Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Isadora Flashy Pink

Publicerad 2010-06-15 18:43:17 i Emmas NOTD i rosa, lila och rött,

När det börjar bli varmare och dagarna blir längre blir jag automatiskt sugen på rosa, framför allt rosa nagellack och ögonskugga. När H&M hade kampanj på Isadora-lack högg jag därför Flashy Pink och Power Pink (ja Vintage Mint med, men den är ju inte rosa).

Här ser ni Flashy Pink, en riktigt knallig rosa med skimmer. Trevlig att måla med, täcker med två lager och är riktigt snygg på. Enda klagomålet är den luriga flaskan. Visste ni att Isadoras flaskor innehåller endast 6 ml? Jämför med Depends lack som kommer i betydligt mindre flaskor men innehåller nästan lika mycket, nämligen 5 ml. Lurigt av Isadora tycker jag och lite snålt. 6 ml för ca 65 kronor ger ett ml-pris på nästan 11 kronor. Ställ det mot OPIs ml-pris på 10 kronor så är Isadora inget budgetlack precis.

Kommentarer

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-06-15 18:52:30

Har inte tänkt på det innan men IsaDoras flaskor är verkligen små...eller...jag menar innehåller lite lack. Dåligt. Köpte två lack under kampanjen men ogillar den extremt breda penseln. Var väldigt svårt att måla med den på mina smala lillfingernaglar. :/

Lacket ser fint ut men det är nog ändå inte min kopp te. Det kan vara något med finishen.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-06-15 19:03:15

Pamsan: Det är aslite lack i dem, det är rena rånet! Och så tycker jag det är lite falsk marknadsföring med så lite lack i en så stor flaska. Tacka vet jag depend och mavala, de är iaf ärliga. Deras nya wide brush är för övrigt vidriga, isadoras alltså. Som tur var hade inte denna och power pink den utan den vanliga, som är rätt bred iofs, men ändå hyfsad att måla med.

Postat av: Honi
Publicerad 2010-06-15 19:09:09

Det med ml priset hade jag faktiskt inte heller tänkt så mycket över, nu har jag ju alltid köpt deras lack när dom är nedsatta så det har inte gjort så mycket för mig :p Lacket är fint iallafall!

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2010-06-15 19:10:11

Jag får erkänna att jag faktiskt aldrig tänkt på hur mkt (lite) IsaDoras (eller något annat av de "vanliga" märkenas) lack innehåller, men när man ställer det i perspektiv på det sättet är de ju ganska dyra. Nu tycker jag i och för sig att IsaDoras lack håller rätt hög kvalitet, men det känns lite som lurendrejeri att ha flaskor som ger intryck av att innehålla så mycket mer jämfört med de som står för att de har minilack, som Depend och Mavala. Bra att du skrev om det tycker jag.



Flashy pink ser väldigt härligt ut!



Sen undrar jag om jag är den enda som uppskattar de breda borstarna? Jag tycker de är rätt sköna att måla med faktiskt...

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-06-15 20:04:22

Jättetjusigt lack! Väldigt lurigt med mililiterpriset, jag har inte heller tänkt på det förut...

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-06-15 21:22:06

Knalligt rosa lack på sommaren är härligt! Den här var supersnygg, men jag drar mig normalt sett för att köpa Isadoras lack pga den överjävliga hårklumpen till pensel. :-)

Postat av: Basteth
Publicerad 2010-06-15 22:00:13

Men himme, det verkar int evara någon som tänkt på hur lite lack det är i flaskorna i jämförelse med Depend, inte jag heller! Depend säljs ju som minilack mens ISadora säljs som fullstorlek, även om jag måste erkänna att jag undrat över att man ibland hittar stoora lackflaskor från Isadora, ofta i rea-lådor, och för det mesta små. Strange tycker jag. Att ta så mycket betalt..

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-06-15 22:02:10

Hoppla vilken läcker färg! :D

Lurigt med de små flaskorna! Jag har inte tänkt på det jag heller men bara köpt dem på rea så då går det ju an...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-15 22:11:47

Jag älskar när du konsumentupplyser! Jag har inte heller tänkt på priset per ml, så det var definitivt en ögonöppnare. Bra där!!

Postat av: CC
Publicerad 2010-06-16 16:27:10

Har inte heller tänkt på pris versus innehåll, men jag köper de mest när de är på rea. Wide brush SUGER!! Usch. Köpte nyss ett som jag tycker är jättesnyggt Icy Purple men penseln usch...

Postat av: Helena
Publicerad 2010-06-16 16:35:16

Huh, nu blir det nog inga fler isadoralack utom på rea, för jag vill ju inte direkt lägga mina pengar på... glas, när jag köper nagellack! Bra med lite ekonomitänk, tack för det :)

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2010-06-19 11:21:25

Åh, så fin färg!! Blir hemskt sugen fastän det här är en typisk färg jag redan har bunkrat nog för en livstid av ;) Gillar att IsaDoras lack är så lättmålade, men hade ingen aning om hur lite det var i flaskorna!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-06-22 12:08:24

Honi: Ja jag brukar också köpa dem när de är nedsatta. Onödigt dyra i vanliga fall...



Makeupoholic: Ja precis, det är dyrt, men framför allt är det lurigt. det står ju på flaskorna hur mycket de innehåller, men Isadoras flaskor ger helt klart ett falskt intryck av att innehålla mer än vad de gör...



Färgen är hur som helst ljuvlig:) Haha, tror inte du är ensam, men majoriteten verkar ogilla de breda penslarna. jag tycker isadoras vanliga penslar är rätt bra, men wide brushen är en plåga.



kerstin: Ja lacket är fint. Isadora har måna fina lack, men det är dyra droppar;)



Nailtastic: Det finns inget somrigare tycker jag:) Jag tycker att deras vanliga penslar är helt okej, men wide brushen är verkligen inte mycket att hänga i julgranen. Möjligtvis kan man ha den till att sopa bort baren under...



Basteth: ja det är faktiskt läskigt dyrt! Och Isadora är ju helt klart att betrakta som ett budgetmärke, så jag tycker det är lite fräckt. Jo, de gamla var ju större, men innehöll inte jättemkt de heller, typ 12 ml, tjockt glas även på dem. Hittar man dem är de ju iofs prisvärda nu iaf, det brukar vara superrea på dem som är kvar ju:)



Zizzie: Färgen är fantastisk:)Men priset är onödigt högt. Jag brukar också handla dem på rea. Men nätshopping får man ju mkt mer lack för betydligt mindre pengar och Isadora hör inte till mina favoriter, även om de är helt okej.



Sminkan: Haha, vad bra:) Ja jag var lite upprörd över det, så tyckte jag skulle konsumentupplysa lite:)



CC: Ja, de flesta verkar resonera så. Jag handlar nästan alltid Isadora på vårkanten, H&M har ju alltid kampanj på dem då. Annars brukar jag inte köpa deras lack särskilt ofta.



Helena: Ja jag tycker också att de är alldeles för dyra till ordinairepris. Egentligen borde det kanske inte spela nån roll för mig, chansen är lika med noll att jag tar slut på dem inom de närmaste åren, men det är retfullt tycker jag...



Sofia (nibblah): Färgen är ljuvlig! Jag har också några väldigt snarlika sedan tidigare dock. Ja de är helt okej, fast lite segtorkade. Och som sagt 6 ml för 65 kronor är snålt...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela