Sminkan och Emma

Nagellack, nagellack och åter nagellack blir det på den här nagellacksbloggen! Ibland dyker det även upp smink och lite annat smått och gott. Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma.

Turf & Aquarius

Publicerad 2010-07-27 21:58:15 i Emmas FOTD 2010,

Jag utlovade ju mer smink i förra veckan, men sen slöade jag bestämt ihop. Dags att ta sig själv i nackskinnet och publicera alltså. Det här är min sminkning som jag bar förra söndagen. Jag är så jäkla nöjd med den, jag tycker att färgerna är underbara ihop, dessutom matchar de min top perfekt:) Önskar bara att jag hade haft foundation, det hade varit snyggare på kort. Fast det var å andra sidan typ 100 grader, så det var skönt med ett lätt underlag.

 

Hyn

Concealer: Maybelline Dream Mousse Concealer

Puder: Bare Minerals Tinted Mineral Veil

Rouge: Make up store Wonder Blush Cairo

Ögon

Ögonbryn: Clarins Retractable Brow Definer 03
Ögonskuggor: Taylor Made Minerals Turf och Make Up Store Aquarius

Highlighter: Makeupcosmetics Magic Copper

Eyeliner: MAC Fluidline Blacktrack

Kajal: Elisabeth Arden Smokey Black

Mascara: Max Factor 2000 Calories

Lösögonfransar: Ardell Babies

Läppar

Läppglans: MAC Slimshine Bare

Inte så mycket att säga om det tror jag. Jag har haft Turf på inre halvan av ögonlocket, Aquarius på den yttre, min favorithighlighter, eyeliner, lösögonfransar och mascara. Ja och läppglans och rouge med såklart.

Kommentarer

Postat av: Sminkan
Publicerad 2010-07-27 22:57:08

En mycket snygg makeup! Jag är ju svag för Aquarius, en av MUS bästa skuggor, och du passar så bra i den! Turkost och grönt är liksom din grej. Och rött. :D

Jag passar på att säga att du fått jättemycket kommentarer på gamla inlägg för jag misstänker att du kan missa det när du inte loggar in så ofta.

Snart måste vi få till en msn-tid för jag saknar dig...

Postat av: Honi
Publicerad 2010-07-27 23:15:20

Supersnyggt :) Gjorde något liknande idag, men mer skirt. Har också 2000 calories mascaran, tycker den är rätt trevlig men ibland så strular den bara med appliceringen. Tror det är borsten som samlar på sig för mycket mascara eller något liknande.

Postat av: Nailtastic
Publicerad 2010-07-28 09:18:44

Väldigt fina färger på dig!

Postat av: kerstin
Publicerad 2010-07-28 09:54:01

Nöjd med all rätt! Detta är verkligen en fantastiskt fin sminkning! Snyggt skuggat!

Postat av: Sofia (nibblah)
Publicerad 2010-07-28 10:38:44

GORGEOUS! Älskar färgkombinationen! Aquarius är lätt en av mina favoritögonskuggor, så nu tvivlar jag på att jag kan leva utan Turf efter att ha sett den såhär. Ruskigt snygg övergång också.

Postat av: Karusell
Publicerad 2010-07-28 11:06:39

Verkligen jättefint! :)

Postat av: sminkjante
Publicerad 2010-07-28 11:21:21

Grymt snyggt. Jag tycker du ser supersnygg ut även utan foundation.

Postat av: bella
Publicerad 2010-07-28 12:41:22

fin färgkombo! Skulle va kul att se toppen till också:)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-07-28 18:41:07

Sminkan: Tack! Jag har inte haft den så länge, och har nog bara använt den den här gången. Men den känns grym verkligen. Bättre än Sight, som annars också är en fin turkos från MUS. Fast egentligen gillar jag lite mjukare turkosa bättre tror jag, så på så sätt vinner denna.



Honi: tack så mkt:) Ja jag håller med. Jag tycker formulan är riktigt bra, men ibland är det för mkt på borsten.



Nailtastic: Tack:)



Kerstin: Tack så mkt snälla Kerstin:)



Sofia (Nibblah): Tack! Haha, ja det förstår jag, du är ju verkligen ett fan av turkost. Det är en väldig vacker färg, särskilt till sommaren... Jag tycker de är grymma ihop och Turf är ju både bra och billig, så jag tror inte att du skulle ångra ett köp...



Karusell: Tack:)



Sminkjante: Tack så mkt, vad gullig du är. Snyggare med dock... Jag blir så torr i huden av sjukhusluften dock, det är som den värsta vintern.



bella: tack! Ja såklart. Tanken var att min tubtopp skulle skymta fram, men sen blev det visst inte så. Ska försöka få upp en bild på toppen så att ni kan se:)



Postat av: Vanessa
Publicerad 2010-07-28 20:57:52

Oh så snyggt!! :D

Postat av: Nicole
Publicerad 2010-07-28 21:18:24

enkelt men komplext på samma gång :) gillar färgerna riktigt mycket..du bär de så väl...tycker du är jättefin på bilden :)

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-07-28 21:26:29

Vanessa: tack så mkt sötnos:)



Nicole: tack, vad gulligt av dig! Jag tycker också om färgerna, de är så ljuvliga ihop:)

Postat av: Veronica
Publicerad 2010-07-28 22:01:37

Jättesnygg sminkning och du behövde inte foundation! Du har jättefin hy. Jag tror du är lite för självkritisk men jag är likadan så jag kan inte klandra dig. Hursomhelst så ser du jättefräsch och somrig ut.

Postat av: samantha
Publicerad 2010-07-28 22:23:16

Jättesnygg sminkning (som vanligt) och ännu ett jätte vackert halsband !!! är det också från Grekland ?

Postat av: Emma P
Publicerad 2010-07-29 22:12:37

Veronica: Tack så mkt, vad gullig du är! Hmm, jo dte behöver jag faktiskt. Eller ja, behöver och behöver. Det är snyggare...



samantha: tack så mkt snälla du:) Nope, det här är från Snö...


Vad roligt att du vill kommentera, vi älskar kommentarer! För enkelhetens skull så besvarar vi alla kommentarer här på vår egen blogg, då vi tycker det blir enklare att följa diskussioner på så sätt. Hälsningar Sminkan och Emma
Kommentera inlägget här

« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?

Om

Sminkan

Hej! Vi är två som har bloggen, Sminkan och Emma. Sminkan startade bloggen 2007 och Emma blev permanent medbloggare 2008.


bloglovin

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela