Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Glitter Gal "Electric Blue"

Publicerad 2010-06-18 16:53:49 i Naglar - holografiska lack,


Så här såg mina naglar ut nyss. Nu har de dock fått en helt annan färg. ;D
Electric Blue från Glitter Gal är ett av de lack jag köpte för att få hololack med riktigt stark färg. Jag har visat det röda, som är jättevackert, och här kommer det blå. Det är också jättefint. Båda har dock en inte så markant holoeffekt som man kanske skulle önskat.


Glitter Gal kan köpas från Australien och man får en flaska som innehåller 9 ml lack. Det räcker långt då lacken är kraftigt pigmenterade. Här ser ni två lager av Electric Blue men ett hade kunnat räcka, alla fall på mina kortaste naglar. Lacket är ganska tjockt vilket jag tycker är lite besvärligt när man ska måla med det och penseln är långt ifrån perfekt, men vad spelar det för roll när färgen är lysande blå och massor av hologlitter gömmer sig i det! Regnbågen kommer dock inte fram, trots att man ser att den är på gång.

Vackert, roligt och lite annorlunda från mina andra hololack är det här och jag är glad att jag skaffade det! Det finns massor med färger att välja på, jag köpte fyra, rött, blått, grönt och svart. Kanska skaffar jag några till i framtiden. Inte med tanke på holografisk effekt men de är ändå blingiga och fina!

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-06-18 17:04:20

Åh så vackert! Ett alldeles fantastiskt lack! Jag blir rörd när jag tänker på hur tjusig den skulle bli på dina tånaglar:P

Postat av: Gabbe
Publicerad 2010-06-18 17:59:23

Kan bara hålla med, vilket galet fint lack! :)

Postat av: Josephine (Makeuponista)
Publicerad 2010-06-18 18:09:53

Fantastiskt! Riktigt fint! :)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-06-18 18:58:04

Verkligen läckert.

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-06-18 20:15:59

Jättesnyggt! Kan absolut tänka mig det här. Gillar verkligen Glitter Gals lack. Jag hade det lila på mig över en vecka utan att lessna fram till idag när de blev omlackade :)

Enda nackdelen tycker jag är att se skillnad på hemsidan vilka som är holografiska och vilka som är "glitterholografiska"

Postat av: Åsa-Li
Publicerad 2010-06-18 20:56:51

Enormt härliga lack dom två senaste. jag gillar det havs färgade mest. Nu måste jag shoppa lack igen och sammlingen växer tack vare dig. Jag är lycklig idag är ledig i helgen och kan ha vilken färg jag vill. Har lackat med Zoya Kiki det är jätte fint.

Min bonus son har räknat mina lack och det landade på 317 men efter det har det tillkommit ca 25 lack. Jag känner att det inte finns någon gräns inom det närmsta. Min sambo tycker jag är konstig, kan inte förstå att jag behöver så många lack. Men hallå det är ju en sammling. Ha en trevlig helg Åsa-Li

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-18 21:53:35

Emma! Ja, nu hamnar det inte på tårna så du kan stilla dig. :D



Gabbe! Ja, det är helt lysande!



Josephine! Du skulle älska det!



Sminkjante! Ja, det är verkligen fint!



Zizzie! Jag tror jag måste skaffa flera faktiskt. Dina såg enastående läckra ut. Har varit sugen sedan jag såg dem på din blogg.



Åsa-Li! Du har helt rätt, det är en samling. Jag närmar mig 700 lack och ser inget hinder för fler köp. Det är helt underbart att få sitta och välja färg helt efter humör! Gjorde manikyr och pedikyr på min mamma nu när semestern börjat och insåg då att lusten till nagellack nog gått i arv från henne. Samma blick i hennes ögon nämligen när det skulle väljas färg. Bara det att rulla flaskorna och se lacket i ljuset... Mmm!

Postat av: PolishPig
Publicerad 2010-06-19 00:25:22

Mmm, så fint!

Synd att det inte är super-holo, det skulle vara så läckert med den blå färgen och holo. Mitt emellan Depends turkosblå och OPI DS mer mörkblå..

Postat av: badbomben
Publicerad 2010-06-19 08:35:38

WoW.

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-06-19 09:15:36

Åh så fint! Ett helt perfekt lack =)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-19 12:59:47

PolishPig! Ja, men man kan ju inte få allt... :D



Badis! Ja!



Kerstin! Alla fall ett riktigt roligt och läckert lack! :D

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-06-19 13:47:06

snyggt!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-20 12:05:13

Sanna! Det är ju det!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela