Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

BB Couture for Men "Dress Rehearsal"

Publicerad 2010-06-07 13:37:44 i Naglar i grönt,


Gröna ögonskuggor ska matchas med gröna naglar, eller vad säger ni? Dress Rehearsal är ett grågrönt skimmerlack med skimmerpartiklar i guld, turkos och lila. Det är en otroligt vacker färg, helt unik och väldigt sval och vacker. Det har dock några nackdelar...

En nackdel är att det kräver tre lager för full täckning. Lite tråkigt men överkomligt då lacket är tunt och lättmålat och torkar fort. Första lagret ser galet strimmigt ut men sen tar det sig fort och blir slätt men som ni ser finns det en nackdel till. Det blir penseldragsmärken.

Jag bryr mig inte om de märkena. Det är så vacker färg och så egenartat och speciellt. Jag älskar nyansen! Den skiftar mellan gråaktigt grön till ljust kakifärgad i solen.


Lite detaljbilder i olika ljus för att visa färgen och skimret tydligare:

Och en sista bild:

Kommentarer

Postat av: a
Publicerad 2010-06-07 17:23:46

Härligt snygga naglar! Var har du köpt lacket?

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-07 18:27:31

A! Det är köpt hos www.overallbeauty.com och kostar ca $9.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-06-07 20:46:49

Fin färg! och annorlunda...

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-08 06:21:35

Emma! Visst är det! Jag är väldigt förtjust!

Postat av: Syster Värst
Publicerad 2010-06-08 08:48:32

Äntligen! Det ser precis ut som färgen på några av de små förpackningarna som är till kaffemaskinen på mitt jobb och den färgen har jag letat efter (i nagellacksform) sedan kaffemaskinen köptes in. Äntligen ser det ut som om den finns i verkligheten! Tack! (Det är nästan så jag har funderat på att prova den kaffesorten bara för att färgen på förpackningen är så fin - grå-grön-metallic-någonting - men jag gillar ju inte kaffe). Det här nagellacket kommer jag att hålla utkik efter.

/ Syster Värst, tedrickare

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-06-08 17:02:35

Syster Värst! Ja, färgen är underbar! De finns nog bara att köpa på ett ställe, www.overallbeauty.com. Men det är en säker webshop och har aldrig varit några problem.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela