Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Gwin

Publicerad 2010-07-12 13:06:00 i Naglar i orange,


Alizarine Claws hade orange nagellacksyra på sin blogg och fick mig att längta efter något orange på naglarna. Jag är rätt förtjust i orange faktiskt, jag blir glad av det, även om det kanske inte är den bästa färgen mot min hudton. Jag är förtjust i Zoya också, så här kommer en kombination, orangefärgade Zoya Gwin!

Zoya Gwin är en färg som ska vara lätt duokromatisk men jag upplever den inte så. För mig är den en orange med guldskimmer rätt och slätt. Inget speciellt alls med den. Färgen känns lite udda då den har en orangefärg som känns väligt dämpad med tanke på skimret och allt.


Jag vet ju att många orangetonade lack har problem med VNL, alltså att nageltippen syns genom lacket, så jag grundade med ett ljusbeige heltäckande lack först. Därefter är det två lager av Gwin. Som många Zoyalack så är Gwin väldigt segtorkande och jag sabbade manikyren mer än två timmar efter att jag lackat naglarna trots snabbtorkande överlack. Dålligt, Zoya...

I skugga ser hon ut så här och i sol som på de klickbara nedan.

Kommentarer

Postat av: Pamsan
Publicerad 2010-07-12 14:09:56

Åh det där gillade jag. Men...torktiden, usch. Sånt är så trist. Kan nog ändå tänka mig att skaffa lacket. Är också förtjust i oranga lack.

Väntar och väntar på hela Sparkle-kollektionen nu. Kunde ju inte hålla mig och hoppas att den dyker upp snart. :)

Postat av: Ninni
Publicerad 2010-07-12 14:40:55

Det guldiga syns inte så mycket. Jag har bara ett Zoya-lack och det ser också sådär härligt guldigt ut i flaskan, men det kommer inte fram riktigt på naglarna och det är synd.

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-07-12 15:40:24

Väldigt fint! Trist på torktiden dock :/

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-12 19:00:41

Pamsan! Alla Zoya kan vara bökiga vad gäller torktid. Det här var lite extremt dock.



Ninni! Nej, det guldiga försinner lite på Gwin. Det är synd.



Zizzie! Ja, hon är en sötnos, Gwin! Torktiden är ett klart minus.

Postat av: makeupoholic
Publicerad 2010-07-12 20:38:19

Otroligt snygg färg och jag gillar den guldgula skiftningen väldigt mycket. Lite synd med så lång torktid däremot.

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-07-12 21:06:05

Det här var faktiskt vackert. Även för mig som inte gillar orange. Dock tycker jag nog att detta är mer åt korallhållet...

Postat av: Linda
Publicerad 2010-07-12 21:12:37

ahhhhh va fint!

Postat av: bella
Publicerad 2010-07-12 22:49:46

Härlig färg!

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-07-13 11:54:52

Guh, vad snyggt det där var på dig!

Synd med torktiden, men himla fint är det.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-13 13:51:38

Makeupoholic! Ja, man får vara tålmodig med Gwin. :D



Emma! Inte korall väl? Korall har ju rosa i sig?



Linda! Ja! Visst är det!



Bella! Tycker jag med!



Sanna! Tack! Jag gillar Gin men torkiden var lite jobbig faktiskt.

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-13 13:52:29

Sanna - igen! Jag kanske kan uppskatta gin lite då och då men jag menar så klart Gwin i mitt svar... :D

Postat av: Sarah
Publicerad 2010-07-14 15:57:39

Postat av: Sarah
Publicerad 2010-07-14 15:58:51

Detta fick jag för ett tag sedan. Det är fint, men jag gillar inte orange. Så jag gav bort det till pappas tjej. Hon hade fått komplimanger för det i alla fall.


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela