Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

L.A.Girls Disco Brites "Retro"

Publicerad 2010-06-18 22:52:01 i Naglar i orange,


Först ut att testas av mina L.A.Girls Disco-lack blev Retro. Det är den jag sett mest fram emot också. Det är en väldigt speciell orange nyans, lite smutsig i tonen och väldigt 70-tal i mina ögon. Jag kan inte låta bli att gilla den! Jag ber er att bortse från acetontorka och annat på mina händer och istället njuta av en färg jag inte sett så ofta förr. En urblekt apelsinorange.

Två lager lack har jag på bilderna. Det är lite åt det tjocka hållet men inte svårt att lacka med. Torktiden är lite seg trots Poshés snabbtorkande överlack. Jag förlåter den allt eftersom den är så rolig! Exakt hur rolig vet jag inte ens själv än då det tydligen ska få en alldeles speciell effekt i UV-ljus och jag hoppades att mina föräldrar skulle kunna låna mig en UV-lampa att experimentera med men de har ingen sedan de slutade samla på frimärken för mer än 20 år sedan. Ingen UV-ljusshow idag alltså. Lite dåligt med ljus över huvud taget då det är en mulen dag, om än lite uppklarnande till kvällen. Några bilder, speciellt de med flaskorna, är det faktiskt kvällssol genom fönstret på. Så vad tycker ni? Är det ett lack ni gillar eller inte? Jag är förtjust själv även om den här typen av nyanser är mer roliga än snygga på mig.


Avslutningsvis kan jag berätta att lillskruttan varit i sin hage och klättrat och sprungit runt så hon är helt slut. Nu sover hon i soffan och orkar knappt fladdra med öronen när jag pratar med henne. Gammeltantan har lagt sig i sin transportbur och sover också. Det är tröttande att vara på landet och leka hela dagen i friskluften.


Kommentarer

Postat av: krex
Publicerad 2010-06-18 23:29:47

åååhhh lurvig kattmage <3 ja, lacket är fint det med ,D

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-06-19 00:24:31

Rolig färg! :) Men en sån jag hellre ser på andra än mig tror jag. Fast kul med UV-effekten, då vill man ju ut och parta någonstans med UV-ljus... Finns den i andra färger kanske? ;)

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-06-19 00:26:23

Såg nu att du hade flera. Det rosa vore ju inte dumt :)

Postat av: badbomben
Publicerad 2010-06-19 08:37:42

Kisimisi <3 :¤ Lacket är snyggt det också, retroporrigt.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-06-19 08:48:36

En jättehärlig orange verkligen. Precis som du skriver så känns den lite ovanlig på något sätt.

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-06-19 09:14:40

Riktigt coolt lack!

Postat av: Monica Hansen
Publicerad 2010-06-19 10:16:20

Tufft!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-19 13:04:13

Krex! Inget slår lurvig kattmage, inte ens nagellack. :D



Zizzie! Finns massor av färger du skulle gilla, även lila har jag för mig. ;D



Badis! Ja, lacket är roligt men katten, hon är übersöt!



Nailtastic! Ja, jag minns en apelsinjuice från min ngdom som hade samma nyans. Alla fall tror jag mig minnas det. Väldigt speciell färg.



Kerstin! Det är ju det!



Monica! Ja, det är verkligen annorlunda från mina andra orangefärgade.

Postat av: Kabuki-Emma
Publicerad 2010-06-19 16:56:51

Åh goe kissen, vilken sötnos! :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-19 21:57:42

Kabuki-Emma! JA, visst är hon söt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-06-20 14:29:04

Njae, jag gillar inte orangea lack, men det vet du ju. Siri är dock helt bedårande, vilken ljuvlig bild! Man kan riktigt se hur belåten hon är med sin nya inhägnad som hon får springa sig trött i varje dag:)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-20 16:16:03

Emma! Så klart hon är bedårande! Och nöjd med livet. Fst nu regnar det så hon kan inte vara ute just nu.

Postat av: Anki
Publicerad 2010-06-20 19:26:52

Här stal kissemissen all min uppmärksamhet. Vad är underbarare än en sovande katt? :)

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-06-20 19:59:55

Åh, lilaaaa ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-20 22:21:34

Anki! Det är en bra fråga. Det är nog det bästa som finns faktiskt... :D



Zizzie! Ja, lilaaaa! Du kommer älska det! :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela