Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

BB Couture Mendocino Midnight

Publicerad 2010-06-29 12:44:09 i Naglar i grönt,


BB Couture hade ett samarbete med Kelly på Vampy Varnish, som de flesta av er säkert vet, och det här lacket är en del av Kellys kollektion. Det är ett mörkt tealfärgat eller petrolfärgat, lack med glitter i grönt och, tror jag, lila.

Om midnatt i Mendocino verkligen innebär en grönblå himmel måste jag nästan åka dit och titta själv, för det låter rätt unikt. Färgen på lacket är nog också unik, alla fall i min samling, även om jag får lite tankar på Misa Toxic Seduction. Jag skulle jämfört dem på studs om jag haft Toxic Seducion med mig hit till landet, men det har jag så klart inte. Den är ju skimrande, inte glittrig, men med stora skimmerpartiklar om jag minns rätt. Aningens mer blå än denna och klarare i färgen tror jag också. Men, som sagt, de kan vara både mer och mindre lika än vad jag tror just nu. Mendocino Midnight är dock mycket mer svärtad än TS.

Mendocino Midnight är så mörkt att det ser svart ut om det inte är i starkt ljus. Glittret är förtjusande men syns bara på nära håll. Jag har gjort små forskningsinsatser här hemma med familj, släkt och vänner, och ingen såg vilken färg jag hade på naglarna trots klart solljus. Svart var de flesta övertygade om att det var ända till jag höll handen precis framför ögonen på dem, helst även med jämförelse mot min katts koppel som är grönt. Det är alltså ett av de "hemliga" lacken som inte låter alla få se dess sanna natur. :D

Två lager ger god täckning. Jag använde två lager Poshé för att få en blank yta men tycker ändå det känns matt i glansen. Visst mattas Poshé snabbare än andra överlack men inte så snabbt ändå. Tror att det är att det är så mörkt men ändå inte svart som ger det en lite lätt urtvättad känsla, som gamla jeans. Jag har svårt att bestämma mig för om det här är superfint eller skittråkigt. Kanske är det bara normalbra på alla tänkbara sätt? Fint men inte förhäxande så.

Kommentarer

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-06-29 13:43:03

Jag tycker det är fint och lite udda. Tyvärr gillar jag inte "nästansvarta" lack på mig själv så jag kommer nog hoppa denna.

Postat av: Kerstin
Publicerad 2010-06-29 14:16:24

Fint!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-29 14:48:56

Nailtastic! Nej, nästansvart blir lite trist, speciellt på vinterhalvåret. Då känner man ju inte att man bytt lack när man kör det ena nästansvarta efter det andra.



Kerstin! Ja, kanske. Jag är inte helt övertygad än.

Postat av: Potatisbruden ~ Michilicious
Publicerad 2010-06-29 20:28:32

Gud vad häftigt det skulle vara att designa en egen nagellackskollektion.. <3

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-29 22:29:14

Potatisbruden! Kanske det. Med rätt märke så skulle det vara kul.

Postat av: Kajalpennan
Publicerad 2010-07-02 18:59:32

Jag tycker det är synd att det är så mörkt. På din beskrivning låter det vackert men på bilderna ser det bara svart ut

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-02 23:00:25

Kajalen! Då valde jag ändå de bilder med ljusast färg på lacket...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela