Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Gul och lila (24/6)

Publicerad 2010-06-24 10:21:06 i Eotd i lila, Sminkans EotD,



När jag valde de här bilderna till inspiration så hade jag en tanke på en cut crease men jag kände idag att det är en för hård look. Mina midsommarblommor ska vara mjuka och vackra och... blommiga. Jag beslöt göra det "omöjliga" och ha en blendad look med lila och gult. Om man ska ha blendade sminkningar är det annars bäst att ha färger som ligger nära varandra i färg så de mjukt kan gå in i varandra. Lila och gult kan inte göra det på något naturligt sätt så det blendade i det här fallet är mer ett försök att ha en mjuk skarv.


Jag använde GOSH Waterproof Eye Shadow Stick Love That Beige som bas för skuggorna och alla skuggorna är från Manlypaletten. Det är en matt mörklila med röd bas, en kycklinggul och lite av en aprikostonad skugga. Gulvitt som highlighter. Jag började med den lila på halva ögonlocket och så den gula på andra halvan. Blandade så gott det gick och lade lite aprikos på själva skarven och över den lila upp mot brynet. Sen är det den gula och den gulvita under brynet för en lätt highlighteffekt. Under ögat ligger samma lila som på ögonlocket och så är det flytande eyeliner i lila från HOT längs övre fransraden. Jag tycker det hela blev oväntat bra och är väldigt nöjd med mig själv, om jag får säga så. Trodde inte riktigt det skulle funka så här pass bra ens.

Igår gjorde Kerstin en vacker turkosblå sminkning till midsommarblommetemat. Nicole har också sminkat sig blominspirerat och fint.

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-06-24 10:35:14

Det här blev ju jättesnyggt! Både du och Sanna har lyckats fenomenalt med gult och lila, som jag betraktar som en svår kombination. Duktiga är ni! Dock är jag sur över att du inte svarar på msn:'(

Postat av: Nicole
Publicerad 2010-06-24 11:42:00

Sjukt snyggt!tycker du har gjrot det "omöjliga" helt fierce ^_^ linern är helt yummie....



och hur ska man ine kunna inspireras av er :D

Postat av: CC
Publicerad 2010-06-24 11:54:12

Det är snyggt med gult o lila! Tycker du lyckats bra med detta :)

Jag tycker f.ö att det går att blenda ihop alla färger, det ger bara en annan effekt än om man väljer färger som är nära varann..

O naturbilderna är fantastiska som vanligt, tycker t.om den luddiga humlan är vacker (inget fan av insekter live s.a.s haha)

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-06-24 12:12:27

OMG OMG OMG! Såå vackert! Min favorit av "blomsminkningarna". Och då har ändå varenda en av dem varit tokfina!

Postat av: Basteth
Publicerad 2010-06-24 12:13:45

Gud, vilken snygg kombo!! Verkligen vrålsnyggt och riktigt färgglatt! Tror jag hittat en ny favoritkombination, gult och lila är ju jättehett!

Postat av: suss
Publicerad 2010-06-24 12:24:14

Otroligt otroligt snyggt och effektfullt! Vem visste att lila och gult kunde bli så sablans snyggt ihop!?

Postat av: marybeth
Publicerad 2010-06-24 13:03:09

Åh, så vackert det blev!



Jag önskar jag kunde varit med men efter flytten har börjat blivit klar har jag nu legat däckad i en förkylning i snart en vecka :/

Postat av: Aila
Publicerad 2010-06-24 13:47:59

Det här var rikrigt snyggt;)!

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-06-24 14:57:53

Här åker man bort bara några dagar från datorn och när man kommer hem har du och Emma hunnit skriva 23 härliga inlägg! Jag bara frossar! Herregud vilken färgprakt! Jag blir bara så glad!

Kram och Glad Midsommar på er båda!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-06-24 16:10:55

OMG!! Wooow! Hur effektfullt som helst. Finner inga ord som beskriver hur snyggt det är men...WOOW! :D

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-24 17:54:13

Emma! Tusen tack för berömmet! Jag ska försöka vara mer aktiv på msn. Handen känns lite bättre nu desstuom, men har verkligen inte varit snäll idag.



Nicole! Tack! Vad roligt att höra!



CC! Tack! Och ja, det är klart man kan på ett sätt, men det blir ju inte skarvlöst som med två liknande färger. Här ser man ju ändå brytpunkten.



Nailtastic! Tack! Min med! Jag har liksom laddat för den här!



Basteth! Tack! Ja, det blev väl riktigt lyckat!



Suss! Ja, det blev en oväntat lyckad sminkning!



Marybeth! Tack! Och krya på dig!



Aila! Tack!



Ninni! Visst är vi bra! :D



Pamsan! Tackar!

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-06-24 17:56:50

åh vad snyggt!

Här är min dagens:

http://makeupmylack.blogg.se/2010/june/blomstervecka-dag-6-246.html

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-06-24 17:56:58

Fantastiskt fint! Inte omöjligt alls =) Underbart kombinerat och tonat!

Postat av: Maria
Publicerad 2010-06-24 20:32:36

men galet coolt blev det i alla fall, diggar dina sminkningar!! :)

Postat av: Linda
Publicerad 2010-06-24 23:00:20

aaaaaaaaahhhh va vackert! vilken färgkombo, wow!

Postat av: nicole
Publicerad 2010-06-24 23:47:46

så snyggt :D

Postat av: Potatisbruden ~ Michilicious
Publicerad 2010-06-25 02:13:47

Hmm, kan du inte blenda med en rosa skugga om det är svårt? :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-25 08:48:49

Sanna! Du är altid vacker som en dröm!



Kerstin! Tack! Du är alltid så peppande!



Maria! Tack så mycket!



Linda! Visst lyckades jag å ihop den ändå! Jag är nöjd!



Nicole! Tack!



Potatisbruden! Men då är det ju inte längre en makeup i gult och lila. Jag tror inte du förstod själva tanken här.

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-06-25 12:56:37

Jätteläckert! Vilka färger! :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela