Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Varm sommarkväll

Publicerad 2010-07-12 13:06:33 i Eotd i orange och gult, Sminkans EotD,


Inatt var det en tropisk natt, temperaturen understeg alltså aldrig 20 grader. Då borde man kanske satsa på en tropisk look, vilket jag nog hade tänkt, men sen föll jag för blått istället för grönt alla fall. Jag har ett blått skov helt enkelt, och kan inte riktigt bryta det. Lite sköna, varma färger blev det alla fall, från min 88-palett. Varm aprikos, persika och kopparbrunt blandat med beigeguldig highlighter och så lite mörkblått.

Basen är Dignity från Face. Jag började sedan med den persikotonade orangeaktiga skuggan på ögonlocket. Den fick gå in i en aprikos från inre ögonvrån och upp på brynbenet och en kopparbrun i yttre ögonvrån och samma sak där, upp på brynbenet. Highlighter under brynet. Blå penna, Binge, från Urban Decay, under ögat. Svart eyeliner längs övre fransraden. Lite blå skugga över Binge och så lite i yttre vrån men urborstat till bara en slöja. 
Mascara så klart. Annars klart. Det blev väl rätt fint om än inte så tropiskt. Kanske blir det lite mer tropikvärme som kan inspirera till riktigt fruktiga sminkningar med cantaloupmelonorange och knalliga gröna. Till dess får det här duga. 

Kommentarer

Postat av: Aila
Publicerad 2010-07-12 14:39:12

Ljuv make-up!

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-12 19:03:53

Aila! Tack!

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-07-12 21:04:44

Jag tycker det blev jättefin! Sjukt varmt just nu, galet....

Postat av: Linda
Publicerad 2010-07-12 21:14:24

Tropiskt var ordet! Lite för tropiskt för min smak om det inte finns en pool på en minuts avstånd. Jättesnygg sminkning, kombon av persikokorall/blått är effektfull!

Postat av: Sanna
Publicerad 2010-07-12 23:25:44

underbar mejk!

Jag har inte orkat sminka mig alls idag. Man ska inte klaga men det finns ju ingen luft så det känns som man går runt med en tegelsten på huvudet hela dagen:P

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-13 13:49:21

Emma! Ja, vi hade värmerekord i Svealand igår. :D



Linda! Jag tyckte också färgerna blev fina ihop!



Sanna! Tack! Nej, jag förstår det. Jag har ganska svalt inne i huset så jag sitter mest inne och då kan man ju passa på att sminka sig lite när man får tråkigt. :D

Postat av: Kerstin
Publicerad 2010-07-13 14:55:58

Ursnygg kombination! De korallorangea tonerna är fantastiska! (Och hjälp så många snyggalack du visar =))

Postat av: liloo
Publicerad 2010-07-15 11:36:42

Just gorgeous :)

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-15 12:47:46

Kerstin! Jag täänkte på dig när jag sminkade denna! :D



Liloo! Thank you!


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela