Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Flamenco

Publicerad 2010-06-02 17:48:57 i Eotd i lila, Sminkans EotD,


En inte helt lyckad makeup kommer här. Det är Flamenco som har huvudrollen. Det är den och det är Pink Lemonade från Brite Bird och så lite Cream Cat, också från Brite Bird.

Basen är Color Fresco från L'Oreal. Sen har jag lagt Flamenco, en lila skugga från MUS, på halva ögonlocket och uppåt, utåt. Pink Lemonde ligger på inre delen av ögonlocket och blandades med CreamCat som highlighter under brynet. Jag klippte även spetsen på vingen i lila med highlightern, något jag ångrar nu när jag ser bilderna.
Svart ögonpenna från Barry M runt hela ögat och så mascara och brynskugga. flamenco även under ögat, så klart. Ja, det var allt. Inte min snyggaste men den duger till den som ska ha den. ;D

Lite kul att visa sin egen ögonfärg också, efter alla inlägg med färgade linser. :D

Kommentarer

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-06-02 18:36:28

Jag tycker att mejken är jättesnygg! Jag tror dock att du har rätt om vingen, men ibland måste man ju testa lite =)



Flamenco ser väldigt fin ut!

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-06-02 18:55:58

Jag tycker det är superfint, jag älskar Flamenco, har inte använt den på ett tag, kanske ska plocka fram den när min förkylning gått över lite.

Postat av: Josephine (Makeuponista)
Publicerad 2010-06-02 19:37:43

Vackert! Flamenco är en skugga som jag faktiskt inte äger, men den borde jag köpa. Du får den att se fantastisk ut, och efter alla linser så är ändå dina fina blå vackrast! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-02 20:18:51

Kerstin! Ja, man måste ju prova lite nya grepp ibland...



Ninni! Ja, ta fram den du! Den är fin!



Josephine! Jag tycker också bäst om min egen ögonfärg! :D

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-06-02 21:43:02

Du är alltid så fin när du påstår att sminket inte är lyckat:P Självkritisk... Dina ögon ser förresten galet blå ut i det här sminket. jag trodde att du hade linser...

Postat av: liloo
Publicerad 2010-06-02 22:42:32

Love this lotd, this is pretty and the purple on your eyes is just great! ;) xoxo

Liloo

Postat av: bella
Publicerad 2010-06-02 22:59:42

Flamenco är en sån skugga jag inte kan leva utan.

Tycker du ser jättefin ut!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-03 06:12:30

Emma! Ja, de ser väldigt blå ut. De gör det i dagsljus. Fotar jag i badrummet blir de grå.



Liloo! Thank you!



Bella! Tack!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela