Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Grönt examenssmink

Publicerad 2010-06-04 22:22:54 i Emmas FOTD 2010,

Idag har jag tagit examen, och vad passade då bättre än smink och naglar i min favoritfärg grönt?! Naglarna kommer imorgon, men sminket tycker jag att vi kikar på redan nu. Ja förresten, jag har inte tagit studenten alltså, utan examen på universitetet. Nu är jag audionom, eller kommer i alla fall att vara inom en snar framtid, när alla kurser är betygsatta och jag har fått ut min legitimation.

Hyn

Foundation: Egen mix av Everyday Minerals Neutral Fair och Light Medium, båda intensive

Concealer under ögonen: Clarins Instant Light 00

Concealer i ansiktet: Everyday Minerals Intensive Fair

Puder: Everyday Minerals Silk Dust

Rouge: Make Up Store Wonderblush Goddess

Ögon

Ögonbryn: Clarins Retractable Brow Definer Lightest Brown
Ögonskuggsbas: Too Faced Shadow Insurance

Ögonskuggor: Makeupcosmetics Time, Make Up Store Amazonas och Make Up Store Green

Highlighter: Makeupcosmetics Magic Copper

Eyeliner: MAC Fluidline Blacktrack

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Black

Mascara: L’oreal Double Extension Beauty Tubes

Läppar

Läppglans: MAC Slimshine Bare

På en bas av Shadow Insurance applicerade jag Time i inre ögonvrån, Amazonas på mitten av ögonlocket och Green i den yttre ögonvrån och Magic Copper som highlighter. Svart eyeliner, mascara, och kajal och så ljuvliga Goddess på kinderna och nudeläppar med Bare från MAC: Håret lockade jag dagen till ära med värmespolar och så hade jag en vit somrig klänning. Jag kastar med en helbild med så får ni se hur jag såg ut. Jag är verkligen så glad att jag inte är modebloggare, att posera i helkropp är jobbigt…

Kommentarer

Postat av: Aila
Publicerad 2010-06-04 22:48:46

Grattis till examen!



Snygg smink, stilig klänning och koola gladiator sandaler;)!

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-06-04 23:07:09

Wow, vad vacker du är! Och grattis till examen. :)

Postat av: Anonym
Publicerad 2010-06-05 00:01:43

Stort grattis till examen och kommande legitimation!



Underbar sminkning, ser helt fantastiskt ut.



Hoppas du får stor glädje av examen, legitimation och kommande yrkesliv. Tag hand om dig och de dina, kom ihåg att livet består av mer än arbete, njut av tillvaron....

Postat av: creme-idiot
Publicerad 2010-06-05 01:54:28

Åh, grattis gånger tusen!!!!!! Vad fin du är! Söt/tuff/fräck som sjutton. Jag har ju sett ditt fina ansikte förut, men hela du är ju jätte fin!

Kram

Postat av: badis
Publicerad 2010-06-05 07:03:03

Grattis, du sköna gröna!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-05 09:18:08

Mycket snyggt! Du måste varit finast på festen! Grattis till examen, hjärtat!

Postat av: liloo
Publicerad 2010-06-05 09:28:38

This look is bright and beautiful! You are gorgeous ! Love your entire look :)

xoxo

Postat av: Helena
Publicerad 2010-06-05 09:39:28

Jättesnyggt! Och grattis till din examen!

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-06-05 10:35:44

Vilken underbar sminkning! Och underbar klänning o frisyr =) Stora grattiskramar! Grymt bra jobbat med examen o leg =) Visst är det skönt?!

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-06-05 11:05:01

Stort grattis till din examen, vad duktig du är! Fin är du också! :-)

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-06-05 11:55:23

Åh vad fin du äR!

Stort grattis till din examen:D

Postat av: Ika
Publicerad 2010-06-05 12:29:10

Grattis till examen! Och måste bara instämma med alla andra, du var jättefin! :)

Postat av: CC
Publicerad 2010-06-05 13:12:42

Grattis till examen! Vad kul att se en helbild, du var jättefin :)

Postat av: Basteth
Publicerad 2010-06-05 13:21:19

Vilken pingla du är! Och snygg färg på läpparna också.

Postat av: suss
Publicerad 2010-06-05 13:33:41

snygging!!! Väldigt fin var du!!!

Postat av: Emelie
Publicerad 2010-06-05 14:10:25

Grattis till examen!

Postat av: Vanessa
Publicerad 2010-06-05 15:23:48

Va fin du va gumman!! :D Super snygg sminkning!! :D och GRATTIS!!!<3

Postat av: Sexy Sadie
Publicerad 2010-06-05 15:44:21

Jeg er selv i grønn modus for tiden, det er jo bittelitt sommer, selv om den verste varmen lar vente på seg.

Postat av: smoking
Publicerad 2010-06-05 18:45:03

Du är jättefin! Smink, klänningen & hela du. Grattis till examen!

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-06-05 18:48:00

Blev lite fel namn ovan. Kollar från mobilen.

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-06-05 21:32:11

Jättevackert! Grattis till examen! :D

Postat av: marybeth
Publicerad 2010-06-06 01:17:15

Grattis fina, fina du! Bra gjort! Så roligt att ta examen! :) Så fin och fräsch sminkning också! Du klär i vitt!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-06-06 11:01:56

Aila: Tack så mycket:) Ja jag var nöjd med helheten, även om jag inte var helt hundra på skorna till klänningen...



Pamsan: Tusen tack snälla du:)



Anonym: Tack så mkt! Åh, det var kloka ord, jag ska försöka följa dem helt klart...



creme-idiot: Tack så mkt snälla du:) Ja det finns nog ett par helkroppsbilder i bloggen, men de är inte många...

Kram



badis: Hehe, tack snälla badis:)



Sminkan: Tack:) Äsch, det vet jag inte. Dels var många fina och dels var det ingen fest, den hade vi ju förra veckan:P I fredags var det middag med familjen på restaurang, det var himla trevligt det med...



Liloo: Thank you so much! That's very kind of you.



Helena: Tusen tack!



kerstin: Tack så mycket snälla kerstin! Det känns verkligen så himla bra att vara klar och verkligen ha en utbildning!



Ninni: Åh tack! jag känner mig duktig faktiskt:)



Sanna: Tack så mycket snälla Sanna!



Ika: Tack så mycket snälla du:)



CC: Tack så mkt:) Vad bra att du gillar. Tror att många tycker det är kul ibland...



Basteth: Åh tack! Ja visst är Bare fin! Gillar verkligen den. och följde nåns råd gällande att inte ha läppglans på en studentexamen:) Det här är ju lite fastare och håret fastnar inte i det...



Suss: tusen tack:D



Emelie: tack så mycket!



Vanessa: tack så mkt:) Jag kände mig fin, och det känns så bra att vara klar med utbildningen!



Sexy Sadie: Grönt är så himla vackert, det passar jämt tycker jag...



Sminkjante: Hihi:) Smoking var ju ett kul namn! Men jag förstår. Tusen tack för dina gratulationer, jag är så glad och belåten med mig själv:)



Zizzie: Tack så mkt snälla du:)



marybeth: Tack så mkt! Det känns verkligen bra, jag är så glad att ha en riktig yrkesutbildning, och efter midsommar ska jag börja arbeta med. Tack igen:) Jag tycker om vitt, även om jag kanske var i blekaste laget här...

Postat av: Kabuki-Emma
Publicerad 2010-06-06 12:17:33

Stoort grattis! Underbar känsla att äntligen vara färdig med skolan. Lycka till i arbetslivet! Kraaaam!

Postat av: Anonym
Publicerad 2010-06-06 16:56:09

Grattis till examen! You look smashing, så att säga.

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2010-06-06 21:43:28

Ett gigantiskt jättegrattis till examen. Du kan känna dig riktigt stolt! Fantastiskt fin sminkning har du gjort också.

Postat av: ewe
Publicerad 2010-06-06 21:56:28

Vilken fin grön färg! Lite mossig med inslag av guld:P

Nu har jag även fått se den omtalade klänningen också! Snygg!

Postat av: Stephy
Publicerad 2010-06-06 23:06:08

Grattis tjejen! skönt att vara färdig förstår jag! en stor kram och massa grattis! super fin är du!

Postat av: Isabell
Publicerad 2010-06-06 23:24:58

Grattis vackra du till din examen!! Jag blir alltid imponerad när folk examinerar oavsett ämne :) Dessutom gjorde du med stil, urtjusig sminkning och vacker klänning!

Postat av: Veronica
Publicerad 2010-06-07 02:26:26

Grattis till din examen! Jag är säker på att du får jobb och kommer att göra en succé :-) Jättefina gröna färger och jag gillar din klänning :-)

Postat av: Syster Värst
Publicerad 2010-06-07 08:55:04

Grattis!

Postat av: Fia
Publicerad 2010-06-07 13:06:04

Grattis grattis grattis!

Du såg helt lovely ut! hoppas din examen var fantastisk. :)

Postat av: Linda
Publicerad 2010-06-07 23:41:58

GRATTIS till din examen! Så fin du är, ser helt fantastisk ut och sminkningen likaså! Kul med helbild, men håller med -helkroppsbilder är lite jobbiga, fast det har du då ingen anledning att tycka ;o)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-06-08 12:40:40

Kabuki-Emma: Tack så mkt:) Ja det känns verkligen underbart skönt! Kram



anonym: Tusen tack!



Fru Choklad: Tack så mycket! Ja det känns jättebra:)



ewe: Tack:) Jag älskar de här gröna färgerna, tycker de är alldeles ljuvliga... Haha, jaså tycker du den är omtalad?:P



Stephy: Tack! ja det känns så himla skönt verkligen:D



Isabell: Åh tack så mkt, vad gullig du är:)



Veronica: tack snälla du! Jag ska börja jobba efter midsommar, så den saken är i stort sett avklarad;)



Syster Värst: Tack!



Fia: tack tack:)Jag hade det jättebra så ska verkligen inte klaga.



Linda: Tack så mkt snälla du:)Ja, jag tycker med det är roligt att se. Det jobbiga är att jag inte riktigt vet var jag ska göra av mig själv känns det som. Att posa för smink gör man ju jämt, men sällan nån fotar en i helkropp...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela