Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Zoya Bekka

Publicerad 2010-07-22 18:03:30 i Naglar i gult,


Jag har haft en kompis här och det har verkligen varit jätteroligt men det innebär att ni får vänta lite på mer Vintage Vixen-biler. Jag har inte ens hunnit testa resten av lacken som kom igår och jag tror faktiskt jag kommer spara en del till senare i sommar, kanske till och med till hösten också. Jag har så många roliga lack att visa och några är mer lockande nu i det fina sommarvädret än de djupa, murriga höstfärgerna hur mycket jag än älskar höstkollektionernas lack. Vi får se lite vad känner för, men eftersom jag inte är en "riktig" nagelblogg så är det väl inte mig ni kollar hos för att se det senaste gissar jag och Vintage Vixen har ju funnits swatchade rätt länge på många nagelbloggar.

Det här är alltså ingen nyhet inför hösten utan ett flera år gammalt lack från Zoya, jag tror det var Chit Chat-kollektionen och det kan ha varit 2008 den kom, men jag minns faktiskt inte och jag orkar inte googla det.


Zoya Bekka är en syrligt gul med aningens grön brytning och det är faktiskt en av mina allra snyggaste gula. Det ni ser på bilderna är två ganska flödiga lager och det täcker med det eller tre tunnare lager och det är inga bekymmer med formulan. Det torkar rätt snabbt för att vara Zoya och det har ett helt ljuvligt skimmer. Det är ett väldigt vackert men lite bortglömt lack tycker jag. Jag har för mig att det var Michelle på ALU som skulle få namnge det här lacket, då skulle det hetat Mismas, men att hon inte ville det för hon ville ha ett riktigt grönt lack, inte ett gult med grönton bara. Jag kan ju minnas fel så klart, så ta inte mina ord som självklar sanning, men jag vill minnas något åt det hållet. Hur som helst, det är ett lack som förtjänar att omnämnas lite oftare tycker jag, och gärna inhandlas också. :D

Ja det var naglarna, hoppas ni gillade dem trots att det som sagt inte var något lack som egentligen är en nyhet.
Ni ska få en fika-bild också, en på min nektarinkaka. Det är sockerkaksbotten med vaniljkräm och skivade nekariner med gelétäcke. Den ser väl ut som en solig och härlig kaka! Undrar  ni varför det dyker upp OT-bilder på kaffebröd får ni klaga hos Emma. Det är hon som önskat sådana. :D

Kommentarer

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-07-22 18:11:16

kakan ser underbar ut! Ingen kan väl ta anstöt över bilder på dina vackra bakverk? Skulle vara för att man blir så sugen isf:)

Postat av: Emelie - Crazynails
Publicerad 2010-07-22 18:53:24

Kan inte ni berätta hur Emma kom in i bilden?

Känner ni varandra och så, eller hur är det? xD

Postat av: feline
Publicerad 2010-07-22 19:36:42

Inga problem med formulan?! Fan, vi måste ha helt olika Bekkor. xD Mitt var verkligen totalt craptastic. Jag är iofs en stor antagonist till Zoyas formula, men tyvärr inte till färgerna... :P

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-22 22:12:44

Emma! Din lilla gottegris! Vad bra att du blir glad över OT-kakorna. :D



Emelie! Det finns ett inlägg om det. Länk: http://sminkan.blogg.se/2009/august/emma-jubilerar-hipp-hipp-hurra.html



Feline! Nej, jag var lite nervös när jag skulle måla med det men det var hur bra som helst. De kanske har förbättrat formulan sen det först kom ut? Jag köpte ju inte mitt då utan betydligt senare. Jag brukar ha problem med torktiden med Zoya men trots att jag är så otålig förlåter jag dem för de är så vackra. Fast det här var genomhärdat på en halvtimme för då trädgårdsarbetade jag och fick inte en skråma på det.

Postat av: Aila
Publicerad 2010-07-23 11:04:58

Du får sluta frestas med alla dessa kakor, jag försöker bli av med alla gravidkilo faktiskt;);)!



Och lacket är så snygg;)!

Postat av: Zizzie
Publicerad 2010-07-23 11:18:16

Vilken härlig färg! En riktig glad-färg :)



Oooh! Nektarinkaka! :D



Angående Iris Dust så tror jag inte att det är ett måste-lack. Hon är fin i solen och i vissa lampljus men jag är inte överdrivet imponerad. Den är gammelrosa mest hela tiden och det är ingen favoritfärg för min del. Jag lackade över med Moon Shadow och det kändes mer som min typ av färg :) Jag ångrar dock lite att jag inte köpte Reclaim för den hade gjort sig himla bra idag i solen ;)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-23 11:40:39

Aila! Skyll inte på mig, skyll på Emma! ;D

Ja, lacket är superfint! Det snyggaste gula jag har!



Zizzie! Nej, då hoppar jag Iris även i fortsättningen.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-07-23 14:34:20

Både lacket och kakan ser gudomliga ut!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-23 17:09:21

Nailtastic! Lacket är väl värt att äga!

Postat av: Karusell
Publicerad 2010-07-23 21:55:35

Jag klagar bara på att det inte finns något medföljande recept på dina fina bakverk. :D

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2010-07-27 21:47:38

Det här lacket har verkligen charmat mig! Varenda gång jag ser det i pret-tys nageltråd klickar jag upp det så att jag kan studera det i detalj. Märkligt, jag brukar inte dras till gult alls. Skimret och det gröna touchen har hypnotiserat mig ;D Speciellt och vackert! Jag behöver det i min samling tror jag bestämt.



Btw, kaffebrödsbilderna är underbara och jag tycker du får dem att passa in ypperligt :) Ser väldans gott ut!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-28 00:03:56

Karusell! Äsch, den är så enkel. Sockerkaksbotten, hemkokt vaniljkräm och så skivad nektarin i ett gelétäcke.



Sofia! Ja, lacket är underbart! Snyggaste gula jag har! Och vad bra att kaffebrödet inte är irriterande. Det är ju lite roligt att ibland klämma in kakor, katter och blommor. :D


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela