Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Ljuv (19/6)

Publicerad 2010-06-19 12:54:16 i Eotd i rosa och rött, Sminkans EotD,


Idag är det en vecka kvar till Midsommarafton och jag bestämde mig för att fram till dess ha sju sminkningar som ska representera de sju blommor vi ska plocka på midsommarafton för att lägga under kudden. Sju sminkningar som ska få lite olika karaktär. Jag kunde ha gjort det hela vägen ut och valt blommor som faktiskt är i blom, om ni förstår hur jag menar, men jag valde att inte göra så. Jag tänker hålla det lite lösare än så. Jag har alltså valt att inspireras av förra årets trädgårdsblommor och från hela säsongen. Vi börjar med det ljuva och ljusa i blekt rosa.
 
Otroligt enkelt och lite tråkigt kankse, men sommaren gör ju att man faktiskt längtar efter det som är lätt, ljust och skirt. Den första blomman blir alltså bara lite skimrande rosa med en diskret eyeliner i grått.

På en bas av GOSH Waterproof Eye Shadow Stick Love That Beige har jag bara lagt lite av MAD Minerals pigment Chantilly och Aurora med en fluffig pensel och sedan lite highlighter från Makeupcosmetic, July, för att tona ut mot brynet. Grå kajal från Make Up Store, Dusty Smoke, längs övre fransraden. Lite inliner, Blonde, från IsaDora och så inget mer. Jag tyckte det räckte idag. Jag kan dock lova er mer dramatik senare i veckan eftersom jag har valt ut bilder med mer kraftfulla färger till andra dagar.

Visst är sommaren vacker och underbar! Hoppas att ni också vill låta er inspireras av alla blommor och ljuset och grönskan och visa mig era tolkningar av sommarens blommor och era bilder. Det behöver ju inte vara mer avancerat än så här, men det är så roligt att se vad andra hittar på för något.

Kommentarer

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-06-19 13:45:52

Vackert!

Här är min dag 1:

http://makeupmylack.blogg.se/2010/june/blomstervecka-dag-1-196.html

Postat av: bella
Publicerad 2010-06-19 13:58:23

wow va kul att se en sån nedtonad sminkning av dig, det händer inte ofta:)

Jättefint!

Postat av: Hanna
Publicerad 2010-06-19 17:23:45

Åhh så fina bilder, och fin sminkning :).



Jaa Emma, att du inte har köpt Dita än!. Nu måste jag skälla lite, haha ;). Den är så snygg!.

Postat av: Aila
Publicerad 2010-06-19 17:44:57

Jättefint!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-19 21:56:50

Sanna! Betydligt mer dramatisk än min, och verkligen vacker!



bella! Tycker du inte? Jag som kan tycka att halva månaden är lite så här när jag gör mina kavalkadinlägg. :D



Hanna! Tack. Roligt att du gillar.

Ett litet tips kan vara att du skriver till Emma i ett av hennes inlägg eller svarar på din egen blogg för det är inte alls säkert att hon ser det svar du lämnar här. Jag kan försöka säga till men det finns ingen garanti att jag minns.



Aila! Tack!



Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-06-19 22:55:25

Rosa är en färg jag älskar att se på andra, men jag själv ser inte klok ut i rosa skuggor. Ljuvt är en bra beskrivning av den här söta sminkningen. :-)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-20 12:02:57

Nailtastic! Egentligen känner jag likadant, men jag vänjer mig sakta men säkert.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-06-20 13:56:51

Du är så vacker och ljuv! Och bilderna är så vackra. Jag älskar verkligen dina teman och hur du kopplar samman exempelvis blommor med smink. Bra gjort!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-20 16:14:54

Emma! Tack! Du är för söt!

Postat av: Anki
Publicerad 2010-06-20 19:25:18

Enkelt men fint. Den rosa nyansen påminner mig om mina ögonskuggor "Lollipop" respektive "Nox", båda från MUS, som båda är väna men därav alltid fungerar om jag vill piffa upp mig lite lätt.

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-06-20 21:51:38

Skirt och vackert!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-20 22:23:32

Anki! Tack! Nox har jag haft. Mjuk och fin rosa men lite mesigt pigmenterad om jag minns rätt?



Kerstin! Tack!

Postat av: Vanessa
Publicerad 2010-06-21 11:11:30

Blommorna var verkligen jätte fina!! och din sminkning lika så!! väldigt ljus och fint !! :D

Postat av: Anki
Publicerad 2010-06-28 15:39:35

Hm, den kanske är lite mesigt pigmenterad? Å andra sidan stör det inte mig, eftersom jag använder den just till diskretare sminkningar. Vill jag har mer oompf:igt rosa har jag ju en drös andra skuggor att ta till. :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela