite blågult iaf, vad kul:) Håller med om att den är rätt galen, men det ligger väl lite i den färgkombinationens natur:) Coolt blev det iaf. Det är för övrigt en vanlig söndag i allra högsta grad för mig. Kommer inte fira nationaldagen utan ta det lugnt, va med Erik och Noblezze och tvätta bilen. Kanske läsa lite i Percy Jackson född till hjälte och sola...

Postat av: Maria
Publicerad 2010-06-06 11:38:40

Gult och blått är verkligen en fräsch kombination, tycker det ser asläckert ut! :)

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-06-06 12:08:01

Urhäftigt helt enkelt!

Postat av: Elena
Publicerad 2010-06-06 13:26:39

Shit så snyggt!

Nej, idag gör jag inget speciellt, tror jag ska övertyga mamma om att övningsköra med mig, annars blir det lugnt idag :)

Postat av: CC
Publicerad 2010-06-06 13:26:42

Härligt! Jag blir glad av att se denna :)

Jag har sovit bort halva dagen så här blir inte mkt gjort haha. Men jag tycker absolut att dagen borde firas mer! Titta bara på norrmännen..

Postat av: liloo
Publicerad 2010-06-06 14:06:46

Really creativ and gorgeous, love it!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-06 14:11:13

Emma! Ja, jag tänkte att något får jag väl bjuda på en dag som denna. :D



Maria! Tack! Kul! Jag är mer tveksam när det gäller den här makeupen alla fall, men den är rolig!



Ninni! Tack!



Elena! Tack! Låter som att vi har lugna dagar båda två alltså. Skönt!



CC! Tack! Jag kan inte sova när det är så hår ljust. Vaknar supertidigt och sover alltså för lite hela tiden, men vad ska man göra?



Liloo! Thank you!

Postat av: Aila
Publicerad 2010-06-06 14:12:19

Länge sen jag såg nå så häftigt;)! LIKE!

Postat av: Anki
Publicerad 2010-06-06 14:25:33

Jäklar vilken häftig sminkning!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-06-06 14:29:11

Läcker tolkning! :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-06 17:06:11

Aila! Tack!



Anki! Tack!



Zizzie! Tackar!

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2010-06-06 21:46:47

Vilka underbart blågula ögon! Otroligt vackra nyanser du har hittat också. Den gula är otroligt läcker. Nej jag har inte varit blågul idag. Jag nöjde mig med att göra blågula cupcakes :)

Postat av: ewe
Publicerad 2010-06-06 21:54:34

Det där var riktigt snyggt! Otroligt bra gul färg! Tycker gula skuggor kan vara lite knepiga att behålla "skärpan" när man tagit på den annars...

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-06-06 22:14:05

Åh vad härligt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-06 22:30:41

Fru Choklad! Men det lät ju väldigt avancerat! Jag är imponerad!



Ewe! Tackar! Du får be Emma visa sin Manly för dig. Det är en himla massa krispiga och fina gula i den.



Sanna! Tack!

Postat av: Isabell
Publicerad 2010-06-06 23:27:45

Vilken lysande och vacker patriotisk sminkning! Jag gillar det blågula skarpt!

Postat av: Stephy
Publicerad 2010-06-06 23:33:01

wow vilken otroligt häftig sminkning!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-07 05:38:10

Isabell! Tack! Patriotisk låter så otäckt i mina öron men jag förstår att du inte menar att jag ser ut som en skinnskalle med Moder Svea tatuerad över armen. Alla fall hoppas jag att du inte menar det. ;D



Stephy! Tack!

Postat av: Potatisbruden ~ Michilicious
Publicerad 2010-06-07 19:44:19

Jag körde en blågul sminkning jag också ^^ Fast väldigt annorlunda än din :P Ni hittar den på min blogg om ni är intresserade :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-07 19:58:49

Potatisbruden! Ja, vad roligt! Det är ju kul att fira lite med sminket!

Postat av: Linda
Publicerad 2010-06-07 23:39:44

Wow!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-08 06:22:27

Linda! Tack!

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2010-06-11 14:11:50

Åh, så himla fint! Färgerna är verkligen helt fantastiska, en sminkning som man verkligen lyser upp :) Önskar att jag hade en snygg gul skugga eller sju nu faktiskt. Får öva mig på cut crease sålänge, så tjusigt!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela