Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Depend #196 eller det "Shrekgröna"

Publicerad 2010-06-03 19:39:16 i Naglar i grönt,


Depends ärtgröna lack med nummer 196 har man ju sett överallt på alla beautybloggar och forum. Vårens lackhändelse här i Sverige skulle jag tro. Och visst är det huvudet på spiken för Depend. OPI släppte just sin kollektion med Shrek-tema och detta påminner ju onekligen om det Shrekgröna de har i den. Jag lockades inte alls av OPI men kunde inte låta bli att hugga det här. Det var erbjudande på Depend dessutom, köp tre betala för två, så man kunde passa på.


Jag är ju en grönälskare när det kommer till nagellack och det här är ju ett utmärkt tillskott i samlingen. Jag har få lack som är gröngula och därför är det här nog unikt. Jag tror det alla fall, utan att börja gräva i lådorna. Har nog något med skimmer i som är i samma färgton, men inte i kräm.

Två lager lack, hyfsat bra att lacka med. Inga konstigheter. Jag tycker det var väl värt att investera i men kommer nog inte skaffa en backup. Tror jag. Roligt är det dock så man vet aldrig om det blir en extra flaska för framtiden. :D

Vill ni se vad jag hade för kompis med mig på balkongen också? Ja, så klart!

Kommentarer

Postat av: Basteth
Publicerad 2010-06-03 20:36:50

Jag dööööööööööööööör, om jag inte får det här i det snaraste. Naturligtvis gillar jag kompisen också.;I Inte alls lik ett träskmonster till skillnad från lacket.

Postat av: liloo
Publicerad 2010-06-03 22:17:24

this green is amazing, love it :)

Postat av: Marina
Publicerad 2010-06-03 22:40:29

Ah jag kan inte bestämma mig om jag gillar färgen eller inte... hmmm joo jag gillar nog färgen, men den är för gul för att passa min hudton. Lite cool är den nog!

Postat av: krex
Publicerad 2010-06-03 22:57:44

din kissekatt är så fin! <3

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-06-04 01:28:24

Läckert! Depend har ju så bra priser att man kan kosta på sig ett Shrekgrönt utan att att få hål i plånboken.



Klart snyggkatten skulle vara med på bild! :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-04 06:12:25

Basteth! Tur att depend är lätta att få tag på då! Jag vill ju inte att du ska dö. :D



Liloo! It is really pretty, a nice spring color!



Marina! Så Green Bean och du kom inte så bra överens?



Krex! Visst är hon! Båda mina katter är söta men bara lillungen är linslus just nu. :D



Zizzie! Precis! Man kan unna sig en färg man kanske inte kommer bära så många gånger. Och ja, lillan vill (och får) vara med mest hela tiden. :D

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-06-04 07:57:43

Jag tycker att det här är en jättehärlig färg! Den är glad och rolig. :-)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-06-04 08:53:57

denna är finare än OPIs, men den går inte riktigt ända hem för mig. Tror jag hade gillat denna med skimmer. Vad kul med bild på Siri förresten, hon poserar verkligen bra, en riktig linslus:)

Postat av: Kerstin
Publicerad 2010-06-04 09:33:04

Jag vill också ha en katt! Och kanske ett äppelgrönt lack, för det var också fint =)

Postat av: Rebecca
Publicerad 2010-06-04 11:11:06

Undrar om det var något fel på min flaska, det var helt vidrigt att lacka med och torkade aldrig...

Postat av: Aila
Publicerad 2010-06-04 11:24:29

Kool färg, måste nog skaffa en jag med!



Är den inte lik Nubars Hot Lime Green?

Postat av: CC
Publicerad 2010-06-04 18:01:20

Iiiii vilken läbbig färg...inte min grej direkt ;)

Men kisse är underbart fin!!!

Postat av: Fru Choklad
Publicerad 2010-06-04 20:25:05

Vilket härligt sommargrönt lack! Jättefint.

Postat av: badis
Publicerad 2010-06-05 07:05:07

Härlig grön! Härlig katt, puss på nosen!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-05 09:31:13

Nailtastic! Jag med! Kanske inte en färg jag kommer bära ofta men definitivt en färg som syns och som piggar upp en!



Emma! Ja, jag tror jag har en ganska lik i skimmer faktiskt, från China Glaze Mood-lack. Jag gillar alla fall nyansen för den är rolig! Siri poserar inte alltid så bra men hon är med hela tiden så ibland lyckas man knäppa en bild alla fall. Hon är söt, va! :D



Kerstin! Ja! Skaffa katt! Katt är underbart! Skaffa gärna ett äppelgrönt lack också för det piggar ju upp!



Rebecca! Hade du snabbtorkande överlack? Jag har i princip alltid det. Synd om det var svårlackat dock, mitt funkade bra jämfört med de andra dependlacken jag har.



Aila! Jo, ganska lik men inte helt identisk. Tillräckligt lika för att man kanske inte ska behöva båda? Här är en länk till min notd med Hot Lime Green: http://sminkan.blogg.se/2010/april/nubar-lime-green.html



CC! Hahaha! nej, inte din färg. Jag kan tänka mig att det skulle se rätt överväldigande ut på dina superlånga naglar också...

Visst är hon en skönhet! Jag älskar henne verkligen. OCh min gamling med förstås men hon är ju blygare och vill inte lika ofta vara med på bild.



Fru Choklad! Ja, det tycker jag med!



Badis! Ja, hon är en gullunge, visst är hon! :D

Katter är det bästa som finns!

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-06-05 11:56:11

Jag tycker det är så läckert:D

Postat av: Potatisbruden ~ Michilicious
Publicerad 2010-06-07 19:49:12

Ååh, superfint! Älska gröna lack ♥ Synd att Depends flaskor är så små och tar slut så fort... Men eftersom de är så billiga kan man ju köpa nya hela tiden :D Gillar kattbilden :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-07 20:00:26

Sanna! Visst är det! :D



Potatisbruden! Ja, på ett sätt är ju Depend-flaskorna rätt lagom. Jag har inte lyckats ta slut på något än, men det beror nog på att jag ständigt köper nya lack... Katten är söt, tycker jag med!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela